AnonymBruker Skrevet 24. august 2015 #1 Skrevet 24. august 2015 Har bilder på tre forskjellige iPhoner som jeg ønsker å få over på min Mac. Hvordan gjøres dette? Jeg vil ikke synkronisere mine venners telefon etc. Jeg vl heller ikke bruke iPhoto som bare sorter alt mulig rart for meg.. Jeg vil bare ha bildene inni en god gammeldags mappe på skrivebordet.. *Ønsker at det var så lett som på PC* Krysser fingrene for at noen kan hjelpe! :-) Anonymous poster hash: 61d5b...abf
-Jiinxs- Skrevet 24. august 2015 #2 Skrevet 24. august 2015 Vedlegg i en mail og send den til deg selv? Hilsen-ikke-en-mac-bruker.
AnonymBruker Skrevet 24. august 2015 #3 Skrevet 24. august 2015 Vedlegg i en mail og send den til deg selv? Hilsen-ikke-en-mac-bruker. Det var lurt! Problemet er bare at det mange bilder. 2-300 Men tusen takk for forslag!! Jeg forstår ikke hvorfor det skal være så vanskelig TS Anonymous poster hash: 61d5b...abf
AnonymBruker Skrevet 24. august 2015 #5 Skrevet 24. august 2015 Bruk Dropbox-appen (lag deg bruker) eller Min Sky hvis du bruker Telenor. Jeg bruker begge apper som sikkerhetskopiering av bilder, og alle bilder lastes da automatisk opp til nett slik at de lett kan lastes ned derfra på macen. Anonymous poster hash: bc6da...9d8
AnonymBruker Skrevet 24. august 2015 #6 Skrevet 24. august 2015 Bruk Dropbox-appen (lag deg bruker) eller Min Sky hvis du bruker Telenor. Jeg bruker begge apper som sikkerhetskopiering av bilder, og alle bilder lastes da automatisk opp til nett slik at de lett kan lastes ned derfra på macen.Anonymous poster hash: bc6da...9d8 Jeg vil helst ikke ha private bilder på O-Store-Internett... Synes ikke det virker helt sikkert med alle disske skybaserte greiene. Er det virkelig ingen måte som det er på PC: du stikker ledning inn i telefon og pc - og vips dukker mobilen opp på pc'n - og man kan åpne og dra over bilder man måtte ønske? Beklager - høres sikkert ut som om jeg er hundre år.. men Takk uansett! TS Anonymous poster hash: 61d5b...abf
dillyduzit Skrevet 24. august 2015 #7 Skrevet 24. august 2015 Dropbox er så sikkert som du kan få det. Den eneste måten blir nok iPhoto, med mindre du har adobe bridge som det automatisk "overfører" seg til (da legges det inn i en mappe du selv bestemmer, eller oppdretter) Ellers har du jo AirDrop, men oh my god, det tar tid.
AnonymBruker Skrevet 24. august 2015 #8 Skrevet 24. august 2015 Dropbox er så sikkert som du kan få det. Den eneste måten blir nok iPhoto, med mindre du har adobe bridge som det automatisk "overfører" seg til (da legges det inn i en mappe du selv bestemmer, eller oppdretter) Ellers har du jo AirDrop, men oh my god, det tar tid. Hm, brukte man det tidlige også? Jeg synes så klart å huske at telefonen dukket opp under Finder --> Enheter.. Også kunne jeg bare trykke der.. Men.. Jeg tror jeg bare må kjøpe meg en liten PC til å hanskes med bilder Jeg forstår aldri noen ting når det kommer til Mac + bilder.. Tusen takk uansett TS Anonymous poster hash: 61d5b...abf
LeneXCII Skrevet 25. august 2015 #9 Skrevet 25. august 2015 Er det virkelig ingen måte som det er på PC: du stikker ledning inn i telefon og pc - og vips dukker mobilen opp på pc'n - og man kan åpne og dra over bilder man måtte ønske? Anonymous poster hash: 61d5b...abf Joda, koble til med ledning og kopier bildene til iPhoto (eller "Bilder" som det heter nå). Derfra kan du enkelt legge dem i en mappe der du vil!
AnonymBruker Skrevet 25. august 2015 #10 Skrevet 25. august 2015 1. Bruk Bilder-appen på Mac. Skru på iCloud-Bildebibliotek på iPhone, og bildene lastet automatisk over inn på iCloud og ned i Bilder på macen. De blir da liggende i Bilder, slik som gamle iPhoto, men du kan uten problem laste et eller flere bildene ned til en egen mappe. Du må mest sannsynlig betale for lagringsplass i iCloud, men dette er uansett lurt siden iCloud sikkerhetskopierer iPhonen din. 2. Dropbox. Skaff deg et abonnement på Dropbox ($9.99 for 1TB), last ned Dropbox på macen og Carousel på iPhone. Åpne Carousel, og iPhone laster opp alle bildene dine som igjen lastes ned i Dropbox-mappen din på macen. NB: Både iCloud og Dropbox krypterer informasjonen du legger opp, og det er tilnærmet umulig å få tilgang til dette uten passordet ditt. Og spør deg selv, hvem er interessert i å hacke deg og stjele bildene dine? Du kan evnt. fjerne nakenbildene fra skyen så fort du har det på macen. En annen fordel med skylagring er at du har tilgang på bildene dine over alt, og er du hos venner og familie kan du enkelt vise frem bilder selv når du ikke har med iPhone/mac (gitt du har ditt eget brukernavn og passord). Å kjøpe en pc bare for å overføre bilder fra iPhone er tull, da mac gjør dette helt supert automatisk. Anonymous poster hash: 11812...09e
Klossmajor Skrevet 27. august 2015 #11 Skrevet 27. august 2015 Aller enkleste og mest hendige måten er etter min mening å bruke et dedikert program som PhoneView. Det gir deg tilgang til innholdet på din iPhone og iPad i et Finder-lignende vindu. Man ganske enkelt bare drar over de filene man vil ha til skrivebordet (eller andre mapper på din Mac). Programmer som iMazing og iExplorer skal gjøre samme nytten som PhoneView, men har ikke hatt ord på seg for å være like stabile.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå