Gå til innhold

Jeg er redd for at jeg har blitt lurt på finn..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har la ut en annonnse eller hva det heter. Solgte en iphone 5. Jeg har sendt den for en uke siden med b-post, og hun har sannsynligvis fått pakken nå. Jeg ga henne kontonummeret mitt som hun skulle overføre til. Jeg har sendt henne en melding i går, men hun svarer ikke. Kan jeg kreve mobilen min tilbake? hva er reglene for dette, når hun ikke betaler meg? Eller er det ingen regler siden det på en måte ble litt privat, elelr er det ikke privat siden hun solgte den fra finn? Jeg håper på svar, håper ikke jeg blir lurt...

Anonymous poster hash: aa958...23d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruk postoppkrav så slipper du slikt. Lite du kan Gjøre annet enn å anmelde dessverre

• Liker 8
Skrevet

Bruk postoppkrav så slipper du slikt. Lite du kan Gjøre annet enn å anmel

er det grunn til  anmelde. Hvis jeg anmelder, får hun straff da? får jeg mobilen min tilbake og hun må gi meg penger i erstatning? 

Skrevet

Lurer bare på om noen har vært i lignende situasjon. Det er så synd for det her var snakk om litt penger, men det er vel kanskje ikke vært å anmelde siden jeg egentlig tok en stor risiko ved å sende pakken før hun hadde overført til meg...eller?

Skrevet

Lurer bare på om noen har vært i lignende situasjon. Det er så synd for det her var snakk om litt penger, men det er vel kanskje ikke vært å anmelde siden jeg egentlig tok en stor risiko ved å sende pakken før hun hadde overført til meg...eller?

Ts

Skrevet

Anse mobilen som tapt, men anmeld likevel. Derfor man skal ha betalt FØR man sender varen.

• Liker 6
Skrevet

er det grunn til  anmelde. Hvis jeg anmelder, får hun straff da? får jeg mobilen min tilbake og hun må gi meg penger i erstatning? 

For meg var det omvendt. Jeg betalte for en mobil jeg aldri fikk. Han unnskyldte seg med at den var sendt, moren hans hadde fått den og hun skulle ha sendt den så det var rart. Etter at to uker var gått fra jeg hadde betalt han gikk jeg med alt sammen til politiet. Kvittering for overført til konto, opptak av telefonsamtalene med han, facebookprofil av både han og moren til og med. Finn-annonsen også, selvfølgelig. Tre dager senere dukket mobilen, mirakuløst nok, opp i posten. Tenke seg! "Moren hans" husket plutselig på det så snart politiet ringte. De er kjekke sånn, politiet. De er veldig flinke til å minne folk på ting de har glemt.

Anonymous poster hash: 450ca...4cc

• Liker 13
Skrevet

Du kan jo ikke bare sende noen en vare uten å ha fått penger eller sikre deg med postoppkrav.

Anonymous poster hash: 282df...56b
  • Liker 6
Skrevet

Omtrent det samme skjedde med meg. Betalte for en samsung galaxy jeg aldri fikk. Har anmeldt, og venter nå på svar. Håper å få de pengene igjen. Har navn og alt, så blir enkelt for politiet å finne henne.

Anonymous poster hash: 552ca...18b
Skrevet

Anse mobilen som tapt, men anmeld likevel. Derfor man skal ha betalt FØR man sender varen.

Det tryggeste er den nye finn-garanti-greien. Da må kjøper aktivt trekke tilbake pengene hvis kjøper er misfornøyd. Da kan alt spores (digitalt). Så kjøper kan ikke nekte for å ha avtalt det med pengene.

• Liker 5
Skrevet

Du har ingen bevis på at du har sendt telefonen eller at du ikke har fått betaling kontant. Derfor sender man alltid slikt i oppkrav, evt bruker finn.no's betalingsløsning.

Anonymous poster hash: 355c9...da7

• Liker 3
Skrevet

Det tryggeste er den nye finn-garanti-greien. Da må kjøper aktivt trekke tilbake pengene hvis kjøper er misfornøyd. Da kan alt spores (digitalt). Så kjøper kan ikke nekte for å ha avtalt det med pengene.

Det er jeg enig i. Er en stund siden jeg har solgt noe via finn, så bra du opplyser om det.

Har selv blitt svindlet via finn, men da for et langt lavere beløp som jeg etter tid fikk tilbake igjen.

• Liker 1
Skrevet

Hvor dum er du, når du sender fra deg en iPhone 5 og så ber du henne overføre?!

Du må jo vente med å sende til du har fått pengene når det gjelder så stor verdi

Anonymous poster hash: c9bfe...6eb
  • Liker 3
Skrevet

Har du fornavn og etternavnet på personen du har snakket med?

Har du noe bevis for at det er henne på telefonnummeret? Fins det treff på 1881?

Har du skriftlig bevis på avtalen?

Hvis nei på en av disse så kan du se saken som tapt, og den mobilen må du se langt etter. 

Har du forresten forsøkt å ringe? Hvis det går direkte til mobilsvar så ringt fra moren din eller noen andre sin telefon for å se om det går igjennom.

Om telefonen fremdeles står på deg og du har kvitteringen for den kan du sperre den tror jeg, vet at det funker på iPhone 6 hvertfall. Ta kontakt med politiet om hun ikke svarer når du ringer.

• Liker 1
Skrevet

Det er vell fortjent tap... Ser stadig støtt tullinger som bokstavlig talt gir fra seg varer

Anonymous poster hash: d9673...a68
  • Liker 1
Gjest Haaploes
Skrevet

(...)

De er kjekke sånn, politiet. De er veldig flinke til å minne folk på ting de har glemt.

:fnise:

Skrevet

Hadde det vært meg, ville jeg "terrorisert" vedkommende med oppringinger fra ulike tlf.numre, eposter, brukt facebook til å komme i kontakt, etc etc.

En venninne av meg ble svindlet da hun hadde betalt for en PC som var helt defekt. Selger svarte ikke på noen tilnærmelser. Så hun snoket på facebook, og fant navnet på det som måtte være selgers far eller mor (husker ikke nøyaktig), og ringte og forklarte saken.

Pappa eller mamma hadde tydeligvis tatt kontakt med sønnen og gitt han en skjennepreken, for han sendte melding til min venninne etterpå, litt sint for at hun hadde tatt kontakt med hans familie, men pengene satte han tilbake på kontoen hennes. :)

Hvis ikke politiet kan hjelpe, må du bare ordne opp selv, eller gjøre det du kan, i det minste.

Anonymous poster hash: 35d7d...0fa
  • Liker 1
Skrevet

Herregud... Mulig å være så naiv?????

Anonymous poster hash: 36f1a...479

Skrevet

Ei venninne av meg "kjøpte" iphone via finn. Betalte 4000 forskudd og "skulle" betale resten i postoppkrav nær mobilen kom. Den kom aldri og politiet gjorde ingen verdens ting.

Anonymous poster hash: 36f1a...479

Skrevet

Hvis det er i innland. Ja, du kan melde fra til Forbrukerrådet og legge frem hva som har skjedd. Oppgi adresse til kjøperen og tlf.nr.

Opplevde selv en gang at en fra Sverige prøvde å lure meg. Fikk stoppet pakken i siste liten. Takket være Google, mannen var en kjent svindler med falsk bankinformasjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...