Gå til innhold

OkCupid - Hva betyr dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Først må jeg si jeg er lite datakyndig og inne på ord og uttrykk,så beklager til alle som synes dette er et teit spørsmål.

Saken er at jeg har nettop registrert meg på OkCupid og enda ikke skrevet noe i profilen,kun svart på 50 spørsmål og fylt ut detaljer om høyde,hårfarge, alderspreferanse og alt det der.La inn bilde isted og fikk mange hyggelige meldinger men også en melding der det stod "Get off OkCupid you SPAMBOT!!!!!"fra en bruker et annet sted i Norge.

Noen som kan forklare hva dette skal bety?Hva er en spambot?

Kan man få virus gjennom OkCupid?

Anonymous poster hash: 458c1...7ac
Videoannonse
Annonse
Skrevet

det var en bruker som trodde at du var en bot. altså ikke et ekte menneske, men noen som forsøker å lokke menn til diverse tjenester. hvorfor han trodde du var det vites ikke, noen menn opplever at de eneste som tar kontakt er slike bots og blir derfor paranoid for at alle er det.

Anonymous poster hash: e2fb0...548
  • Liker 2
Skrevet

Antar at noen tror du har en fake profil. Ta det som et kompliment!

• Liker 2
Skrevet

Som mann så møter man ekstremt mange spam/sexbots på noen datingsider. Kan ikke si at jeg har møtt noen av dem på OkCupid, men matcher hele tiden med sexbotter på tinder og det er skikkelig irriterende

Anonymous poster hash: 69827...50f
Skrevet

Takk for svar,da skjønte jeg straks litt mer!Synes det er teit å anklage noen med en gang de har laget profil og ikke fått skrevet noe enda.Kanskje har han rapportet meg også?

Jeg skal legge inn mer tekst i profilen men det var litt vanskelig å vite hva jeg skulle skrive.Ser at alle,også norske brukere, skriver profilteksten sin på engelsk.Det gjorde det litt verre..

Skrevet

Er fælt mange fake profiler på okcupid.

Anonymous poster hash: 37d2a...70f

Skrevet

Takk for svar,da skjønte jeg straks litt mer!Synes det er teit å anklage noen med en gang de har laget profil og ikke fått skrevet noe enda.Kanskje har han rapportet meg også?Jeg skal legge inn mer tekst i profilen men det var litt vanskelig å vite hva jeg skulle skrive.Ser at alle,også norske brukere, skriver profilteksten sin på engelsk.Det gjorde det litt verre.. Anonymous poster hash: 458c1...7ac

Du kan skrive på norsk hvis det er nordmenn du vil ha tak i, hvis du er åpen for hele verden skriver du på engelsk.

• Liker 1
Skrevet

Er fælt mange fake profiler på okcupid.

:( Mange fake mannlige profiler også?

Trodde OkCupid var bedre enn Sukker,Møteplassen osv....

Skrevet

:( Mange fake mannlige profiler også?Trodde OkCupid var bedre enn Sukker,Møteplassen osv.... Anonymous poster hash: 458c1...7ac

Jeg var der. Traff Henrik Ibsen og. Hvilket selvsagt er umulig ettersom han jo avgikk med døden for haugevis av år siden. :P

• Liker 1
Skrevet

Først må jeg si jeg er lite datakyndig og inne på ord og uttrykk,så beklager til alle som synes dette er et teit spørsmål. Saken er at jeg har nettop registrert meg på OkCupid og enda ikke skrevet noe i profilen,kun svart på 50 spørsmål og fylt ut detaljer om høyde,hårfarge, alderspreferanse og alt det der.La inn bilde isted og fikk mange hyggelige meldinger men også en melding der det stod "Get off OkCupid you SPAMBOT!!!!!"fra en bruker et annet sted i Norge. Noen som kan forklare hva dette skal bety?Hva er en spambot?Kan man få virus gjennom OkCupid?     Anonymous poster hash: 458c1...7ac

Spambot er nett roboter som Spammer forumer og nettsider med søppel reklame

Anonymous poster hash: ed217...0a7

Skrevet

:( Mange fake mannlige profiler også?

Trodde OkCupid var bedre enn Sukker,Møteplassen osv....

Tror du ikke det finnes fake profiler på møteplassen/sukker også? Da er man bra naiv...

Har møtt flere fra OKC.. Gikk fint det.

Møtt en som utga seg for å være en annen på sukker.no... you never know!

En regel for å unngå å kaste bort tid på fake profiler er at man ikke bruker altfor lang tid på å tekste, men møtes/treffes innen max 2-3 ukes tid. Hvis den du prater med utsetter daten eller finner på en unnskyldning å ikke komme like før dere skal møtes mer enn er par ganger, da har du en fake profil.

Det er også mulig å kjøre en reverse Google image search som kan sjekke om de profilbildene ligger ute på nett/tilhører en eller annen kjendis Osv.

Anonymous poster hash: 4c72f...62a

• Liker 1
Skrevet

:( Mange fake mannlige profiler også?Trodde OkCupid var bedre enn Sukker,Møteplassen osv.... Anonymous poster hash: 458c1...7ac

Sukker er kåret til Norges beste dating side

Anonymous poster hash: ed217...0a7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...