Gå til innhold

Hvor viktig er det hvor daten har reist?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er glad i å reise og nå når jeg er singel så lurer jeg ofte på hvor daten har reist. Det som er komisk er jo at svært mange har vært på mange av de samme stedene, som thailand, vietnam, brazil, mexico osv.

Det jeg helst ønsker er jo å finne en som liker å reise, samt ikke har vært på de stedene jeg ikke har vært heller, slik som Peru, LA i USA, samt Australia, som kanskje er de 3 som er øverst på listen min.

Hvor viktig er det for dere hvor daten har reist? 

Dilemmaet mitt er at jeg mister interessen hvis en fyr ikke har reist noe spesielt, samtidig som jeg håper han ikke har vært på steder jeg ikke har vært hmmm... 

Anonymous poster hash: c40e2...a7a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er faktisk aldri en problemstilling jeg har tenkt over, kanskje fordi jeg ikke har trengt det. Alle menn jeg har datet (over noe tid) har studert og jobbet i flere land. Har man ambisjoner så er det vanlig at man har flyttet en del på seg. Flere jeg har datet er entrepreneurer og da er det en del av jobben.

Hvis en fyr hadde ekstremt lite internasjonal erfaring hadde jeg kanskje syntes det ble noe kjedelig, men jeg har ikke opplevd det.

Det er overhodet ikke viktig for meg at han har dratt til eksotiske steder eller steder jeg ikke har dratt til. Det viktigste er at han har fått erfaringen man får ved å bo, jobbe eller studere utenlands, danne et nettverk og suge inn kulturen. Så jeg foretrekker mye heller en som har bodd 3 år i New York enn en som kan krysse av alle landene i Asia. 

Så har jeg muligens litt fordommer her, men min erfaring er at det er viktigere for kvinner at menn er bereist enn motsatt. En fyr sa til meg engang at hvis en kvinne demonstrerte for ham at hun var veldig opptatt av å reise, så var det turn off, og at mange kvinner tror den konstante reisingen betyr at de er interessante når det motsatte egentlig er tilfelle. Det er jeg faktisk litt enig i. 

Anonymous poster hash: d6b32...e49
  • Liker 1
Skrevet

Det kunne ikke brydd meg mindre om han hadde vert i hver krok av verden, eller det motsatte..:)

Dog,er han av den typen som reiser MYE så sier det meg at han ikke vil slå seg ned,noe som er helt uaktuelt for meg,så jeg hadde nok ikke fortsatt der..

Skrevet

Hvor han har reist er revnende likegyldig. Det viktige er hvor han kunne tenke seg å reise. Om han ikke har lyst til å reise, eller bare har lyst til å reise til helt andre typer steder enn meg, og ikke vil reise alene, er det et problem. 

Anonymous poster hash: e18c4...c53
  • Liker 4
Skrevet

jenter som reiser mye er turn-off, de er rastløse og kompenserer reising med å ikke være særlig intressante selv. ofte har de heller ikke særlig lyst til å se sitt eget land, alt skal være så eksotisk.

Anonymous poster hash: 518a2...f60
  • Liker 7
Skrevet

For meg er det ikke viktig i det hele tatt. Jeg liker å reise på tur jeg også, men har bare reist to ganger i mitt liv. Det er sikkert hyggelig å kunne reise ilag med kjæresten til nye steder av og til, få litt annen kulturforståelse og se verden, men for min del er det bare slitsomt med noen som hele tiden lengter etter et annet sted og føler at de mååå reise for å føle seg levende, og som ikke har annet å snakke om enn reisene sine.

Anonymous poster hash: 342ee...494
  • Liker 1
Skrevet

Det har jeg aldri tenkt på før, så for meg er det vel ikke spesielt viktig hvor han har reist før. Det som derimot er viktig er at han ønsker å reise sammen med meg. Hvor spiller ingen rolle, men gjerne noe litt mer spennende en harryhandling og charterfylletur til Alanya. 

Skrevet

Det er faktisk aldri en problemstilling jeg har tenkt over, kanskje fordi jeg ikke har trengt det. Alle menn jeg har datet (over noe tid) har studert og jobbet i flere land. Har man ambisjoner så er det vanlig at man har flyttet en del på seg. Flere jeg har datet er entrepreneurer og da er det en del av jobben.

Hvis en fyr hadde ekstremt lite internasjonal erfaring hadde jeg kanskje syntes det ble noe kjedelig, men jeg har ikke opplevd det.

Det er overhodet ikke viktig for meg at han har dratt til eksotiske steder eller steder jeg ikke har dratt til. Det viktigste er at han har fått erfaringen man får ved å bo, jobbe eller studere utenlands, danne et nettverk og suge inn kulturen. Så jeg foretrekker mye heller en som har bodd 3 år i New York enn en som kan krysse av alle landene i Asia. 

Så har jeg muligens litt fordommer her, men min erfaring er at det er viktigere for kvinner at menn er bereist enn motsatt. En fyr sa til meg engang at hvis en kvinne demonstrerte for ham at hun var veldig opptatt av å reise, så var det turn off, og at mange kvinner tror den konstante reisingen betyr at de er interessante når det motsatte egentlig er tilfelle. Det er jeg faktisk litt enig i. 

Anonymous poster hash: d6b32...e49

Herregud, hva man skal bry seg om. 

Har aldri hørt noen venninner snakke et pip om hvor viktig eller ikke viktig det er at mannen har reist. Aldri! Jeg har ikke reist så mye før, men de to siste årene har jeg hatt sjansen til å reise veldig mye. Hvis noen dømmer meg for det, så dem jævla føkkings om det! Men jeg antar dette stort sett bare er et problem på kg. 

Selv bryr det meg midt i ryggen og enda litt lengre ned om daten min har reist jorda rundt eller bare til strømstad. 

Anonymous poster hash: 5a2af...e04

• Liker 1
Skrevet

Jeg forstår nesten ikke spørsmålet, så dustete er det.

Skrevet

Enig i at det er litt viktig at han er glad i å reise og et stort pluss om han har reist en del, men om han gar reist steder jeg har lyst å reise er jo det vare fint. Jeg ser ikke hvorfor det skulle være negativt?

Anonymous poster hash: 7d55f...c6a

• Liker 2
Skrevet

Dette må være den særeste problemstillingen på kåge

Anonymous poster hash: 2a639...8ea

• Liker 2
Skrevet

Jeg vil jo se hele verden så det hadde vært greit med en som gjerne vil oppleve det med meg. Om han ikke har reist noe før har ikke noe å si så lenge han vil reise med meg, både i Norge og utland. Om han aldri vil lenger vekk enn 30 minutter fra hjemstedet sitt ville jeg slitt for å være helt ærlig. Nå har jeg bodd lengre perioder i utlandet og føler meg ferdig med akkurat det, så litt lengre ferieturer hadde vært helt perfekt. 

• Liker 1
Skrevet

Reising er trivelig, men egentlig er det jo bare forbruk. Flyreiser er svært forurensende, og det er i bunn og grunn en veldig egoistisk greie. At en person ikke har reist mye ser jeg absolutt ikke som noe problem. Om det er noe problem der, så er det i så fall en manglende interesse for opplevelser og andre kulturer. Det er nesten like ille som å se ned på folk som ikke har reist like mye som en selv.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Peru, L.A og Australia er jo by og land som "alle" har vært i. Kjenner derimot ikke så mange som har vært i Vietnam, Brasil eller Mexico.

Endret av BritneyBitch
Skrevet

Jeg har såvidt vært i portugal og skal snart til Roma hovesakelig fordi jeg er interessert i historie, så det bryr meg lite om daten ikke har reist mye  :fnise:  Det hadde vært dummere om han alltid skulle på ferie og aldri kunne slå seg ro. Men jeg vil gjerne reise med fremtidi kjæreste til andre land, så lenge det ikke er for shopping og soling, men for nye opplevelser og å lære litt om kultur  :Nikke:

Anonymous poster hash: 80b11...70c
  • Liker 1
Skrevet

Jeg er veldig glad i å reise selv og føler det er litt turnoff å ha en partner som selv ikke liker å reise...
Exen min var av en type som aldri hadde satt sin fot mer sør enn T.Heim og ikke lengre nord enn Alta.
Rett og slett fordi han trivdes såpass godt på bygda og der ville han være for evig tid.

Jeg vil ikke si at jeg er rastløs fordi jeg liker å reise så mye, men det er noe med det å dra til ett land og faktisk spise asiatisk mat i ett asiatisk land og ikke ifra ett spisested hjemme i Norge, hvor...Det jeg har smakt ikke kan sammenlignes, for det meste smaker akkurat det samme på hver eneste spisested her hjemme... Og det er veldig trist.

Det er noe med det å oppleve kulturen på nært hold, enn å bare lese om det hjemme, eller slå på en tv-kanal og lære der..

Når jeg spør noen om de kunne velge å reise hvor enn de vil i verden og de svarer "Hjem til ho mor" så er det veldig turn-off for meg.
Jeg må ha en partner som liker å reise og det å oppleve nye ting :)

Husker når jeg var liten, jeg satt helt oppslukt og hørte på alle de "ville" historiene som min bestemor fortalte meg, det å dra ut i verden og det å få oppleve noe helt annet enn det du finner her hjemme. :)
Er kanskje hun som fikk meg til å like reising så mye som jeg gjør? x)

• Liker 2
Skrevet

Er meg revnende likegyldig om de har reist, og hvis de har reist så driter jeg i hvor.

Jeg liker reising selv, er koselig nok det, men om jeg ble sammen med en som ikke ønsker å reise i det heletatt så hadde ikke det vært noe problem.

• Liker 1
Skrevet

Jeg bryr meg ikke om hvor daten har vært, men det er et minus hvis han aldri har reist noe sted, og heller ikke er så interessert, Datet en kar på over 50 som aldri hadde vært utenfor Norge, og det ble litt snodig i mine øyne. Greit nok å ikke være globetrotter, men å ikke en gang ha vært i Sverige eller Danmark må være nesten unikt.

Skrevet

Jeg ser på det som veldig positivt at en date har reist mye. Har han kun vært i Sverige eller Danmark må jeg innrømme at det er turn-off. Det viktigste er at han er glad i å reise og oppleve nye kulturer, siden jeg elsker å reise selv :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...