Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi vurderer å kjøpe nytt hus, men har kjørt oss litt fast i vurderingene. Så håper på noen nye øyne på det.

Eier i dag hus. Verdi ca 3 mill, lån 2 mill. Behov for en del oppgradering i de neste 5-6 årene. Har pr i dag økonomi til oppussing uten lån får ca 150'-200' i året.

Det andre huset prisantydning 3,6 mill, mulig det vil gå noe høyere. Med mindre ombygning, estimert pris på 50' vil kjeller kunne leies ut med 2 soverom.

Stor tomt. Byggeår tidlig 90-tall. Må byttes tak om 10 år. Kjøkken kunne vært oppgradert med nye fronter. Bad må pusses opp.

Dersom vi kjøper må begge barna bytte bhg, og havner i annen skolekrets. Eldstemann har 2 år igjen i bhg.

Jeg har en skjelettsykdom som i verste fall kan gjøre meg ufør på sikt. Selv om jeg satser på å få stå i jobb.

Mulig jeg har utelatt noe vesentlig info, men da får jeg heller fylle inn senere.

Noen som vil komme ned din mening?

Anonymous poster hash: b80c2...4fd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er for og mot listen deres for flytting? (Altså hvis man ser bort ifra kostnadene?)

Trenger dere bedre plass?

Er det kun for å slippe oppussingen? (Eller det er det vel ikke, for dere må bygge om, og ordne bad og kjøkken i det nye.)

Er barna utadvendte og har kontakt med mange barn, eller knyttet til noen få, som de har brukt tid på å komme inn på?

Er noen av boligene bedre/dårligere tilpasset din sykdom? Eller har ikke dette noe å si?

Er det barnevennlig der dere bor?

Er det barnevennlig der dere skal flytte?

Er noen av dem mer egnet for barn/ungdom?

Har skolene forskjellig rykte?

Er det forskjeller på barnehagene? (Type barnehage/personale/ryktebørs)

Kjenner dere noen der dere flytter?

Har dere mange kjente der dere bor nå?

Anonymous poster hash: 79f99...d79
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...