Lille Vinkel Skrevet 25. august 2015 #1 Skrevet 25. august 2015 (endret) Litt dumt spørsmål kanskje Jeg har lenge brukt eddik som skyllemiddel i vaskemaskinen på alle klær, men plutselig kom jeg til å tenke på de klærene som ikke tåler vanlig skyllemiddel (slik som microfiberkluter) Tåler de da eddik? Endret 25. august 2015 av Lille Vinkel
AnonymBruker Skrevet 25. august 2015 #2 Skrevet 25. august 2015 Man trenger ikke bruke noe i det hele tatt. Noen påstår at vaskemaskinen tar skade av eddik. Jeg har tilgode å se en troverdig kilde på dette. Vaskemiddelleverandører fraråder selvsagt bruk av eddik, men de er jo ikke akkurat uavhengige aktører. Både mikrofiber og treningstøy tåler eddik. Anonymous poster hash: 7cf3f...967 1
Lille Vinkel Skrevet 25. august 2015 Forfatter #3 Skrevet 25. august 2015 Man trenger ikke bruke noe i det hele tatt. Noen påstår at vaskemaskinen tar skade av eddik. Jeg har tilgode å se en troverdig kilde på dette. Vaskemiddelleverandører fraråder selvsagt bruk av eddik, men de er jo ikke akkurat uavhengige aktører. Både mikrofiber og treningstøy tåler eddik. Anonymous poster hash: 7cf3f...967 Takk for svar Jeg fortrekker å ikke bruke noe, men synes at fargen på klærene sitter bedre når jeg bruker eddik som skyllemiddel.
Muscae Skrevet 25. august 2015 #4 Skrevet 25. august 2015 Det ødelegger strikk. Gummien morkner. Så i badetøy og andre klær med strikk i så bør du ikke bruke eddik.
AnonymBruker Skrevet 25. august 2015 #5 Skrevet 25. august 2015 Eddik ødelegger både mikrofiberens effekt, gummiprodukter, metall og andre komponenter både i tøy og maskiner. Anonymous poster hash: fadf7...ff9
AnonymBruker Skrevet 25. august 2015 #6 Skrevet 25. august 2015 Takk for svar Jeg fortrekker å ikke bruke noe, men synes at fargen på klærene sitter bedre når jeg bruker eddik som skyllemiddel. Fargen på klærne blekes av vaskemiddelet og vaskeprosessen. Det er klin umulig å få argen til å sitte bedre når vaskemidlene har gjort jobben sin og skylt ut overskuddsfargen med skyllevannet før eddiken blir tilsatt. Anonymous poster hash: fadf7...ff9
Jeane Skrevet 26. august 2015 #7 Skrevet 26. august 2015 Gummi har jeg hørt, men har aldri hørt at eddik ødelegger metall og andre komponenter i tøy og maskiner. Det er jo ikke måte på hvor ofte man får høre at man skal bruke eddik til å rengjøre sluk og maskiner, at det hjelper nyfargede klær å få en runde med eddik, hindrer røde ting å farge av, osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå