AnonymBruker Skrevet 25. august 2015 #1 Skrevet 25. august 2015 Hei Jeg går fast én til to ganger i uken på en spinningtime på treningssenteret mitt. Problemet er bare at jeg synes instruktøren spiller så utrolig høy lyd. Hvis jeg ber ham om å skru ned lyden, gjør han det, men han snakker mellom hver sang, og da skrus lyden nesten av, og på neste sang pumper han det opp igjen til samme høye nivå. Jeg synes nesten det gjør vondt i ørene, og det føles som å være på rockekonsert. Det er imidlertid kun jeg som har bedt instruktøren om å dempe lyden så vidt jeg vet, og dermed tør jeg ikke gjøre det så mye mer. Tydeligvis er det bare jeg som ikke tåler det. Har litt dårlig hørsel fra før av, og har lest at de med dårlig hørsel ofte er mer sensitiv i forhold til høye lyder, så kanskje det er derfor? Har uansett ikke vært noe vits i å si i fra til nå, hvertfall, da lyden bare skrus opp igjen etter kort tid. Denne timen er min favorittime treningsmessig, og jeg har dermed ikke lyst til å slutte å dra på den. Det jeg lurer på er derfor, hvor rart er det å bruke ørepropper under en slik time? Da tenker jeg ikke på sånne musikkørepropper, men faktiske ørepropper som stenger ute det meste av lyd. Det synes neppe veldig godt for andre, men hvis man ser etter så legger man jo merke til det. Hva ville du tenkt dersom du så noen som brukte det? Hvis noen har andre tips til hva jeg kan gjøre med at lyden er så høy, gjerne kom med dem! Kan selvfølgelig forsøke å si i fra oftere, men føler meg som en gammel dame som ber ungdommen om å skru ned lyden, og har jo ikke lyst til å ødelegge treningsopplevelsen for de andre hvis de faktisk liker at det er så høyt. Anonymous poster hash: a1220...aa7
Florence Skrevet 25. august 2015 #2 Skrevet 25. august 2015 Jeg synes også det er veldig høy lyd, men jeg liker det fordi jeg helst ikke vil høre meg selv puste tungt. Jeg hadde ikke sett rart på deg hvis jeg så du hadde ørepropper. 2
AnonymBruker Skrevet 25. august 2015 #4 Skrevet 25. august 2015 Hvorfor rart? Jeg pleier å ha ørepropper i på tog, fly +++ da jeg ikke orker all lyden. Anonymous poster hash: dcb83...922
AnonymBruker Skrevet 25. august 2015 #5 Skrevet 25. august 2015 Takk for svar! Tenker jeg prøver meg på det neste gang, da. TS Anonymous poster hash: a1220...aa7
AnonymBruker Skrevet 25. august 2015 #6 Skrevet 25. august 2015 Takk for svar! Tenker jeg prøver meg på det neste gang, da. TS Anonymous poster hash: a1220...aa7 Bruker alltid ørepropper på spinning jeg. Anonymous poster hash: 0117d...037
AnonymBruker Skrevet 26. august 2015 #7 Skrevet 26. august 2015 Ikke rart i det hele tatt. Helt ok, ville gjort det selv. Jeg hater også høy lyd, og har tydeligvis mindre toleranse for hva jeg definerer som ubehagelig høy lyd enn andre. Så propp i vei. (om instruktøren ser det tar han kanskje et hint og demper lyden også?) Anonymous poster hash: 6a3a5...3c1
-ssi Skrevet 26. august 2015 #8 Skrevet 26. august 2015 Jeg sluttet med spinning pga den høye musikken (og jeg har en hørselskade som gjør at jeg hører dårlig i utgangspunktet...). Har aldri tenkt på at jeg kan bruke ørepropper, men det skal jeg jammen prøve. Tusen takk for tipset.
AnonymBruker Skrevet 26. august 2015 #9 Skrevet 26. august 2015 Jeg sluttet med spinning pga den høye musikken (og jeg har en hørselskade som gjør at jeg hører dårlig i utgangspunktet...). Har aldri tenkt på at jeg kan bruke ørepropper, men det skal jeg jammen prøve. Tusen takk for tipset. Hehe, så bra at min litt sære post kunne være til hjelp for andre og;) Takk for svar alle sammen! Var nesten så jeg ikke turte å spørre her, men skjønner at det sannsynligvis mest er i mitt eget hode det skulle være rart! Anonymous poster hash: a1220...aa7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå