Gjest Anonymous Skrevet 15. september 2004 #1 Skrevet 15. september 2004 hørte jeg en eller annen si på nyhetene i dag, fikk ikke med meg navnet hans. Poster dette under barn og familie fordi jeg mener at en 14 åring er barn. Han mente videre at det ikke ville ha noe å si for sexpresset, og at så mye som 1 av 10 jenter har hatt sex i en alder av 14. :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o Hva mener dere? Jeg syns dette høres sykt ut. Da jeg var 14 lekte jeg fortsatt med Barbie, og nå skal de få ha sex da. Sexpresset VIL øke, det sier seg jo selv. Hvilke jente/gutt på 14 er klar over konsekvensene over det å ha sex. De har jo en "det skjer ikke meg" teori på livet i den alderen. De aller fleste hvertfall. Jeg er sjokkert!!!
Catia Skrevet 15. september 2004 #2 Skrevet 15. september 2004 hørte jeg en eller annen si på nyhetene i dag, fikk ikke med meg navnet hans. Poster dette under barn og familie fordi jeg mener at en 14 åring er barn. Han mente videre at det ikke ville ha noe å si for sexpresset, og at så mye som 1 av 10 jenter har hatt sex i en alder av 14. :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o Hva mener dere? Jeg syns dette høres sykt ut. Da jeg var 14 lekte jeg fortsatt med Barbie, og nå skal de få ha sex da. Sexpresset VIL øke, det sier seg jo selv. Hvilke jente/gutt på 14 er klar over konsekvensene over det å ha sex. De har jo en "det skjer ikke meg" teori på livet i den alderen. De aller fleste hvertfall. Jeg er sjokkert!!! :enig_animasjon: :enig_animasjon:
Ronja_80 Skrevet 15. september 2004 #3 Skrevet 15. september 2004 :enig_animasjon: :enig_animasjon: Skriver under her jeg også :o
Gjest Eir Skrevet 15. september 2004 #4 Skrevet 15. september 2004 Greit nok å være realistisk og godta at 14-åringer har sex, men det blir noe annet å oppmuntre til det. Lovverket er slik at per i dag blir ingen straffet dersom en 14-åring har frivillig sex med en jevnaldrende, og det synes jeg holder.
Ronja_80 Skrevet 15. september 2004 #5 Skrevet 15. september 2004 Greit nok å være realistisk og godta at 14-åringer har sex' date=' men det blir noe annet å oppmuntre til det. Lovverket er slik at per i dag blir ingen straffet dersom en 14-åring har frivillig sex med en jevnaldrende, og det synes jeg holder.[/quote'] 100% enig i hvert eneste ord her.
aline Skrevet 15. september 2004 #6 Skrevet 15. september 2004 at 14 åringer har sex er da ikke noe som har kommet i år, mange av mine venninder (helt vanlige jenter) hadde sex fra de var 14-15. men lovverket er viktig for at eldre ikke skal kunne utnytte ungdom som er såpass unge! Som Eir og Ronja_80 sier, så er det slik i dag at jevnaldrene ikke blir straffet, men er du over (2 år eldre?) så straffes du faktisk om du har sex med en under 16, og det synes jeg i grunnen er helt på sin plass jeg!
Gjest Ung Farmor Skrevet 15. september 2004 #7 Skrevet 15. september 2004 Variasjonen i modenhet og utvikling kan være stor fra den ene 14-åringen til den andre. særlig hos jenter. Mange av de har jo kjærester, men oftest er disse nesten jevngamle med jenta, eller et år eller to eldre. Mange 14-årige jenter har faktisk ganske sterke seksuelle drifter, og det er jo ingen tvil om at de eksperimenterer med sex sammen med kjæreste eller guttevenn. Pluss at det onaneres ganske så mye. Spørsmålet er jo om vi skal frata 14-årige jenter gleden, nytelsen, og muligheten til å ha lovlig sex sammen med noen, selv om kjæresten er over 16. Jeg tror ikke en jente tar noe som helst skade av å ha sex med en hun er glad i, når hun er fysisk moden for det, og når dette skjer høyst frivillig med en gutt på 16-17 år.
Suzy Skrevet 15. september 2004 #8 Skrevet 15. september 2004 Syns 14 er for tidlig - uansett om en del er aktive da....
Gjest gjest1 Skrevet 15. september 2004 #9 Skrevet 15. september 2004 Tror ungene føler seg mere pressa vist de er "lovlige" når de er 14.. Husker jo allt peset da man var rundt 16 og var lovlig Var liksom selvsagt at man hadde sex da. (lå vel litt etter jeg, men jeg angrer ikke ) Greit at 14 åringen har sex med sin kjæreste, men det som skremmer meg er at vist grensen blir satt ned til 14 år blir det mildere straff på de som forgriper seg på f.eks en 15 åring.. (not good :evil: )
Gjest Gjesta Skrevet 15. september 2004 #11 Skrevet 15. september 2004 14 år er altfor ungt - man er da bare et barn fortsatt - både i kropp og sinn! Syns den seksuelle lavalderen bør være minst 16 år - det har noe med å beskytte de unge mot samfunnet og seg selv å gjøre. K
Omorosa Skrevet 15. september 2004 #12 Skrevet 15. september 2004 Var det en MANN som sa dette?? I så fall setter han seg selv i et meget tvilsomt lys. Jeg skal ikke si noe om pedofile tendenser da slike beskyldninger blir slått hardt nedpå her.... Hadde det vært en kvinne som hadde sagt det ville jeg tro at hun selv debuterte altfor tidlig og er ganske uansvarlig. Syns 18-19 er en mye bedre seksuell lavalder. Jeg personlig følte meg ikke klar for seksuelle eventyr før den alderen.
birgitte242 Skrevet 15. september 2004 #13 Skrevet 15. september 2004 Greit nok å være realistisk og godta at 14-åringer har sex' date=' men det blir noe annet å oppmuntre til det. Lovverket er slik at per i dag blir ingen straffet dersom en 14-åring har frivillig sex med en jevnaldrende, og det synes jeg holder.[/quote'] Skriver under på denne!
Jellyfish Skrevet 15. september 2004 #14 Skrevet 15. september 2004 Veldig enig! Hadde selv sex da jeg var 15, og vet at flere av mine venninner også hadde det. Det er klart at man på den alderen har seksuelle følelser (det hhar man vel allerede mange år tidligere?), men jeg tror ikke en 14-15 åring er moden for alt sex kan føre med seg, som ufrivillig graviditet, sykdommer osv. Jeg synes IKKE man bør senke aldersgrnsen!
nat26 Skrevet 15. september 2004 #15 Skrevet 15. september 2004 Greit nok å være realistisk og godta at 14-åringer har sex' date=' men det blir noe annet å oppmuntre til det. Lovverket er slik at per i dag blir ingen straffet dersom en 14-åring har frivillig sex med en jevnaldrende, og det synes jeg holder.[/quote'] Kunne ikke sagt det bedre:)
waco Skrevet 15. september 2004 #16 Skrevet 15. september 2004 14 år er altfor ungt - man er da bare et barn fortsatt - både i kropp og sinn! Syns den seksuelle lavalderen bør være minst 16 år - det har noe med å beskytte de unge mot samfunnet og seg selv å gjøre. K Jahaa...når fikk mensen da?
aline Skrevet 16. september 2004 #17 Skrevet 16. september 2004 .. Jahaa...når fikk mensen da? Man blir ikke voksen eller seksuellt aktiv av å få mensen.
Laban Skrevet 16. september 2004 #18 Skrevet 16. september 2004 Man blir ikke voksen eller seksuellt aktiv av å få mensen. Huff, waco. Mange jenter får mensen når de er 11... Synes du det er problemfritt at en eldre fyr skal kunne manipulere en 11 år gammel jente til å ha sex med seg uten å kunne straffes for det?
Gjest gjest1 Skrevet 16. september 2004 #19 Skrevet 16. september 2004 Da jeg var 14 lekte jeg fortsatt med Barbie, og nå skal de få ha sex da! Totalt avsporing, men lekte du virkelig med Barbi da du var 14? Mine Barbie ble vel pakket vekk en 3-4 år tidligere, og det jeg brukte å leke mest var at Barbie og Ken hadde sex... Og sex var noe jeg og venneflokken snakket om fra vi var sånn ca 7-8 år. Bare som et apropos om at sex og kjønn er en del av livet fra vi fødes til vi dør. Og 14-åringer er ikke barn, men tenåringer. Og for en generasjon eller så siden markerte konfirmasjonen at personen gikk over i de voksnes rekker. Uten at jeg mener den seksuelle lavalderen skal senkes for det.
Gjest Eir Skrevet 16. september 2004 #20 Skrevet 16. september 2004 Man blir ikke voksen eller seksuellt aktiv av å få mensen. Sant, grunnen til at vi mennesker får mensen så tidlig er fordi kroppen vår bruker tid på å få en stabil syklus før vi begynner å være seksuelt aktive og formere oss.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå