Gå til innhold

Hest, Haster!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hester sener i ryggen?

Hvordan er det mulig å ryke en sen i ryggen i tilfelle?

Vil det kunne bli bra igjen?

Vener på svar...... :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke alle dyr (også mennesker) sener som er festet til knokler?

Hester har jo ikke bare muskler og ryggrad? eller?

Sikker på at den senen ikke er røket, men strukket?

Uansett, ville kontaktet veterinær om jeg var usikker :)

Lykke til! Gi oss oppdatering!

Skrevet

Hei!

Dette er en hest vi skal kanskjekjøpe om en liten uke.

Han som eier henne nå, mente han hadde dyrlege på henne. Dyrlegen hadde vist sagt at hesten hadde røket en sen i ryggen og kunne ikke si om hun ble god igjen.

Stusser litt fordi han har vist hatt sulky på henne i ettertid.Hvordan går det an med en røken sen?

Og hvordan i all verden kan en hest klare å ryke en sen i ryggen.

Min tanke er jo at hesten har falt eller noe.....

Venter på innfall :)

Skrevet

Ikke kjøp en hest dyrlegen ikke går god for! :fy:

Og ja, hester kan ryke sener i ryggen. De har muskler i ryggen, og dermed sener... Den kan for eksempel ha falt eller sklidd.

Skrevet

Den hesten kjøper du IKKE!!

Selv om den kanskje er billig, kommer den til å gi deg flere bekymringer enn gleder, og er du riktig heldig vil veterinærregningene bli skyhøye i løpet av veldig kort tid.

Om han som eier hesten nå har hatt sulky på henne og hun har en sene som er røket vil jeg si at det er på grensen til dyreplageri.

En hest kan fint bevege seg med en røket sene i ryggen (De har fortsatt mye sener og muskler igjen som kan jobbe), men jeg vil tro at det er svært vondt for hesten...

Og jeg håper virkelig ikke at noen RIR på hesten nå. Vi er en stor belastning på hestens rygg, og det kan ikke gjøre skaden noe bedre.

Nei, se deg om etter en annen hest...

Skrevet

Takker for svar.

Hadde dette vært en vanlig situasjon, hadde jeg aldri kjøpt hesten.

Denne hesten har en historie skjønner du.

Har vært min veninnes i mange år før hun måtte sete den på for. Der fikk den verken mat eller stell, så hun så for grævlig ut. Jeg fikke henne hjem og stelte godt med henne.

Kunne selv ikke beholde henne for jeg ble høygravid på den tiden og hadde ikke planer om en hest til.

Da måtte hun selge henne.

Når hun kom fra meg, var det ingen som kunne ri henne. Hun ble helt vill og hev av flere hestekyndige folk.

Dermed ble hun solgt, solgt og solgt.

Han som har henne nå har fått et føll på henne og nå skal han selge henne igjen.

Så dere ser det. Vi vil ta hjem denne hesten så hun får en verdig slutt på livet. Som pensjonist eller ikke.

Til et sted hvor hun har personer rundt seg som er glad i henne. Hun vil da ikke forlate oss før hun eventuelt må slaktes.

Men vil gjerne vite mer rundt dette med ryggen.

Og om hun kan bli frisk igjen. Blir hun ikke det er 6000,- mye for en hest som ikke kan brukes og som er i den alderen.

Skrevet

få en dyrlege til å sjekke henn opp da vel.. Kjempe trist at hun har hatt det så kjipt!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...