Gå til innhold

Noen erfarne mammaer til bhg-barn som kan anbefale gode vinterstøvler til de minste?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mini har begynt i barnehagen nå i august, og jeg har begynt å kikke litt på vinterstøvler... men det er jo en jungel der ute, så jeg synes det er vanskelig.

Spesielt siden hun er såpass ung at hun fortsatt ikke kan formidle godt om hun er våt, kaldt, varm etc etc. Hun blir 2 år i september.

For øyeblikket vurderer jeg Ponny, Viking og Kamik.

Har forstått det slik at Viking er god og varm samt ganske let. Kamik derimot har jeg hørt at er den tyngste skoen, men også den varmeste. Ponny har jeg ikke hørt så mye konkret om, men vet at mange liker dem.

Hva er deres erfaring for de minste vi bhg? Er det viktigst med en veldig lett sko eller en veldig varm sko? Vi bor et sted der det ofte er mye snø og mellom -5 og -12 grader midtvinters.

På forhånd takk for hjelpen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her i hus har vi alltid brukt Viking, som regel så blir det de som får best i test og. :)

Men spørs jo litt på foten til jenta di og. Gutten min har litt breie føtter og da er Viking best for han, sønnen til ei venninne har mer smale føtter og da er det Superfit som er best for han.

Skrevet

Vi hadde Ecco det første året (fra 1 til 1,5 år) og Viking det andre året (fra 2 til 2,5 år). Var like fornøyd med begge, de holdt varmen godt, ble aldri våte osv, selv om barnet var ute i et par timer. Vet at mange sier at Ecco er litt smalere enn de andre modellene, så hvis barnet har litt bredere føtter bør man jo kanskje unngå akkurat de.

Anonymous poster hash: 76559...827

Skrevet

Jeg har god erfaring med kamik, men den er veldig smal.

Skrevet

Tusen takk for info damer!

Skrevet

Vi har brukt Dock boots i alle år. Gode, varme og tette.

Skrevet

Leste nettopp en artikkel hvor foreldre&barn tok for seg siste ti års tester av skomerker i Norge og Sverige, og så på totalscores og pris. Da var konklusjonen at Viking og deretter Ecco ga mest for pengene og fikk best score. Det finnes noen år der andre merker, feks Superfit, har vunnet og viking kom litt nederst på skalaen, men alt i alt er det som regel disse merkene som gjør det best :) 

Når det er sagt, vil det jo alltid komme an på barnets føtter - bredde og høy/lav vrist etc :) Har vært fornøyd både med viking, ecco og superfit. 

Slutter meg dessuten til at Dock boots er veldig bra å ha i bhg også, særlig til de veldig våte og kalde dagene! Bedre enn gummistøvler og cherrox. Pleier å være på tilbud på coop obs. 

Anonymous poster hash: 23602...577
Skrevet

Vi har sverget til Viking goretex vintersko i veldig mange år. Nå blir hun 10, og vi gjør det fortsatt!

Skrevet

Etter å ha prøvd litt forskjellig til mine, har jeg endt opp med å kjøpe Viking de siste vintrene.(benytter meg av Skoringens 2 for 1 tilbud)

Dock Boots som "cherrox"

Anonymous poster hash: 6d2c6...91a
Skrevet

Barna mine har alltid vintersko fra Ecco, og et par cherroxer til de værste sørpedagene. 

Skrevet

I barnehagen vår bruker de fleste Kuoma-sko, både barn og voksne. De funker ikke så veldig godt til våte dager, men er de som er varmest. Og det trengs i Finnmark.

Skrevet

Som vintersko har vi brukt Geox og Viking. Som vinterstøvler har vi brukt Dock Boots.

Skrevet

Mine barn bruker ecco hver vinter. Viking er for brede. Men det første året ville jeg faktisk vurdert Kamik, da de har dårligere blodomløp og kan fort bli kalde på tottene når man kjenner når skoen kommer av. Husk også å ha gummisåle ikke de aller hardeste, så de får ganske godt grep på glatta.

Skrevet

Har foreløpig bare ett barnehagebarn. Han har brukt viking, og vi er veldig fornøyde med de. Veldig myke, og ikke for tunge selv om de er kraftige. Mener å ha hørt at de er litt brede i passformen.

Skrevet

Min erfaring er at Ecco og Viking er så godt som like gode. Ville ikke hatt noe annet hvis du ønsker vanntett. Det kommer litt an på passform, derfor har vi brukt Ecco siden Viking blir for brede til mine barns føtter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...