Gå til innhold

Paralgin forte

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hverken PF eller Ibux hjelper mot angst. Jeg ville snakket med legen om dette. Du bør kanskje få medisiner som er angstdempende, men ikke avhengighetsdannende (som feks valium).

Hvis du ikke klarer å vente til legetime, så har de aller fleste legevakter psykiatrisk nødhjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har så angst.. Og det eneste jeg har i huset er paralgin forte og ibux. Hva skal jeg gjøre jeg takler ikke dette!!

paralgin forte kan ha en veldig begrenset effekt, ibux er helt ubrukelig i denne sammenhengen.

men hør på susanne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Sobril 10 mg bør gi god effekt. Bør ikke brukes fast, men hjelper deg gjennom de vanskeligste dagene. Hvis dette er noe som varer over tid bør du forsøke få psykoterapi, samtaler hos psykolog. Evt kombinert med antidepressiva (cipramil, zoloft mm).

Kontakt lege for behandling som passer for deg. Angst er vondt både fysisk og psykisk, men med riktig behandling får du det mye bedre etterhvert. Ta vare på deg selv og ha tro på fremtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du bør kanskje få medisiner som er angstdempende, men ikke avhengighetsdannende (som feks valium).

Susanne, hvordan kan du nevne valium som et eksempel på et medikament som ikke er avhengighetsdannende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har så angst.. Og det eneste jeg har i huset er paralgin forte og ibux. Hva skal jeg gjøre jeg takler ikke dette!!

Ingenting av dette vil ha noe videre effekt, du bør gå til legen og få noe nerveberoligende. Dersom det er ett akutt behov hjelper det mere om du har noe sprit stående, en dobbel drink er mye mere effektivt for nervene enn smertestillende, dersom du har ett greit forhold til alkohol.

Og valium er kraftig avhegighetsdannende, så det må du bare bruke etter legens anvisninger, Birgitte har helt rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liljedugg

Paralgin forte virker beroligende, men skal ikke brukes mot angst. Kanskje kun i en krisesituasjon...

I alle fall ble jeg veldig rolig og "tilfreds" (sløv) da jeg fikk det foreskrevet etter en operasjon...

Men om det virker likt for alle, vet jeg ikke.

P.Forte er sterkt avhengighetskapende, og har en del andre bivirknigner (kvalme, gallesten osv.).

Den virker slik at har du smerter, blir du ikke like "dopet" som om du hadde tatt den uten smerter.

Vær forsiktig hvis du absolutt må ta det, blir du for sløv, kan du like gjerne føle deg lammet, som beroliget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Tar man paralgin forte sammen med en vanlig paracet får man faktisk en beroligende og sløvende effekt. Bare et lite tips i en nødsituasjon. Gå til legen i morgen å få hjelp.lykke til :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnsdatter

Vær for guds skyld forsiktige med medikamentene, jenter... Paralgin Forte er også avhengighetsskapende, og mister effekten etter en tids bruk. Ta heller ikke alt legen sier for god fisk når det gjelder bivirkninger og avhengighetsskapende stoffer - søk på nettet og les legebøker - og les i hvert fall pakningsvedlegget!

Av og til kan bivirkningene og abstinenssymptomene når du skal slutte være vel så ille som det du prøver å behandle eller lindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar man paralgin forte sammen med en vanlig paracet får man faktisk en beroligende og sløvende effekt.

Altså, en paralgin forte inneholder 400mg paracetamol, hva i alle dager er hensikten med å ta mer paracetamol? Å få leverskader?

Mulig du blir sløv av kodeinen som er i pf men paracetamol har ingen beroligende effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

hvorfor man blir trøtt og rolig av dette vet jeg faktisk ikke, men det er helt sant at det virker.. svigerinna mi hadde noen utrlige magesmerter og fikk ikke sove pga dette. Legen sa da at hun skulle ta en paralgin forte og en vanlig paracet for da fikk hun sove. og det fikke hun... var ikke meningen å oppmuntre til rusmisbruk, men det var jo faktisk en nødsituasjon. ville bare hjelpe. Og man får ikke leverskader av å kombinere disse en enkelt gang, ærlig talt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsiktig med disse medisinene jenter.

Forsøk med beroligende urter som fås kjøpt i helsekost først....

Bare ett godt råd, fra ei som har sett misbruk og avhengighet på nært hold!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
hvorfor man blir trøtt og rolig av dette vet jeg faktisk ikke' date=' men det er helt sant at det virker.. svigerinna mi hadde noen utrlige magesmerter og fikk ikke sove pga dette. Legen sa da at hun skulle ta en paralgin forte og en vanlig paracet for da fikk hun sove. og det fikke hun... [/quote']

ja, men problemet hennes var jo UTROLIGE MAGESMERTER!

da er det jo ikke så mystisk at det funker med smertestillende.

såvidt jeg skjønner var det IKKE smerter som var trådstarters problem. å foreslå kombinasjon av paralgin forte og paracetamol i denne sammenhengen er mildest talt merkelig, og temmelig lite hensiktsmessig.

skjønner at du vil være grei og hjelpe her, men men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Parlagin forte virker beroligende, ja. Man blir vel neppe rusmisbruker om man bruker dette en enkelt gang fordi man har angst. Men beroligende urter høres jo interessant ut, er det bevis for at dette faktisk virker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest studerer medisin

Paralgin forte virker beroligende fordi det inneholder kodein, et stoff besektet med morfin. Man blir ikke avhengi av å ta slike tabletter innimellom, men tar man det ofte over lengre tid kan de være veldig vanedannende......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg fikk valium da jeg fikk en akutt krise en tid tilbake og bare gråt og ikke greide roe meg ned. Denne hjalp omtrent umiddelbart, og jeg fikk fred i kroppen og hodet.

Valium er farlig å ta ofte - ja !

Men om man får problemer, og trenger noe som virker fort, så er min erfaring at det hjelper.

Man kan bli sløv av smertestillende, jeg sov mye da jeg brukte paralgin etter en operasjon. Men beroligende er det neppe.

hvordan gikk det med deg, du som startet tråden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...