Gå til innhold

August-bruder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan går det med forberedelsene? Har dere alt under kontroll?hvis ikke,hva er det dere mangler å ordne?

I dag er det 47 dager igjen til vår store dag.Lørdag proklamerte jeg for alle at "i dag er det bare 8 uker igjen"! Men i går fant jeg til min forskrekkelse ut at det er bare 7 uker igjen! :o

Føler det er så mye vi ikke har kontroll på,så jeg begynner å bli ltt stressa.Antrekket mitt er bare selvis ordna.Skal jo gifte oss i bunad da.Men jeg trenger nye bunadsko,og så er det undertøyet da...

Samboerens antrekk er klart,det skal bare hentes uka før bryllupet.

Antrekk til sønnen vår er ikke ordna.Har fått tilbud om å låne en bunad til han,men jeg vet ikke om den passer skikkelig,eller om den står i stil med våre bunader.

Bordkortene har jeg ennå ikke fått laget.Har laga 2 forslag,men nå har jeg ombestemt meg igjen.... :-?

Bordplanen hadde vi kontroll over,men nå er det noen som ikke kommer likevel,så da må vi forandre på hele greia.

Maten er klar,og onkelen min skal bake bryllupskaka.Har ikke bestemt oss for hvilke andre kaker vi skal ha,og hvem som skal få æren av å bake de.

Bordpynten tror jeg vi har noenlunde kontroll på nå,men når det gjelder øvrig pynt av lokale så er vi temmelig blanke der...

Når det gjelder vielsen,så aner jeg ikke hvordan den skal foregå.Vi skal vies i et bittelite kapell uten orgel/piano,så jeg vet ikke hvordan det blir med salmer o.l. Må se å få bestilt samtale med presten...

Og så er det frisør da...Nå har jeg kort hår,så det er uansett ikke så mye som kan gjøres med det.Så jeg tror jeg nøyer meg med klipping og striping noen dager i forveien,så ordner jeg det selv på selve dagen.Og søstera mi skal hjelpe meg med sminkinga,hun er kjempeflink til sånt.

Og så brudebuketten da.Vet at det blir røde roser,men kan ikke helt bestemme meg for om jeg skal ha bare det,eller kanskje noen store grønne blad rundt i tillegg.Og så tenker jeg litt på brudeslør,det er jo kjempefint sammen med røde roser.Men det er så mange farger i bunaden min,at buketten bør være ganske nøytral.Det ska´kke være enkelt nei....

Men det er jo gøy også,og jeg gleder meg som en unge!! :D :D

Kunne nesten tenke meg å ha bryllupsfest 3 dager til ende,jeg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ferdig med alt som kan ordnes til nå, fikk sløret mitt i dag pluss bestilte prøvetime hos frisøren.

Samboeren skal ordne bil, noe han visstnok nesten hadde i boks.

Så da er det samtale med prest og organist men det må nok vente litt.

Deilig å være ferdig så jeg kan kose meg med andre ting, som å vente på fineværet!!!

Skrevet

Vi gifter oss 3. august og har MASSE igjen: Jeg kan nevne i fleng: :roll:

- bordplassering

- bordpynt

- bordkort

- vin til maten

- sanghefte med gjeste presentasjon

- programmer i kirken

- prat med presten

- salmer, inngangs og utgangsmars samt musikk til festen

- etc, etc......

Jeg var kjempestresset før, men etter mange råd og god hjelp her inne på forumet har jeg begynt å slappe mer av og funnet ut at ting ordner seg :D

Begynner heller å glede meg til den store dagen... Takk for hjelpen alle sammen!!!!!!

Skrevet

Jeg har omtrent like mye igjen som du Nina, og vi gifter oss samme dag, 3.8. Har ikke fått panikk før svigermor i dag begynte å spøre hvordan vi skal ha servietter, blomster og alt mulig. Jeg begynte nesten å hyperventilere, trodde det meste var i boks, men når jeg ser på det nå så er det bare de store tingene som er ferdig HJELP. Uff jeg trodde virkelig ikke at jeg skulle bli så stresset av dette, men, men....

Det blir vel sikkert bra får vi håpe!!!!! :ler:

Skrevet

Jeg har omtrent like mye igjen som du Nina, og vi gifter oss samme dag, 3.8. Har ikke fått panikk før svigermor i dag begynte å spøre hvordan vi skal ha servietter, blomster og alt mulig. Jeg begynte nesten å hyperventilere, trodde det meste var i boks, men når jeg ser på det nå så er det bare de store tingene som er ferdig HJELP. Uff jeg trodde virkelig ikke at jeg skulle bli så stresset av dette, men, men....

Det blir vel sikkert bra får vi håpe!!!!! :ler:

Gjest Jamila
Skrevet

Hei Nina og Mari,

vi gifter oss ikke før 23.8, men har omtrent like mye igjen å ordne som dere. Og i dag fikk jeg spørsmål om hvilken farge neglelakk jeg skal bruke, som om jeg har tenkt på det! :roll: Har begynt på gjestepresentasjon denne uka, dah.

Ser forresten at det samme skjer med oss som mange andre her inne, at enkelte av gjestene ikke gir tilbakemelding innen S.U. datoen. Jaja, har ikke tenkt å la meg stresse over det! :briller:

Men vi kommer nok i mål.... er forresten veldig spent på buketten min, den skal min kjære ordne og jeg får hverken høre om den eller se bilder av den før selve dagen.........

Hurra, bare noen få uker igjen og jeg gleder meg masse! Lykke til med siste innspurt av forberedelser, jenter!

Skrevet

Hei dere...

Vi gifter oss 10. august. og har også mye igjen... Godt å høre at det ikke bare er oss...

Idag fikk vi prata skikkelig med de der vi skal holde bryllupsfesten. Det var deilig... har liksom fått luftet en god del ting som man er usikre på og som man har gått å tenkt på... men nå er i hvert fall det meste i boks når det gjelder mat og den slags...

Men så var det alt det andre da.........!!!

:roll:

Skrevet

Vi gifter oss 17 aug., herregud det begynner å nærme seg! Som dere andre så er de store tingene på plass, men mye gjenstår enda. Han begynte å se på klær først i dag..bedre nerver enn meg der tror jeg. Avtatlte møte m presten om en uke i dag. Har så flaks at svigermor er blomsterdekoratør, så der er alt i trygge hender. Selv om det er mye å ordne og huske på så må vi ikke glemme å kose oss midt oppi alt styret :D Lykke til alle sammen, vi får det sikkert heeelt fantastisk!!!

Gjest Augustbrud02_
Skrevet

Hei hei alle august-bruder.

Vi gifter oss 10.august og vi er faktisk veldig avslappet vi nå. Føler at vi har det meste i boks, selvom det selvsagt er noe som gjenstår.

-vi mangler noe av det viktigste: maten. Denne skal vi få bestilt i dag, så da får vi en ting mindre å tenke på.

-vi skal betalte for klærne våre (jammen meg dyrt med fine klær gitt)

-vi må snakke med presten om salmene våre "godtas". Kirkehefter har vi laget utkast til, så de er dte bare å få trykt opp når salmene er endelige

-vi må få samlet inn alle sangene til middagen og satt disse i hefter (3 av sangene er klare og forsiden er klar)

-buketten min og borddekorasjoner skal bestilles denne uka

-snacks, brus og annet må handles inn

-vin må handles inn

-vi har 99,9% sikkert en bryllupsbil i boks, sportsbil sådan og den er skikkelig tøff.

-bordplanen er i boks, og vi er fornøyd med den

-bryllupskaken må bestilles

Tja, jeg tror faktisk det ikke var så mye mer igjen jeg. Er iallfall helt rolig foreløpig og jeg håper virkelig vi slipper å stresse skikkelig ukene før vielsen.

Skrevet

Vi gifter oss også 10.august og følelsen av kontroll er der, men kanskje bare til en viss grad. Mye får vi ikke gjort før samme uke og pga annen geografisk plassering. Men sanghefte, bordplassering, bordkort, bukett og klær og mye av alkoholen er under total kontroll. Taler, bordpynting og organisering og pynting i kirken, kaker osv er ikke under kontroll. Og da nattmaten...tror vi tar det litt på sparket, min mor holdt jo på å få sjokk da jeg sa at det ble pølser eller ingenting. Men her skal jeg være sjef. Når har jeg plutselig gått fra å ha to dagers opplegg til tre dager, uten å få et ord med i laget så da skal jeg bestemme resten selv. Er vel heller litt lei meg pga totalt manglende interesse fra svigerfamilien min (utenom svigermor som skal bake kaker)

men gift med den beste mannen i verden blir jeg nok for det :P

Skrevet

Vi gifter oss 2 augusti i Norge och har nog det mesta ordnat som vi kan förbereda från Sverige.

Frisör, brudbukett, bordsplacering och bröllopstårta ska vi ordna i början på bröllopsveckan när vi kommer på plats i Norge. Min svägerska ska boka frisör, och min svärmor har kontakt med både bagare och florist. Vi ska bara bestämma oss slutgiltigt när vi själva är på plats.

Jag är lugn, tror jag....

Skrevet

Fröken Kaos rir igjen! Bare 25 dager til det braker lös! Men nå begynner ting å ramle på plass fort. Har et nokså hektisk program for de neste ukene, men begynner å gjenvinne troen på at alt skal gå seg til. Det som er i boks så langt er:

Klär til alle sammen, Blomster, Frisör, Sminke, Kirke, Organist, Solist, Bil, Lokale, Catering, Ringer, Morgengave, Toastmaster, Levert gaveliste, Brudesuite, Bryllupsreise, Dekorasjoner til kirke og lokale, Gaver til gjestene, Dansetimer, Servitörer og bartender, Overnatting til gjestene, Fotograf, Engangskameraer, Servietter og Lys.

Denne ukes oppgaver:

Möte med bakeriet ang. kaken

Möte med fotografen

Gå på biblioteket for å finne noter til utgangsmarsj

Sjekke at gullsmeden har tilpasset ringene riktig.

Sette opp kjöreplan for bryllupsdagen.

Lage dekorasjonene til kirken og lokalet

Lage "ris"poser

Få bekreftet DJ

Få svar fra de siste somlekoppene som ikke forstår begrepet "svar utbes"

Neste uke:

Möte med DJ

Tilpasning av kjole

Prövetime hos frisör og sminkör

Lage bordkort og bordplassering

Ordne drikke

Gi siste instrukser til florist

Möte med toastmaster

"Prövekjöring" i kirka med organist og solist

Samtale med presten

Hente ringene

+ sikkert 100 små ting jeg har allerede glemt. Gift blir vi vel uansett, men det blir litt å holde styr på når du skal arrangere bryllup med 130 gjester til full pakke!

Skrevet

:D Jippi! Da var maten i orden også, og ting begynner virkelig å gå seg til. Det er en så utrolig deilig følelse. Nå gleder jeg meg ennå mer til 10.august!

Skrevet

I morgen er det en mnd. igjen :D !!!!

Vi har ikke kjoept ringer - hadde nesten glemt det foer noen spurte oss her om dagen hva slags ringer vi skulle ha...

Siden mange av vaare gjester kommer langveisfra og skal vaere her i New York i uken foer, saa har vi planlagt og vaere ferdig med alt 10 dager foer. Enkelte ting kan man ikke gjoere foer like foer, men vi kan jo proeve.

Jeg begynner virkelig og glede meg og ser frem til en helg med feiring sammen med familie og venner.

Skrevet

HJELP, barnevakten har meldt avbud!!!!!

vi hadde bestilt barnevakt for lenge siden og nå kan hun ikke alikevel! sliter litt med å finne en ny som kan 3. august. og som jeg tør passe inntil 3 barn under 1 år (4,7,8 mnd) Vet ikke helt hvem jeg skal spørre. Finner vel på et eller annet!

ellers så tar vi oss en velfortent (?) pause fra bryllup fra i dag frem til 5 på søndag, hvor vi reiser til Sverige for å slappe av. På søndag skal vi møte med hun som skal holde sermonien for oss så det blir spennende!

Ellers så begynner ting å falle på plass, vi er ferdig med:

mat

delevis drikke (kun spriten)

telt

kaker

musikk

mal til bordkort/menyer (skal ha dette i et så alle får personlig meny:))

frisør

blomster

bordting(lysestaker etc)

har ikke funnet musikk til sermonien ennå, håper å finne noen som kan spille fiolin eller så får vi bruke annlegget...

Klær til alle tre

sliter litt med å skulle holde drikken kald, men vi har 4 kjøleskap i forskjellige str. å velge i så d går vel greit

Ellers så mangler vel fortsatt en del ting, men d går vel sikkert

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...