AnonymBruker Skrevet 24. august 2015 #1 Skrevet 24. august 2015 Er det noe krav om at hunder må være renrasede for å delta i agility? Sikkert dumt spørsmål, men jeg tar sjansen... Anonymous poster hash: 0b536...8ff
Gjest Margit Spat Skrevet 24. august 2015 #2 Skrevet 24. august 2015 Blandingshunder kan delta og konkurrere i agility. Man stiller i størrelsesklasser, ikke i raseklasser. Det finnes bra meritterte agilityhunder som er av blandingsrase
AnonymBruker Skrevet 24. august 2015 #3 Skrevet 24. august 2015 Blandingshunder kan delta og konkurrere i agility. Man stiller i størrelsesklasser, ikke i raseklasser. Det finnes bra meritterte agilityhunder som er av blandingsrase Tusen takk for svar! Da tror jeg jammen jeg skal begynne på agilitykurs med lille lurven min Anonymous poster hash: 0b536...8ff
Frk.K Skrevet 24. august 2015 #4 Skrevet 24. august 2015 Blandingshunder kan delta og konkurrere i agility. Man stiller i størrelsesklasser, ikke i raseklasser. Det finnes bra meritterte agilityhunder som er av blandingsrase Må de ikke også være registrert i NOX?
Ulven Skrevet 24. august 2015 #5 Skrevet 24. august 2015 Må de ikke også være registrert i NOX? Ja for å konkurrere må man fylle visse krav. http://web2.nkk.no/filestore/Regelverk_utstilling_agility_lydighet/ferdig-ag1.pdf2.4 Deltakerberettigede hunder 2.4.1 For å melde på en hund til agilitystevne må følgende krav være oppfylt: alle hunder født etter 1. januar 1998 må være ID-merket. hunden må være registrert i NKK, NOX eller annet register godkjent av NKK. utenlandsk hund som oppholder seg i Norge, og som eies/deleies av person bosatt i Norge, skal omregistreres til NKKs register før påmelding.
Gjest Margit Spat Skrevet 24. august 2015 #6 Skrevet 24. august 2015 (endret) Må de ikke også være registrert i NOX? Jo, det tror jeg ganske sikkert du har rett i. http://hunden.no/artikkel.html?news.nid=5603 Edit: ...og mens jeg skrev, kom det flere svar om akkurat dette Endret 24. august 2015 av Margit Spat
Ulven Skrevet 24. august 2015 #7 Skrevet 24. august 2015 Tusen takk for svar! Da tror jeg jammen jeg skal begynne på agilitykurs med lille lurven min Anonymous poster hash: 0b536...8ff Kjør på! Agility er kjempegøy for både fører og hund.
AnonymBruker Skrevet 24. august 2015 #8 Skrevet 24. august 2015 Kjør på! Agility er kjempegøy for både fører og hund. Takk, men han er ikke registrert noe sted, da. Kan man registrere en blandingshund? Føler jeg spør utrolig dumt her nå, erfaren hundeeier som jeg er, men jeg har aldri holdt på med agility før, og dette er også den første blandingshunden jeg har. Anonymous poster hash: 0b536...8ff
Libertas Skrevet 24. august 2015 #9 Skrevet 24. august 2015 (endret) Du får nok registrert blandingshund i NKK, i NOX-registeret Her står det fremgangsmåte Endret 24. august 2015 av Libertas
Ulven Skrevet 24. august 2015 #10 Skrevet 24. august 2015 Takk, men han er ikke registrert noe sted, da. Kan man registrere en blandingshund? Føler jeg spør utrolig dumt her nå, erfaren hundeeier som jeg er, men jeg har aldri holdt på med agility før, og dette er også den første blandingshunden jeg har. Anonymous poster hash: 0b536...8ff Ja det kan man og det må man for å konkurrere i agility, men siden det er et stykke vei fram til at du kommer så langt, behøver du ikke registrere enda etter min mening. Det er jo ikke sikkert at agility på konkurransenivå er noe for dere. 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2015 #11 Skrevet 24. august 2015 Du får nok registrert blandingshund i NKK, i NOX-registeret Her står det fremgangsmåte Takk for link Ja det kan man og det må man for å konkurrere i agility, men siden det er et stykke vei fram til at du kommer så langt, behøver du ikke registrere enda etter min mening. Det er jo ikke sikkert at agility på konkurransenivå er noe for dere. Det har du helt rett i! Jeg tenker mest for gøy, og for at hunden skal få brukt seg og få noen nye utfordringer, ikke for å konkurrere. Vi har prøvd oss litt på en bane som er åpen for alle bare for moro skyld, og han er kjempeivrig og tar det lett, så jeg tror vi begge kunne ha glede av det. Anonymous poster hash: 0b536...8ff 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå