AnonymBruker Skrevet 25. august 2015 #1 Skrevet 25. august 2015 Hei. Jeg leier et sted hvor det ene rommet ikke har lufteluke. Jeg kan velge mellom to soverom, også ønsker jeg å bruke det soverommet som ikke har lufteluke. Men jeg må jo ha luft. Det å lufte via vinduet og gangen er ikke nok. Siden jeg leier et sted så synes jeg at det er for risikabelt (?) å spørre om å lage ei lufteluke, selvom jeg gjør det selv. Hva villel dere ha gjort i denne situasjonen for å få mer luft på soverommet. Takk for svar Anonymous poster hash: c0e27...d6c
Pinkee Skrevet 25. august 2015 #2 Skrevet 25. august 2015 Hva mener du egentlig med lufteluke? Ventil? Jeg klarer fint å lufte kun med vindu. 7
AnonymBruker Skrevet 25. august 2015 #3 Skrevet 25. august 2015 Et vindu slipper inn mye mer luft enn en ventil (antar det er det du mener), så jeg ser ikke helt at det å sette inn en ventil skulle tilføre så veldig mye i form av luftemuligheter. Om du setter opp et vindu/ventil i et annet rom i tillegg får du gjennomtrekk, det gir god lufting. Anonymous poster hash: 13839...36d 6
AnonymBruker Skrevet 25. august 2015 #4 Skrevet 25. august 2015 Hei. Jeg leier et sted hvor det ene rommet ikke har lufteluke. Jeg kan velge mellom to soverom, også ønsker jeg å bruke det soverommet som ikke har lufteluke. Men jeg må jo ha luft. Det å lufte via vinduet og gangen er ikke nok. Siden jeg leier et sted så synes jeg at det er for risikabelt (?) å spørre om å lage ei lufteluke, selvom jeg gjør det selv. Hva villel dere ha gjort i denne situasjonen for å få mer luft på soverommet. Takk for svar Anonymous poster hash: c0e27...d6c Huseieren vil nok ikke like at du skal begynne å lage lufteluker i veggene! Anonymous poster hash: 6ee2f...76c 6
AnonymBruker Skrevet 25. august 2015 #5 Skrevet 25. august 2015 Hva mener du egentlig med lufteluke? Ventil? Jeg klarer fint å lufte kun med vindu. Mener lufteluke. bare å google det så ser du hva jeg mener Anonymous poster hash: c0e27...d6c
Sølvrosen Skrevet 25. august 2015 #6 Skrevet 25. august 2015 Mener lufteluke. bare å google det så ser du hva jeg mener Anonymous poster hash: c0e27...d6c Lufteluke er en form for ventil, vanligvis brukt om ventiler som kan stenges ved å lukke en klaff på innerveggen. En slik ventil gir mindre lufting enn et åpent vindu som er godkjent for soverom. Det er selvfølgelig mulig å instalere en ventil med mekanisk vifte, den vil trekke mer luft inn i rommet, men siden det er et enda større inngrep enn å sette inn en enkel lufteluke er det veldig lite trolig at huseier lar deg gjøre det. Jeg ville sovet med vinduet åpent, eller ihvertfall sprengluftet litt hver kveld.
AnonymBruker Skrevet 25. august 2015 #7 Skrevet 25. august 2015 Forstår jeg Ts korrekt at det ikke er vindu der?Anonymous poster hash: 6b846...c18
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2016 #8 Skrevet 4. januar 2016 Den 8/25/2015 at 0.15, AnonymBruker skrev: Forstår jeg Ts korrekt at det ikke er vindu der? Anonymous poster hash: 6b846...c18 Det er et vindu der. Har droppa lufteluke forslaget for nå. Vurderer å lage et slags bur opplegg. Hvor man får inn luft, men ikke sol. Noen her som har forslag til hvordan man skal få laget dette? Takk for svar Anonymkode: 32bb4...db4
Roseh Skrevet 4. januar 2016 #9 Skrevet 4. januar 2016 eh det er altså et vindu der? Akkurat hva er så gale med å bruke vinduet? Er det vinden, solen og regnet? Hva med lystett rullegardin. Du kan ikke som leietaker begynne å bygge et bur på soverommet! Jeg hadde blitt ganske paff om du forventet å ta deg så til rette. Vent til du heller til du kjøper noe eget. 3
MapleSirup Skrevet 4. januar 2016 #10 Skrevet 4. januar 2016 (endret) Man har jo ikke "gode lufteluker" på soverommene sine. Man har vinduer (PS. Noen har sikkert et også, da men....) Endret 4. januar 2016 av MapleSirup PS
Rosalie Skrevet 6. januar 2016 #11 Skrevet 6. januar 2016 Den 4. januar 2016 at 17.01, AnonymBruker skrev: Det er et vindu der. Har droppa lufteluke forslaget for nå. Vurderer å lage et slags bur opplegg. Hvor man får inn luft, men ikke sol. Noen her som har forslag til hvordan man skal få laget dette? Takk for svar Anonymkode: 32bb4...db4 Det kommer da ikke mer sol inn i rommet når vinduet er åpent enn når det er lukket. Så hva er egentlig problemet?
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2016 #12 Skrevet 6. januar 2016 Synes du rommet blir for varmt når sola står på? Smør inn vinduet med Kefir, det gjør uderverker som solbeskyttelse Anonymkode: 3d309...673
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå