AnonymBruker Skrevet 25. august 2015 #1 Skrevet 25. august 2015 Vi vurderer å kjøpe nytt hus, men har kjørt oss litt fast i vurderingene. Så håper på noen nye øyne på det. Eier i dag hus. Verdi ca 3 mill, lån 2 mill. Behov for en del oppgradering i de neste 5-6 årene. Har pr i dag økonomi til oppussing uten lån får ca 150'-200' i året. Det andre huset prisantydning 3,6 mill, mulig det vil gå noe høyere. Med mindre ombygning, estimert pris på 50' vil kjeller kunne leies ut med 2 soverom. Stor tomt. Byggeår tidlig 90-tall. Må byttes tak om 10 år. Kjøkken kunne vært oppgradert med nye fronter. Bad må pusses opp. Dersom vi kjøper må begge barna bytte bhg, og havner i annen skolekrets. Eldstemann har 2 år igjen i bhg. Jeg har en skjelettsykdom som i verste fall kan gjøre meg ufør på sikt. Selv om jeg satser på å få stå i jobb. Mulig jeg har utelatt noe vesentlig info, men da får jeg heller fylle inn senere. Noen som vil komme ned din mening?Anonymous poster hash: b80c2...4fd
AnonymBruker Skrevet 26. august 2015 #2 Skrevet 26. august 2015 Hva er for og mot listen deres for flytting? (Altså hvis man ser bort ifra kostnadene?) Trenger dere bedre plass? Er det kun for å slippe oppussingen? (Eller det er det vel ikke, for dere må bygge om, og ordne bad og kjøkken i det nye.) Er barna utadvendte og har kontakt med mange barn, eller knyttet til noen få, som de har brukt tid på å komme inn på? Er noen av boligene bedre/dårligere tilpasset din sykdom? Eller har ikke dette noe å si? Er det barnevennlig der dere bor? Er det barnevennlig der dere skal flytte? Er noen av dem mer egnet for barn/ungdom? Har skolene forskjellig rykte? Er det forskjeller på barnehagene? (Type barnehage/personale/ryktebørs) Kjenner dere noen der dere flytter? Har dere mange kjente der dere bor nå? Anonymous poster hash: 79f99...d79 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå