Gå til innhold

Eddik i vaskemaskinen

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Litt dumt spørsmål kanskje

Jeg har lenge brukt eddik som skyllemiddel i vaskemaskinen på alle klær, men plutselig kom jeg til å tenke på de klærene som ikke tåler vanlig skyllemiddel (slik som microfiberkluter) Tåler de da eddik? :vetikke:

Endret av Lille Vinkel
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man trenger ikke bruke noe i det hele tatt.

Noen påstår at vaskemaskinen tar skade av eddik. Jeg har tilgode å se en troverdig kilde på dette. Vaskemiddelleverandører fraråder selvsagt bruk av eddik, men de er jo ikke akkurat uavhengige aktører. 

Både mikrofiber og treningstøy tåler eddik. 

Anonymous poster hash: 7cf3f...967
  • Liker 1
Skrevet

Man trenger ikke bruke noe i det hele tatt.

Noen påstår at vaskemaskinen tar skade av eddik. Jeg har tilgode å se en troverdig kilde på dette. Vaskemiddelleverandører fraråder selvsagt bruk av eddik, men de er jo ikke akkurat uavhengige aktører. 

Både mikrofiber og treningstøy tåler eddik. 

Anonymous poster hash: 7cf3f...967

Takk for svar :)

Jeg fortrekker å ikke bruke noe, men synes at fargen på klærene sitter bedre når jeg bruker eddik som skyllemiddel.

Skrevet

Det ødelegger strikk. Gummien morkner. Så i badetøy og andre klær med strikk i så bør du ikke bruke eddik.

Skrevet

Eddik ødelegger både mikrofiberens effekt, gummiprodukter, metall og andre komponenter både i tøy og maskiner.

Anonymous poster hash: fadf7...ff9

Skrevet

Takk for svar :)

Jeg fortrekker å ikke bruke noe, men synes at fargen på klærene sitter bedre når jeg bruker eddik som skyllemiddel.

Fargen på klærne blekes av vaskemiddelet og vaskeprosessen.

Det er klin umulig å få argen til å sitte bedre når vaskemidlene har gjort jobben sin og skylt ut overskuddsfargen med skyllevannet før eddiken blir tilsatt.

Anonymous poster hash: fadf7...ff9

Skrevet

Gummi har jeg hørt, men har aldri hørt at eddik ødelegger metall og andre komponenter i tøy og maskiner. Det er jo ikke måte på hvor ofte man får høre at man skal bruke eddik til å rengjøre sluk og maskiner, at det hjelper nyfargede klær å få en runde med eddik, hindrer røde ting å farge av, osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...