Gå til innhold

Hjelp!Vil ha pupper!Hva med penger?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Heisann!

Jeg er en jente som har et annet spørsmål enn valg av silikon eller saltvann proteser, valg av klinikk. Jeg har lest så mye om brystforstørrelse og proteser(jeg vil ha silikon lagt under muskelen) og slikt at jeg ER klar for en operasjon. Jeg er en litt kraftig jente(172cm og rundt 90kg) og har veldig små bryster, klarer så vidt å fylle en A-cup.. Jeg er deprimert pga dette.. og vet ikke hva jeg skal gjøre.. De fleste sier at jeg burde dra til en psykolog og jeg har vært å spurt folk på internett og spurt om tips og råd, men det eneste jeg har fått tilbake er at jeg burde bare få psykolog-hjelp for min depresjon og at det er i hodet mitt det er galt med.. jeg blir bare enda mer frustrert og nesten irritert, fordi jeg vet at det er KROPPEN min det er galt med ikke hodet.. eller;

Ja jeg sliter med de små,stygge brystene mine FYSISK derfor blir jeg deprimert og DA blir det PSYKISK..

Men mitt eneste problem, det eneste som står i veien for at jeg blir operert er vel det viktigste; pengene.. har ikke flere ideer eller tanekr om hvordan jeg skal klare og ordne penger tildette(ca.30.000kr) har ikke sjangs å få lån pga studiegjeld og inkasso.. har ikke jobb da jeg ikke klarer å være sosial.. Ikke tror jeg at jeg får det dekt heller, for da må man ha født en hel haug med unger og ammet, legene jeg har snakket med på telefon har sagt nesten med latter i stemmen at det egentlig ikke er vits å søke heller..

Hva skal jeg gjøre?

:veldigsur:

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Hmm..

Når det gjelder pengene er jeg usikker. Det går an å få lånt penger av GI kapital, noe som de fleste klinikker kan hjelpe deg med. Da får du vite om du får låne penger iløpet av 5 minutter. Men hvis du har inkassohistorie er jeg ikke sikker på om du får låne..

Om du kan ha protesene under muskelen avhenger om du har bryster som passer til det. Hvis de henger for mye eller er "amme-tomme" så blir det ikke fint med protesene under muskelen.

Jeg vet ikke om noen klinikker som opererer under muskelen og bruker silikon. Du får nesten ringte rundt og sjekke!

Lykke til! vet hva du mener med at man blir deprimert av puppene! Men om du faktisk sliter psykisk pga andre ting vet jo jeg ingenting om, men det merker kirurgen fort om du er heldig å operere eller ikke. Så gå på konsultasjoner du, og spør og grav! Det er tross alt mye penger, og et viktig inngrep :)

Skrevet

Hvis du er 1.72 høy og veier såpass mye som 90 kg. vil du bli utrolig diger med større bryster. Det er heller ikke sikkert at en kirurg vil operere deg siden du er såpass overvektig og du kan få beskjed om å slanke deg først.

Hadde jeg vært deg ville jeg først kvittet meg med overvekten, det kan meget vel være at brystene dine har riktig størrelse, du er bare såpass overvektig at de på en måte forsvinner.

Skrevet
Hvis du er 1.72 høy og veier såpass mye som 90 kg. vil du bli utrolig diger med større bryster. Det er heller ikke sikkert at en kirurg vil operere deg siden du er såpass overvektig og du kan få beskjed om å slanke deg først.

Hadde jeg vært deg ville jeg først kvittet meg med overvekten, det kan meget vel være at brystene dine har riktig størrelse, du er bare såpass overvektig at de på en måte forsvinner.

:Nikke:

Får du større bryster og er såpass stor som du skriver her, vil du bare virke enda større.

Skrevet

Ja men jeg er egentlig ikke såå stor.. jeg har stor og kraftig benbygning, det ligger i familien.. tror de fleste som hadde sett meg hadde fått sjokk hvis jeg sa hvor mye jeg veide.. har ike hengevom, men en bred mage og kraftige lår..

Skrevet

Nå var vel spørsmålet hennes hvor hun kunne skaffe penger.... :roll:

Jeg tror ikke du får noe pengemessig støtte noe sted for en operasjon.

Du må nok i tilfelle ta opp et forbrukslån, vær oppmerksom på høy rente bare.

Skrevet
Ja men jeg er egentlig ikke såå stor.. jeg har stor og kraftig benbygning' date=' det ligger i familien.. tror de fleste som hadde sett meg hadde fått sjokk hvis jeg sa hvor mye jeg veide.. har ike hengevom, men en bred mage og kraftige lår..[/quote']

Hvis du er 1.72 og veier 90 kg så kan du ikke bare skylde på kraftig benbyg. 90 kg er faktisk veldig veldig mye. Mener ikke å være stygg med deg men jeg tror faktisk at nye pupper ikke er svaret for at du skal bli mer fornøyd med kroppen din.

Skrevet

Stakkars jente, hun la ikke inn et innlegg her for å få vite at hun var feit gjorde hun vel.

Dessuten, hvis hun trives med vekten, men ikke med puppene, så har vel ingen noe med å fortelle henne noe annet??

Skrevet

Selvfølgelig skal jeg ta av noen kilo før en operasjon.... det er ingen problem.. slapp av..

min trivselsvekt er 75-80 kg..

Skrevet

Var på ingen måte meningen å være stygg med deg.

Var bare ett lite råd til deg ettersom du selv ikke nevnte at du skulle ta av før operasjonen. Følte liksom at det ville blitt bortkastede penger om du hadde gjort det nå.

Jeg er selv 175 høy og har vært 93 kg, har kraftig benbygning, og jeg var stor for det om benbygningen er kraftig.

Nå er jeg 73 kg og det er min idealvekt. Skal til konsultasjon snart, men ikke for å få større, men for å løfte dem. Har blitt ganske slappe etter amming og 20 kg vekttap kan du si.

Når det gjelder finansiering, må du først og fremst kvitte deg med inkassoen før du kan søke gjennom klinikken.

Og dersom du skal slanke deg først, har du jo litt tid på deg til å betale den :wink:

Lykke til!

Gjest Anonymous
Skrevet

Ang. det du sier om at du ønsker å legge silikoninnlegg under muskelen. Jeg har en venninne som har gjort det, hun er svært tynn og etter det jeg vet er det kun de som er svært tynne som får innleggene under muskelen. Dette fordi innleggene kan bli litt synlige hvis jenta nesten ikke har underhudsfett. Det er dessuten mye mer smertefullt enn å legge under kjertelen fordi man må skjære i muskelen.

Ang. finansiering så er jeg enig med hun som foreslo å kvitte deg med inkassosaken(e) din(e). Da vil du kunne få finasiert det gjennom klinikken. Det er jo dyrt da, men hvis det er eneste måten å få finansiert det på er det vel verdt det.

Lykke til!

Skrevet

Du skriver at man må ha ammet og ha henge pupper før man får det dekket!

Det er ikke tilfelle! Da skulle det ha vært ganske mange ute i verden som hadde fått det dekket...

Er du "født" med unormalt små bryster da kan du ha en mulighet for å få det dekket...

Har desverre ingen aning utover dette... Enn som noen sier prøv å kvitt deg med inkassoregningene dine og evt. prøve å få deg en jobb... Slik at du har mulighet for å få deg lån...

Skrevet

ja, skal prøve å skaffe meg jobb snart og TVINGE meg ut blandt folk(typen min og jeg har akkurat blitt enig om at det skal bli slutt.,vi har vært sammen i nesten 4 år,så jeg er litt deprimert spesielt nå). jeg SKAL også slanke meg.. skal prøve Xenical igjen.. jeg har gjeld på 70-80000 kr...så det blir nok ikke nedbetalt med det første... hadde vært et fint mål og noe STORT å se frem til som motiverer meg til å slanke meg... og som vil hjelpe meg med selvtilliten min igjen.. brystforstørrelse...

Skrevet

i morgen skal jeg dra til legen å høre om muligheter for å få det dekt... Noen her som har eller vet om noen som har fått dette dekt??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...