AnonymBruker Skrevet 24. august 2015 #1 Skrevet 24. august 2015 Vel.. jeg har jo merket, folk som spiser usunt, junk, lasagne..og går til alt det der, har lett for å lukte litt.....og er ofte noe oppblåst..ja, de virker skitne. Mens folk som spiser det vi mennesker faktisk er ment å spise..og ikke fråtser, virker veldig rene. er dette bare meg eller kan kosten påvirke hvor ren du virker? Anonymous poster hash: 0daa4...14b
LadyGirl Skrevet 24. august 2015 #2 Skrevet 24. august 2015 Stemmer hvertfall ikke med min veninne. Hun er veldig usunn av seg, med usunt kosthold, men lukter ikke, og er faktisk ganske slank selv om hun verken trener eller er aktiv.
Arabella Skrevet 24. august 2015 #3 Skrevet 24. august 2015 Vel.. jeg har jo merket, folk som spiser usunt, junk, lasagne..og går til alt det der, har lett for å lukte litt.....og er ofte noe oppblåst..ja, de virker skitne. Mens folk som spiser det vi mennesker faktisk er ment å spise..og ikke fråtser, virker veldig rene. er dette bare meg eller kan kosten påvirke hvor ren du virker? Anonymous poster hash: 0daa4...14b Hva er vi ment å spise? Hvorfor er lasagne usunt? 5
Pringle Skrevet 24. august 2015 #4 Skrevet 24. august 2015 (endret) Tror det er bare deg, de tankene virker litt forstyrret. Det er godt å kunne føle seg vel av maten man spiser og være fornøyd med valgene man tar - men hva andre velger å spise, bør man ikke bry seg med, så lenge de ikke ber om hjelp med kostholdet. (Jepp, innrømmer at det forekommer en liten stein i glasshuset av og til ) Endret 24. august 2015 av Pringle 9
Ciara Skrevet 25. august 2015 #5 Skrevet 25. august 2015 Vel.. jeg har jo merket, folk som spiser usunt, junk, lasagne..og går til alt det der, har lett for å lukte litt.....og er ofte noe oppblåst..ja, de virker skitne. Mens folk som spiser det vi mennesker faktisk er ment å spise..og ikke fråtser, virker veldig rene. er dette bare meg eller kan kosten påvirke hvor ren du virker? Anonymous poster hash: 0daa4...14b Dette er ikke sunne tanker. Jeg vil anbefale deg å jobbe med dem. Det er klart det er best for kroppen å spise sunn mat, men det er fordi vi yter bedre. Dårlig kosthold gjør en ikke uren. 11
AnonymBruker Skrevet 25. august 2015 #6 Skrevet 25. august 2015 Det er ikke bare deg! Tenker også slik. Anonymous poster hash: 46401...fc9
AnonymBruker Skrevet 25. august 2015 #7 Skrevet 25. august 2015 Hvor ren man virker? Nei, det må være bare deg. Høres forstyrret ut. Anonymous poster hash: baf9b...899 6
Gjest Gjest_Idja Skrevet 25. august 2015 #8 Skrevet 25. august 2015 Har nok mer med at folk som lukter og er skitne, gjerne er folk som sliter litt (kanskje er de narkomane, har ulike diagnoser, alvorlige depresjoner) - og den type folk har gjerne ikke et bra kosthold. Det er altså ikke det de spiser som gjør de "skitne", men det som enn gjør de "skitne" gjør også at de har et dårlig kosthold. Og så legger kanskje du ekstra merke til dem? 3
desertmonksees Skrevet 25. august 2015 #9 Skrevet 25. august 2015 Er på en måte enig med trådstarter. Folk som spiser svinekjøtt har en tends til å bli veldig aggressive osv, det gjelder og sjømat sånn som reker og sånn, som de spiser mye av i asia - bare se hvor gærne de er der... Men kan ikke si jeg er enig i at de lukter vondt... Syns de lukter helt normalt... Personlig lukt har mer med gener å gjøre enn maten vi spiser. europeere har ganske lite kroppslukt i forhold til f.eks afrikanere, fordi vi trenger ikke å lukte sterkt siden det ikke er så mye insekter her
AnonymBruker Skrevet 25. august 2015 #10 Skrevet 25. august 2015 TS her.. jeg kan like gjerne nevne at veldig blanded kosthold, kan bli litt ekkelt. jeg vet ikke hvorfor. men....kanskje de spiser frukt som mellommåltid, for så å gå rundt og spise potetgull, lasagne eller et eller annet ekkelt kjøttmix.. og kanskje en vaffel. og mye melkeprodukter.. og blir gjerne litt oppblåste i tillegg. Generelt synes jeg folk er for store. jeg jobber også i restaurant, og ser så masse store mennesker, og porsjoene mange får i seg.. jeg synes vi serverer for store porsjoner. Når vi likevel nevner melk... jeg føler meg mer skitten i kroppen om jeg har stort inntak av melk. kjenner gassen bare er klar til komme ut i blandt, og magen føles ekstra stor.. så, ja, derfor er jeg forsiktig med stort inntak av melk. intoleranse har jeg nok ikke, for får ikke diare. men, virker så mye renere å holde seg til havre, soya eller rismelk Anonymous poster hash: 43cb4...8c0
AnonymBruker Skrevet 25. august 2015 #11 Skrevet 25. august 2015 TS her.. jeg kan like gjerne nevne at veldig blanded kosthold, kan bli litt ekkelt. jeg vet ikke hvorfor. men....kanskje de spiser frukt som mellommåltid, for så å gå rundt og spise potetgull, lasagne eller et eller annet ekkelt kjøttmix.. og kanskje en vaffel. og mye melkeprodukter.. og blir gjerne litt oppblåste i tillegg. Generelt synes jeg folk er for store. jeg jobber også i restaurant, og ser så masse store mennesker, og porsjoene mange får i seg.. jeg synes vi serverer for store porsjoner. Når vi likevel nevner melk... jeg føler meg mer skitten i kroppen om jeg har stort inntak av melk. kjenner gassen bare er klar til komme ut i blandt, og magen føles ekstra stor.. så, ja, derfor er jeg forsiktig med stort inntak av melk. intoleranse har jeg nok ikke, for får ikke diare. men, virker så mye renere å holde seg til havre, soya eller rismelk Anonymous poster hash: 43cb4...8c0 Du har et forvrengt syn på ting. Anonymous poster hash: cdc13...c48 10
Pringle Skrevet 25. august 2015 #12 Skrevet 25. august 2015 (endret) TS her.. jeg kan like gjerne nevne at veldig blanded kosthold, kan bli litt ekkelt. jeg vet ikke hvorfor. men....kanskje de spiser frukt som mellommåltid, for så å gå rundt og spise potetgull, lasagne eller et eller annet ekkelt kjøttmix.. og kanskje en vaffel. og mye melkeprodukter.. og blir gjerne litt oppblåste i tillegg. Generelt synes jeg folk er for store. jeg jobber også i restaurant, og ser så masse store mennesker, og porsjoene mange får i seg.. jeg synes vi serverer for store porsjoner. Når vi likevel nevner melk... jeg føler meg mer skitten i kroppen om jeg har stort inntak av melk. kjenner gassen bare er klar til komme ut i blandt, og magen føles ekstra stor.. så, ja, derfor er jeg forsiktig med stort inntak av melk. intoleranse har jeg nok ikke, for får ikke diare. men, virker så mye renere å holde seg til havre, soya eller rismelk Anonymous poster hash: 43cb4...8c0 Du har havnet i feil bransje Eller er du "bare" utbrent, fått nok av ekle kunder, klar for å skifte... eh, beite? Hadde forresten lyst til å kommentere at begrepet "ren mat" dessverre automatisk fører med seg en "bakside" i form av det motsatte, "skitne" og "urene". Det har ikke så mye med selve maten å gjøre - for alle som bruker begrepet har sin egen oppfatning av hva det innebærer. Det har ikke mye med helse å gjøre heller. Nei, det er det moralske som teller. Så ekstremt som dette ser vi sjelden, men det ligger alltid og lurer i kortene. (Faktisk såpass at det minner om trolling, men det er ikke usannsynlig at noen tenker sånn.) Hvordan vet du hva disse gjestene dine spiser hele dagen? Bare antar du at de spiser frukt, og så en vaffel? Hvordan vet du at de er oppblåst, og ikke tjukke - promper de så du hører det? Vegetarianere kan synes kjøtt er ekkelt fordi de forbinder det med slaktingen som nødvendigvis må til, men det å ikke spise kjøtt er da et valg de har tatt som jeg fullt og helt respekterer. Å kutte ut kjøtt for helsas skyld er kun i ekstremt sjeldne tilfeller nødvendig, det gjør det derimot vanskeligere å få i seg nok næringsstoffer. Ikke umulig, men det krever en helt annen innsats og bør i grunnen bare velges om man har sterke grunner. *** Det er i grunnen pussig, men ikke rart, vi mennesker vil alltid ha noe å peke på, og siden alt som angår sex er blitt "stuerent", er tiden kommet for å angripe dem som åpenlyst nyter mat og spising. Spennende å se hva det neste tabuområdet blir. Endret 25. august 2015 av Pringle 2
AnonymBruker Skrevet 25. august 2015 #13 Skrevet 25. august 2015 TS her.. jeg kan like gjerne nevne at veldig blanded kosthold, kan bli litt ekkelt. jeg vet ikke hvorfor. men....kanskje de spiser frukt som mellommåltid, for så å gå rundt og spise potetgull, lasagne eller et eller annet ekkelt kjøttmix.. og kanskje en vaffel. og mye melkeprodukter.. og blir gjerne litt oppblåste i tillegg. Generelt synes jeg folk er for store. jeg jobber også i restaurant, og ser så masse store mennesker, og porsjoene mange får i seg.. jeg synes vi serverer for store porsjoner. Når vi likevel nevner melk... jeg føler meg mer skitten i kroppen om jeg har stort inntak av melk. kjenner gassen bare er klar til komme ut i blandt, og magen føles ekstra stor.. så, ja, derfor er jeg forsiktig med stort inntak av melk. intoleranse har jeg nok ikke, for får ikke diare. men, virker så mye renere å holde seg til havre, soya eller rismelk Anonymous poster hash: 43cb4...8c0 Folk er ikke lagd for å spise melkeprodukter, men soya er faktisk mye verre. Det ødelegger østrogennivået hos oss. Det er derfor asiatiske menn ofte ser mer feminine ut + at asiatiske kvinner blør som bare rakkern når det er den tiden på måneden. Soya er faktisk ganske skadelig og burde spises med for siktig het. Alle mennesker har en viss intoleranse for meieriprodukter så man bør være forsiktig med det. Anonymous poster hash: 33b51...278 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2015 #14 Skrevet 25. august 2015 Er på en måte enig med trådstarter. Folk som spiser svinekjøtt har en tends til å bli veldig aggressive osv, det gjelder og sjømat sånn som reker og sånn, som de spiser mye av i asia - bare se hvor gærne de er der... Men kan ikke si jeg er enig i at de lukter vondt... Syns de lukter helt normalt... Personlig lukt har mer med gener å gjøre enn maten vi spiser. europeere har ganske lite kroppslukt i forhold til f.eks afrikanere, fordi vi trenger ikke å lukte sterkt siden det ikke er så mye insekter her Kroppslukt har veldig mye med mat å gjøre, vi svetter ofte ut lukta til maten f.eks forskjellige krydder, fisk, løk osv. Anonymous poster hash: cca5a...b35
Kvark22 Skrevet 25. august 2015 #15 Skrevet 25. august 2015 Så lenge maten ikke gir deg uforholdsmessig gassproduksjon eller svettetokter er det nok fremdeles personlig hygiene og renslighet (såpe, vann og deodorant ) som gjelder. 1
Lou Salome Skrevet 26. august 2015 #16 Skrevet 26. august 2015 http://morgenbladet.no/2015/08/sa-ren-du-kan-do-av-det Jeg tenkte umiddelbart på denne da jeg leste innlegget ditt. Hva du definerer som "rent", kan andre definere som gift. Raffinert sukker, hvetemel, en hjemmelaget lasagne, renskåret svinekjøtt (urent for veldig mange!), frukt, kosttilskudd, smør, alkohol, lavkarbo, steinalderkost, veganmat, listen er uendelig, det er ingen objektiv sannhet i at noe er "renere" enn annet, langt mindre at det gjør den som spiser renere. Fordøyelsessystemet vårt og kroppen er ikke "ren", den er full av bakterier, noe annet gjør oss syke. Mennesker er omnivore/altetende, og et blandet kosthold er sunt. Du nevner også fråtsing. Betyr det at du ser på slanke mennesker som "renere" enn tykke? Det er en høyst forstyrret tankegang. Mat er mat, og variert mat trenger vi. Fråtse i junk er ikke sunt, men det gjør ikke dem som gjør det til urene eller umoralske. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå