AnonymBruker Skrevet 25. august 2015 #1 Skrevet 25. august 2015 Vet at det betyr at man har "talent" for salg, men salg er jo så mangt. Jeg har to forskjellige definisjoner på selger, der en er "hard sales" selger, og andre er "soft sales" selger. "Hard sales" er jo en typisk selger som liker å prakke på deg ting du ofte ikke trenger. Aggressive, high-pressure salg. Dem erketypiske selgeren som strategisk får for svake kunder...jeg hater denne typer selgeren, og føler vel egentlig at om slikt må til, så har kanskje bedriften ikke gode nok produkt å selge. "Soft sales" er relasjonsbyggeren som vet å skreddersy salget til kunden, og som vet sånn ca. hva kunden trenger og vil ha. Generelt lite skitne salgtriks, og den typen selger man ofte slår av en prat med når man kommer tilbake. Men jeg ser at jobbannonser ofte er på utkikk etter "kremmerånd", og for min del er det ikke helt klart om det betyr en av de som er nevnt der oppe, eller bare generelt å være god og avrundet på salg? Anonymous poster hash: 83ed6...e99
AnonymBruker Skrevet 25. august 2015 #2 Skrevet 25. august 2015 Kremerånd er vel en betegnelse på de som ser muligheter for å tjene penger over alt... Det sier ikke noe om hvilken selgerstil de har. Anonymous poster hash: f6ac7...518 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå