Gå til innhold

Erfaren nok til å bli halvfôrrytter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg er en jente på 19 år som red cirka 10 timer i uken da jeg var yngre (11-13 år var jeg kanskje) i rundt 3 år. Jeg har nå veldig lyst å begynne å ri igjen etter jeg var på ridetur to ganger. Har sett litt på muligheten til å bli halvforrytter m frykter jeg ikke har erfaring nok lenger. En god del av treningen sitter igjen, men er litt rusten. Tenker å ta et ridekurs først for å få tilbake noe av denne kunnskapen. Hvor mange ridetimer bør jeg påregne meg for å kunne bli fôrrytter? Vet noen om bra rideskoler i stavanger området? Det var ikke plass på ridekursene på Rogaland Rideklubb. Er mest interessert i sprang  :biggrin:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å bli halvforrytter trenger ikke innebære at du er en veldig øvet rytter, men at du kan det grunnleggende. Det viktigste for meg når jeg har hatt forrytter, er at personen har vært ansvarsfull; Kommet til avtalt tid, møkket, pusset og tatt godt vare på hest, og gitt hesten mosjon. 

Å ha hest på halvfor er kjempefin læring, det som er viktig er at finner en hest som passer til ditt bruk og ditt nivå. Frisk opp ridekunnskaper med et kurs, og finn en hest som passer til deg :)

• Liker 1
Skrevet

Å bli halvforrytter trenger ikke innebære at du er en veldig øvet rytter, men at du kan det grunnleggende. Det viktigste for meg når jeg har hatt forrytter, er at personen har vært ansvarsfull; Kommet til avtalt tid, møkket, pusset og tatt godt vare på hest, og gitt hesten mosjon. 

Å ha hest på halvfor er kjempefin læring, det som er viktig er at finner en hest som passer til ditt bruk og ditt nivå. Frisk opp ridekunnskaper med et kurs, og finn en hest som passer til deg :)

å det var kjekt å høre! Sendte melding til to som søkte halvforrytter nå, hvorpå den ene skulle ta kontakt etter noen andre hadde prøvd den :biggrin:

Skrevet

Du trenger ikke kunne så fryktelig mye, men det kommer jo an på hva slags hest det er snakk om. Noen hester krever mer erfarne ryttere enn andre. Likevel er det nok andre ting enn akkurat rideferdighetene som er viktig, som for eksempel om du kan å tilpasse/bruke hestens utstyr korrekt. Men om er klar over at man ikke er verdensmester og har vett til å spørre om hjelp når det er noe man ikke forstår, kommer man langt :)

Anonymous poster hash: 916a3...658
  • Liker 1
Skrevet

Det er et par staller i min umiddelbare nærhet, er det mulig å forhøre meg om det er noen der som trenger forrytter? Isåfall, hvem kan jeg spørre? :)

Skrevet

Det er et par staller i min umiddelbare nærhet, er det mulig å forhøre meg om det er noen der som trenger forrytter? Isåfall, hvem kan jeg spørre? :)

Det er jo bare å dra til stallene og forhøre seg med de som er der, eventuellt henge opp lapp der :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...