AnonymBruker Skrevet 25. august 2015 #1 Skrevet 25. august 2015 Hva slags konsekvenser får deres barn når de bruker stygge ord om dere gjentatte ganger? Min datters lærer mente at vi måtte bare overse. Hun kalte læreren en b"""" . Og meg en forbanna hurpe. Dette er ikke ord vi bruker hjemme, og hun henger ikke akkurat med noen som gjør det. Jeg kan umulig la slike ord være ustraffet ? Hun har gjentatt dem selv med advarsel om straff. Anonymous poster hash: 719eb...cbd
Cashbah Skrevet 25. august 2015 #2 Skrevet 25. august 2015 Du kan jo begynne med å ta fra barnet privilegium som elektronikk, og forklare hvorfor dette blir gjort.
pusekatta Skrevet 25. august 2015 #3 Skrevet 25. august 2015 Hvor gammel er hun? Å ta fra goder kan være en idé.
Sølvi88 Skrevet 25. august 2015 #4 Skrevet 25. august 2015 Det må bli straff, husarrest eller ta fra henne noe f eks. Eller si: som straff må du rake hele plenen (om den ikke er for stor med tanke på alderen hennes) og når du er ferdig får du tilbake mobilen.. Et eksempel bare, lykke til
AnonymBruker Skrevet 25. august 2015 #5 Skrevet 25. august 2015 Det må bli straff, husarrest eller ta fra henne noe f eks. Eller si: som straff må du rake hele plenen (om den ikke er for stor med tanke på alderen hennes) og når du er ferdig får du tilbake mobilen.. Et eksempel bare, lykke til Pass deg for å bruke "straff" ordet på Kvinneguiden😜Anonymous poster hash: e5724...18c 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2015 #6 Skrevet 25. august 2015 Hvor gammel er hun? Å ta fra goder kan være en idé. Hun er 12. Nå tok jeg mobilen og pc. Anonymous poster hash: 719eb...cbd
AnonymBruker Skrevet 25. august 2015 #7 Skrevet 25. august 2015 Nå tok jeg pc og mobil. Jeg er virkelig sjokkert at en så ung jente kan bruke så stygge ord . Hvor lenge skal evt mobil og pc være borte ? Vi har aldri måtte håndtere noe lignende før med de 3 guttene vi har Anonymous poster hash: 719eb...cbd
Florence Skrevet 25. august 2015 #8 Skrevet 25. august 2015 Nå tok jeg pc og mobil. Jeg er virkelig sjokkert at en så ung jente kan bruke så stygge ord . Hvor lenge skal evt mobil og pc være borte ? Vi har aldri måtte håndtere noe lignende før med de 3 guttene vi harAnonymous poster hash: 719eb...cbd 12 år er virkelig ikke så ungt, de ordene kan hun ha hørt hvor som helst (skole, venner, venners storesøsken, familie, TV, internett). Fortsatt uakseptabelt å bruke slike ord om lærere og foreldre, så goder må vekk. Hvor lenge vet jeg ikke.
AnonymBruker Skrevet 25. august 2015 #9 Skrevet 25. august 2015 Jeg ville i utganspunktet ha det inndratt i en uke, men tatt en prat før "fristen" å snakket om dette med konsekvenser osv å se etter anger. Dersom hun har oppført seg bra den uken uten goder ville jeg gitt det tilbake. F.eks "straffen varer mandag til mandag, prat tors/fre og evt gi tilbake da.Anonymous poster hash: 6e7ba...1e0
AnonymBruker Skrevet 25. august 2015 #10 Skrevet 25. august 2015 Hun er 12. Nå tok jeg mobilen og pc. Anonymous poster hash: 719eb...cbd Ja, da bli hun nok snill igjen. :/Anonymous poster hash: 23a71...16d
Nerdemamma Skrevet 25. august 2015 #11 Skrevet 25. august 2015 La henne være uten telefon og PC ut dagen. En straff må kjennes for at den skal ha effekt. Du kan si til henne at neste gang tar du kanskje et privilegium til, eller fratar henne mobil og PC enda lengre.
AnonymBruker Skrevet 25. august 2015 #12 Skrevet 25. august 2015 Hun er 12. Nå tok jeg mobilen og pc.Anonymous poster hash: 719eb...cbd Ja. Tror du det hjelper? Eller: dersom du tok deg selv i å si noe stygt om noen (og la oss være ærlige, det skjer stadig vekk med 99% av befolkningen) ville du tatt fra deg selv mobilen? Beviselig er konsekvenser mer virksomme enn straff. En konsekvens henger logisk sammen med en handling. Lær gjerne din datter at handlinger har konsekvenser. For det eneste en lærer av straff er å ikke bli oppdaget neste gang (selv ikke politiet vekter straff i desse dager - en satser på å reformere). Anonymous poster hash: 6cb2f...bcc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå