Vulpes Skrevet 24. august 2015 #1 Skrevet 24. august 2015 Har en Römertopf-form (leirform) liggende som jeg kjøpte på loppis for evigheter siden, og som aldri er blitt brukt. Hva er fordelene med leirform fremfor vanlig ildfast form? Gir det noen merkbar forskjell i smaken?
Viktualia Skrevet 24. august 2015 #2 Skrevet 24. august 2015 Det er jo lokk på den, til forskjell fra andre ildfaste former. Passer bra til gryter som skal godgjøre seg lenge i ovnen, og den tar godt vare på alle aromaene.. Husk å legge den i vann i 15 min før den brukes.
Gjest Zeitgeist Skrevet 24. august 2015 #3 Skrevet 24. august 2015 Har en Römertopf-form (leirform) liggende som jeg kjøpte på loppis for evigheter siden, og som aldri er blitt brukt. Hva er fordelene med leirform fremfor vanlig ildfast form? Gir det noen merkbar forskjell i smaken? Du kan bruke kjøtt som er av "lavere" kvalitet, dvs. ikke like mørt som f.eks. indrefilet o.l. Det eneste man visstnok må passe på, er at man ikke bruker den samme römertopfen til fisk og kjøtt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå