AnonymBruker Skrevet 25. august 2015 #1 Skrevet 25. august 2015 Jeg er student og har en liten fryser. Til middag i dag fant jeg noe strimlet svinekjøtt fra helt bakerst i fryseren. Har nok vært der i noen måneder, men det var helt stein frossent, altså så frossent at det var stein hardt. Tinte det på kjøkkenbenken og luktet på kjøttet, luktet ikke dårlig. Jeg stekte det godt i pannen. Tror dere det går bra? Smakte helt fint. Er bare nervøs for å bli syk fordi jeg har en viktig dag i morgen. Anonymous poster hash: 8c7ae...538
AnonymBruker Skrevet 25. august 2015 #2 Skrevet 25. august 2015 Det går nok helt fint. Jeg har gjort sånt mange ganger, og aldri blitt dårlig av det. Anonymous poster hash: 795e9...c15
AnonymBruker Skrevet 25. august 2015 #3 Skrevet 25. august 2015 Jeg skjønner ikke hva du er redd for. Svinekjøtt er magert og holder seg godt i fryseren. Til en annen gang er det lurere å tine i kjøleskap, men du blir ikke syk nå. Anonymous poster hash: bde1d...f6f 1
MarianneE Skrevet 26. august 2015 #4 Skrevet 26. august 2015 Hvorfor var du redd for at du kunne bli dårlig? Fordi du tinte kjøttet på benken? Det er totalt ufarlig.
Nerdemamma Skrevet 26. august 2015 #5 Skrevet 26. august 2015 Kan ikke se noe problem med det. Tiner ofte på kjøkkenbenken om jeg må ha det tint litt raskere. Ellers smaker kjøttet som regel bedre og blir mindre seigt om man langsomt tiner i kjøleskap. Og så lenge du steiker kjøttet godt og lenge i panna skal det ha lugget veeeeldig lenge i fryseren for at du skal bli dårlig.
Vox_populi Skrevet 26. august 2015 #6 Skrevet 26. august 2015 Og så lenge du steiker kjøttet godt og lenge i panna skal det ha lugget veeeeldig lenge i fryseren for at du skal bli dårlig. Du kan aldri bli syk av å spise frossenvarer, uansett hvor lenge de har ligget der. (Forutsatt fungerende fryser (minst -18°C), og at du ikke selv har frosset ned bedervet mat). Det fins ingen grunn til å steike kjøttet spesielt godt og lenge, bakterier er ikke problemet med gammelt frossent kjøtt og fisk. Det som derimot skjer, er at fett kjøtt og fet fisk harskner etter få måneder (3+). Trått fett er IKKE FARLIG, men det gir jo en bismak - sterk eller svak alt etter hvor harskt fettet er. I parentes kan neves at mange foretrekker kjøttsuppe kokt på moderat trått kjøtt - smaken blir bedre.
peppermyntete Skrevet 26. august 2015 #7 Skrevet 26. august 2015 Du kan aldri bli syk av å spise frossenvarer, uansett hvor lenge de har ligget der. (Forutsatt fungerende fryser (minst -18°C), og at du ikke selv har frosset ned bedervet mat). Det fins ingen grunn til å steike kjøttet spesielt godt og lenge, bakterier er ikke problemet med gammelt frossent kjøtt og fisk. Det som derimot skjer, er at fett kjøtt og fet fisk harskner etter få måneder (3+). Trått fett er IKKE FARLIG, men det gir jo en bismak - sterk eller svak alt etter hvor harskt fettet er. I parentes kan neves at mange foretrekker kjøttsuppe kokt på moderat trått kjøtt - smaken blir bedre. Dette! Har ikke folk hatt skolekjøkken lurer jeg på.
Vox_populi Skrevet 26. august 2015 #8 Skrevet 26. august 2015 Dette! Har ikke folk hatt skolekjøkken lurer jeg på. Kunne en vennlig sjel opplyse om hva ordet dette betyr her?
AnonymBruker Skrevet 26. august 2015 #9 Skrevet 26. august 2015 Kunne en vennlig sjel opplyse om hva ordet dette betyr her? Hun er enig i det du skriver. Anonymous poster hash: caa6d...aa5 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2015 #10 Skrevet 28. august 2015 Men jeg vet ikke hvor kald fryseren er. Det er et sånnt lite studentkjøleslap med en liten frysteboks på toppe. Så vet ikke om det er like kalt som valig fryser. Det gikk helt bra foresten. TS Anonymous poster hash: 8c7ae...538
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå