Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lenge siden jeg har kikket på laptop-specs.

Hva "må" en ha for tiden?

Vil ha Windows pc. Laptop. Kontorbruk, enkel bildebehandling, Internett. Blir nok å ha den mye i fanget i sofaen også.

Ikke spilling.

Hvor stor skjerm? Hvor mye minne? Annet essensielt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er min subjektive mening, så ingen trenger å skrive at dill og dall ikke er bra med hva jeg nevner nå.

Minimum spec:

CPU: quadcore i5 med hvertfall 2ghz
Minne: 4gb helst 8gb
Skjerm: Hvis du skal ha den stående så ville jeg gått for 17" og 15" hvis du skal ta den med deg. Mindre synes jeg blir for lite å forholde seg til. Skjermen bør være MATT. Det er ikke noe mer irriterende å sitte å se på en skjerm hvor alt blir reflektert.
Skjermen i mine øyne bør ha oppløsning på 1920x1080.
Dedikert grafikkort: Jeg liker å ha muligheten til å evt spille enkle spill på laptopen. Derfor ville jeg funnet en med et dedikert grafikkort. Tror ikke de koster så mye mer enn uten.

De fleste laptop kommer med én SSD med 128 gb eller mer. Det er greit å kanskje se etter laptop med to harddisker. En som er en SSD og en som er en vanlig HDD.
Disk nr 2 bør være på 1 tb synes jeg. Da trenger du ikke å tenke så mye på å gå tom for plass.

En minnekortleser er kjekt å ha med.

Skrevet

Det kan ofte være en idé og si eventuelt hvor mye du kan bruke på en eventuelt PC, for deretter å finne ett produkt som kan passe for deg. Hvis du skal drive med bildebehandling, så er jo en større skjerm som klarer høyere oppløsning være noe å sikte mot. I min mening. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...