Gå til innhold

Kan jeg bruke BSU pengene slik?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har full bsu, men har nedbetalt boliglånet. Kan jeg gjenoppta boliglånet med si 200.000, bruke disse til å nedbetale på studielånet, for så å innfri det gjenopptatte boliglånet med bsu pengene?

Anonymous poster hash: e2ebd...0b9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

:ninja:

Skrevet

Kan du ikke bruke de 200k på å pusse opp leiligheten?

Om banken vil akseptere å ta opp lån når dem vet om BSU'en din er vel ikke helt sikkert....

Anonymous poster hash: 38664...26f
Gjest Wei Wei
Skrevet

Ja, det er helt mulig. Jeg har selv gjort det mens jeg hadde den samme summen jeg ba om på BSU kontoen.

Å ta til oppussing som noen foreslår går ikke siden man må vise kvitteringer og fakturaer på utført arbeid.

Skrevet

Kan du ikke bruke de 200k på å pusse opp leiligheten?

Om banken vil akseptere å ta opp lån når dem vet om BSU'en din er vel ikke helt sikkert....

Anonymous poster hash: 38664...26f

Hvis jeg tar opp lånet i en annen bank enn der jeg har bsu da? De vil vel tjene på det?

Jeg vet ikke hva jeg skulle ha pusset opp for 200.000 når kjøkken og bad allerede er nytt...

Skrevet

Ja, det er helt mulig. Jeg har selv gjort det mens jeg hadde den samme summen jeg ba om på BSU kontoen.

Å ta til oppussing som noen foreslår går ikke siden man må vise kvitteringer og fakturaer på utført arbeid.

Aha, takk for svar, så det var helt uproblematisk, nesten litt overraskende. Jeg har Dnb, hadde du og det? Eller annen bank?

Skrevet

Må de se at jeg har brukt pengen før jeg kan nedbetale lånet med bsu? Og hvor lenge ventet du før du innfridde lånet med bsu pengene? :)

Gjest Wei Wei
Skrevet

Må de se at jeg har brukt pengen før jeg kan nedbetale lånet med bsu? Og hvor lenge ventet du før du innfridde lånet med bsu pengene? :)

3 mnd. Må bare nevne at jeg ikke ba om et nytt lån på en nedbetalt bolig, men refinansierte boliglånet jeg hadde.

Jeg har aldri forklart hva pengene skal brukes til. Sa ikke at jeg skal snart betale ned med BSU. Bare ba dem refinansiere og overføre summen til min lønnskonto. Måtte da inn i banken for å gjøre dette personlig, ikke via nett. Fikk vel penger 3-4 dager senere.

Skrevet

Jeg har full bsu, men har nedbetalt boliglånet. Kan jeg gjenoppta boliglånet med si 200.000, bruke disse til å nedbetale på studielånet, for så å innfri det gjenopptatte boliglånet med bsu pengene?

Mest sannsynligvis ja. Spør banken din, eller en annen bank. Det er ikke uvanlig å låne på bolig for å pusse opp, feks, så om du får nei på det du egentlig ønsker kan du prøve det i stedet.

Anonymous poster hash: e7037...809

Skrevet

Kan du ikke bruke de 200k på å pusse opp leiligheten? Om banken vil akseptere å ta opp lån når dem vet om BSU'en din er vel ikke helt sikkert.... Anonymous poster hash: 38664...26f

Det største problemet er ikke banken men skattemyndighetene.

Anonymous poster hash: 58906...8c4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...