AnonymBruker Skrevet 25. august 2015 #1 Skrevet 25. august 2015 Jeg ser jo at jeg ikke kommer meg til et treningsstudio. Sikkert fordi at jeg har dårlig selvtillit da jeg er ganske overvektig. Men jeg må ned i vekt og jeg må gjøre noe mer enn å endre kostholdet - som jeg nå er i ferd med å gjøre. Har da tenkt å gå til innkjøp av noen få enkle hjelpemidler til trening. Tenker da på Kettlebells. I den forbindelse så lurer jeg på hvilke som er greie å begynne med for en ekstremt utrent kropp? http://www.xxl.no/trening-helse/styrketrening/kettlebell/c/1804103 Har også tenkt på en Steppkasse. http://www.xxl.no/trening-helse/fitness/steppkasse/c/18040612 Kan disse to tingene være et sted å begynne? Takknemlig for svar. Anonymous poster hash: 801ce...6e5
AnonymBruker Skrevet 25. august 2015 #2 Skrevet 25. august 2015 KB handler mye om teknikk. Jeg vil anbefale deg å ta kurs, evt finne noen som kan vise deg øvelsene. Det har ingen hensikt vist du gjør øvelsene feil. Da kan du ende opp med å skade deg. Men begynn i det små med 4-8 kg. De enkleste basic øvelsene klarer du nok sikkert, søk rundt på YouTube, det finnes flere som er flinke til å forklare. Vil også anbefale deg å sjekke ut yoga/pilates. Det hjalp meg mye, og syntes det ble enklere å utføre KB trening teknisk riktig når jeg kombinerte de to treningsformene. En stepkasse vil jeg tenke er et godt kjøp. Selv bruker jeg bare nederste trappetrinn. Anonymous poster hash: 6ad45...1d9
AnonymBruker Skrevet 25. august 2015 #3 Skrevet 25. august 2015 KB handler mye om teknikk. Jeg vil anbefale deg å ta kurs, evt finne noen som kan vise deg øvelsene. Det har ingen hensikt vist du gjør øvelsene feil. Da kan du ende opp med å skade deg. Men begynn i det små med 4-8 kg. De enkleste basic øvelsene klarer du nok sikkert, søk rundt på YouTube, det finnes flere som er flinke til å forklare. Vil også anbefale deg å sjekke ut yoga/pilates. Det hjalp meg mye, og syntes det ble enklere å utføre KB trening teknisk riktig når jeg kombinerte de to treningsformene. En stepkasse vil jeg tenke er et godt kjøp. Selv bruker jeg bare nederste trappetrinn.Anonymous poster hash: 6ad45...1d9 Takk for svar Har prøvd Kettlebell hos fysioterapeut med veiledning. Har også funnet en plakat som ser veldig fin ut. Jeg synes det står greit forklart hvordan man utfører de ulike øvelsene på den. Men selvsagt kan jeg ta feil http://www.sportsmaster.no/Treningsplakat%20Kettlebells.aspx Jeg tenker også å starte forsiktig på stepkassen til jeg blir bedre trenet. Du nevner Yoga. Må man ikke være veldig myk for å utføre det? Anonymous poster hash: 801ce...6e5
AnonymBruker Skrevet 25. august 2015 #4 Skrevet 25. august 2015 Takk for svar Har prøvd Kettlebell hos fysioterapeut med veiledning. Har også funnet en plakat som ser veldig fin ut. Jeg synes det står greit forklart hvordan man utfører de ulike øvelsene på den. Men selvsagt kan jeg ta feil http://www.sportsmaster.no/Treningsplakat%20Kettlebells.aspx Jeg tenker også å starte forsiktig på stepkassen til jeg blir bedre trenet. Du nevner Yoga. Må man ikke være veldig myk for å utføre det? Anonymous poster hash: 801ce...6e5 Da skal det nok gå fint med KB . Tenkte jeg burde advare mot skader dersom du var helt fersk på det. Nei, man blir jo mykere av å trene yoga. Jeg klarte ikke engang ta ordentlig knebøy med det første. Men yoga ble litt for "åndelig" for min del, så jeg foretrakk pilates.Anonymous poster hash: 6ad45...1d9 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2015 #5 Skrevet 25. august 2015 Da skal det nok gå fint med KB . Tenkte jeg burde advare mot skader dersom du var helt fersk på det. Nei, man blir jo mykere av å trene yoga. Jeg klarte ikke engang ta ordentlig knebøy med det første. Men yoga ble litt for "åndelig" for min del, så jeg foretrakk pilates.Anonymous poster hash: 6ad45...1d9 Er ikke så åndelig jeg heller. Nærmeste jeg kommer der er når jeg ser på "Åndenes Makt" Anonymous poster hash: 801ce...6e5
AnonymBruker Skrevet 25. august 2015 #6 Skrevet 25. august 2015 Bør man forresten ha 2 av hver av Kettlebells? Anonymous poster hash: 801ce...6e5
SiMa Skrevet 26. august 2015 #7 Skrevet 26. august 2015 Har du problemer med knær/hofter bør du i alle fall ha gode sko når du bruker stepkasse. For å slippe billigere unna kan du bruke en trapp, hvis du har det hjemme. Sliter du med knærne kan en treningssykkel være et godt alternativ. Men det tar jo litt plass. Ellers er strikk enkel og effektiv trening, og mulig å gjøre hvor som helst. Siden du går til fysioterapeut anbefaler jeg at du snakker med denne, da vil du få anbefalt øvelser som passer din kropp og tar hensyn til skader/utfordringer du har. (Jeg har snakket med fysioterapeuter jeg har gått til om hjemmetrening, og alle har mer enn villig hjulpet meg å sette opp et opplegg som fungerer for meg.) Du trenger ikke være myk for å drive med yoga, men du blir mykere av det. (Derfor er det godt egnet for stive mennesker.) Hvor bor du? Kanskje jeg kan anbefale noen. Send meg ev. en pm.
Jacuzzi Skrevet 26. august 2015 #8 Skrevet 26. august 2015 (endret) Jeg trener kun hjemme, og har ingen hjelpemidler bortsett fra en yogamatte til å gjøre styrke på. Trener ellers på gulvteppet, og bruker sofaen i noen øvelser. Finnes veldig mange gode treningsvideoer på youtube for tiden, hvor man bare trenger egen kroppsvekt. Spesielt hvis du er ganske utrent, kommer du langt nå i starten med bare deg selv, du trenger ikke nødvendigvis fancy utstyr! Anbefaler for eksempel youtubekanalen til Fitnessblender Er det for tungt i starten, gjør du bare det du klarer, også vil det gå lettere etter hvert. Det er det som er så fint med hjemmetrening: ingen som ser på (men man må selvfølgelig ikke sluntre unna, men være flink til å presse seg selv!) Endret 26. august 2015 av Jacuzzi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå