AnonymBruker Skrevet 24. august 2015 #1 Skrevet 24. august 2015 Dette er sikkert et dumt spørsmål, men jeg har lett litt rundt og forsøker å sette meg inn i økonomi og hvordan dette fungerer på global skala - men er altså ganske fersk. Hvorfor fortsetter vi å selge olje i nedgangstider? Jeg vet at oljen har ligget godt over 110 dollar fatet på det meste og mer enn det, og nå er vi nede i 42 dollar - hvorfor pauser vi ikke salget av oljefat slik at vi ikke "går tom" mens prisen er lav? Hvilke konsekvenser vil det ha, annet enn at vi altså ikke går i pluss på oljeeksport? Kundene våre er jo der når behovet melder seg på et senere tidspunkt, olje er et behov som ikke akkurat forsvinner med det første, men vi kommer jo til å gå tomme for olje lenger før OECD-gjengen gjør det, så hvorfor lar vi dem (og markedet) tømme oss? Anonymous poster hash: f5be0...068
AnonymBruker Skrevet 24. august 2015 #2 Skrevet 24. august 2015 Vi kommer ikke til å gå tom for olje med det første. Hvis vi slutter å selge så må det anlegges enorme lagringsanlegg som koster miliarder. Det er ingen som vet når prisen kommer til å stige igjen. Norge og de som jobber i oljebransen trenger de pengene de får av å selge oljen. Anonymous poster hash: e2888...c84 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå