Gå til innhold

Hvor støl kan jeg forvente meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde første time med min Pt idag etter tre måneder grunnet sykdom og ferie. Den var beinhard. Skikkelig tøff styrke trening. Hvor støl kan jeg forvente å bli imorgen og noen kjerring råd for å minske smertene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta deg en lett kondisjonsøkt i dag, og tøy ut. Det hjelper betraktelig :)

Anonymous poster hash: c2e6f...b55

Skrevet

Man føler seg oftere lettere invalid av gangsperr om det er lenge siden man har trent. Selv om det er fristende å bli i horisontal posisjon på sofaen etterpå er dette noe av det dummeste du gjør. 

Ta en rolig joggetur, evt gå om jogging er uoverkommelig. Få i gang blodsirkulasjon til de støle musklene. Ikke noe hard tøying. 

Tigerbalsam hjelper også litt på, om du tåler lukten.

Anonymous poster hash: c3f62...5f2
Skrevet

Åh herlighet dette var ille. Var vondt å snu seg i sengen i natt. Skal på jobb seinere og har en aktiv jobb så det får bli med det.

Skrevet

Joggetur er strengt tatt ikke nødvendig. For min del ville dette medført ekstra mye stølhet på dag nummer to.

Det holder at du beveger deg. Sitter du stille lenge, så blir det ekstra vanskelig å komme seg opp. Det er min erfaring.

Skrevet

Hadde første time med min Pt idag etter tre måneder grunnet sykdom og ferie. Den var beinhard. Skikkelig tøff styrke trening. Hvor støl kan jeg forvente å bli imorgen og noen kjerring råd for å minske smertene?

Det høres ut som en dårlig PT som driver deg hardt når det er tre måneder siden sist. Da blir du kjempestøl, det vil gå lang tid før du klarer å trene igjen, og det er noen som har klart å pådra seg rabdomyolsye på slike timer.

Skrevet

Ta deg en lett kondisjonsøkt i dag, og tøy ut. Det hjelper betraktelig :)

Anonymous poster hash: c2e6f...b55

Når man er støl vil tøying bare gjøre det verre. Tøying hjelper mot stiv muskulatur, det er ikke det samme som støl muskulatur.

Når man utsetter musklene for uvant hard belastning vil mange muskelfibre ryke. Disse rupturene trenger tid til å gro, mens dette pågår kjenner mam seg støl.

Skrevet

Litt bedre idag og skal på en ny økt med Pt nå.

Skrevet

Litt bedre idag og skal på en ny økt med Pt nå.

Hvis du bare er litt bedre vil jeg anbefale deg å droppe dagens økt og vente til neste uke.

Meste gang blir nok ikke så støl, mem ikke ta i så veldig. Det å ta hardt i når det er lenge siden du jar trent gjør at progresjonen går lamgsommere enn hvis du hadde tatt det litt roligere og heller trent oftere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...