Gå til innhold

Bostøtte. Har du klaget og fått svar?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må klage på vedtaket, det er helt feil at jeg skal miste over halve beløpet bare fordi dei bruker skatteoppgjøret istedenfor dagens faktiske tall.

Andre her som har klaget/ skal klage/ har fått svar?

Anonymous poster hash: 10665...716

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er 3 inntektsgrunnlag som kan bli brukt.

Inntekt og formue etter siste skatteoppgjør, månedlig inntekt omregnet til årsbeløp og netto formue og til slutt forventet inntekt og formue i inneværende år.

De bruker inntekt og formue etter siste skatteoppgjør i 95% av alle sakene For at de skal bruke din faktiske daglige inntekt må den være redusert med 10% sammenliknet med skatteoppgjøret..

Skrevet

De byttet plutselig ut dagens inntekt med siste skatteoppgjøret mitt i juli, og fikk derfor avslag. Klaget og fikk medhold etter en ukes tid.

Skrevet

Det er 3 inntektsgrunnlag som kan bli brukt.

Inntekt og formue etter siste skatteoppgjør, månedlig inntekt omregnet til årsbeløp og netto formue og til slutt forventet inntekt og formue i inneværende år.

De bruker inntekt og formue etter siste skatteoppgjør i 95% av alle sakene For at de skal bruke din faktiske daglige inntekt må den være redusert med 10% sammenliknet med skatteoppgjøret..

Det vet jeg, men jeg er også ufør og kommer derfor under visse regler. De skal også ta hensyn til faktisk formue, ikke bare inntekt.

Skrevet

De byttet plutselig ut dagens inntekt med siste skatteoppgjøret mitt i juli, og fikk derfor avslag. Klaget og fikk medhold etter en ukes tid.

Jeg har klaget tidligere og fått medhold da også. Det er utrolig at de kan holde på slik!

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei. Jeg fikk avslag på bostøtte for juli fordi de brukte fjorårets skatteoppgjør fremfor faktisk inntekt i 2015. Tjente da ca 5000 kr for mye i fjor. Klagde på inntektsgrunnlaget, men fikk avslag på klagen. Jeg har sendt inn alt av lønnslipper og oppgitt at jeg tror jeg kommer til å tjene ca 180 000 i år så skal ha rett til bostøtte. Samtidig som jeg sendte inn klagen måtte jeg også søke om bostøtte på nytt. Fikk svar på søknaden forrige uke og søknaden ble avslått. Det sto at jeg ikke har krav på bostøtte da inntekten min i 2015 er beregnet til ca 330 000 kr!!! Er det rart man blir oppgitt... Jeg kommer til å tjene max 180 000 kr! Årslønnen min er ca 270 000 kr om jeg hadde jobba 100% og det gjør jeg jo ikke...! Så hvordan de har kommet fram til det beløpet det aner jeg ikke.. Skal snakke med dem på bostøttekontoret denne uka, men måtte bare få ut litt frustrasjon...

Anonymous poster hash: e15c7...c0c
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...