Gå til innhold

Paralgin forte

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Paralgin forte er SÅ absolutt ingenting mot deppa symtomer.Og dere som anbefaler legemiddel på resept,bør vurdere dette om det er ansvarlig.Selv går jeg på Paralgin forte (6 året).Men det er mot smerter i forbindelse med brukket rygg og 3 varige prolapser.Jeg har til dags dato ikke opplevd at det hjelper mot depresjon.Og vær klar over at begynner du med disse,er faren stor for avhengihet og abstinenser om du selv slutter brått el.l.Om du ikke går til lege og får anbefalig til annen hjelp,det være medesiner el, psykolog.Gå til helsekostforretningen og prøv det de har.Det ødelegger ikke kroppen slik vanedannede medesiner gjør.Ellers akupunktør el homøpati.Du blir kanskje "sløvet ned" av paralgin,men det hjelper ikke mot depresjon.Du kan bli mer deppa av det.Tro meg,dette har jeg følt på kroppen lenge.Det er viktig for deg og finne utav hva som utløste depresjonen din og evt vidre beh.Lykke til og ha en fin fin høst.

Videoannonse
Annonse
Gjest Darling i.i.
Skrevet

Jeg tok 2 paralgin forte og 6 helsekost-sovekapsler. Det hjalp etterhvert, så jeg kom meg igjennom dagen ihvertfall.

Jeg må komme meg til legen ja. Går i terapi, men håpet i det lengste og unngå medisiner, men angsten blir verre i perioder.

Gjest Ninakanin
Skrevet

Ja man må være forsiktig med p. forte, det er jo et sterkt legemiddel. Og det er riktig som de sier her at man kan få abstinenser og bli på kanten til avhengig. En kamerat av meg har vært uheldig og slått opp en del alvorlige skader (i sport), og fikk skrevet ut resept på en haug p. forte. Han slet skikkelig når resepten var tom.. Men roligere i sinnet, det tror jeg nok ikke man blir.

Skrevet

det var vel ingen som sa at paralgon forte hjelper mot depresjon :tunge1: . Men at det virker litt beroligende er faktisk fakta, fordi det (som nevnt) inneholder kodein. Og til alle som skriker opp om rusmisbruk med en gang, det er vel lov for den som spurte å bruke hodet litt. Man blir IKKE avhengig av paralgin fort ved å bruke det en gang, men man kan bli det hvis man fortsetter å bruke det. måtehold med alt er tingen, ikke sant?

i kveld skal jeg ut å ta meg en øl, hvorfor er det ingen som skriker til meg at det burde jeg ihvertfall ikke gjøre, for alkohol er sterkt vanedannende. ha litt tru på at folk faktisk klarer å tenke selv...

Gjest Ninakanin
Skrevet

Selvfølgelig blir man ikke rusmisbruker helt uten videre, tror ikke det var noen her som mente det. Men den personen som la inn det første innlegget spurte fordi hun slet med angst. Da synes jeg det blir feil å anbefale et legemiddel som 1: er reseptbelagt og 2: ikke er ment som beroligende.

Men ha en fin kveld på byen! Pass deg for abstinensene ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...