Gå til innhold

spørsmål om Fet mat, tetter blodårene? og Walden Farms....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har altid vært glad i mat med mye fett. forbrenningsmenneske. men jeg får i perioder angst, for at kroppen plutselig skal snu, og legge på seg mer og mer selv om jeg er like akiv. 
Og så vet jeg om noe som heter Walden Farms, kalorifri mat, syltetøy og dressinger og sånt. Men hva er det egentlig i dette?

Anonymous poster hash: 192f1...5a1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forbrenningen kan forandre seg, og et høyt inntak av fet og salt mat øker sannsynligheten for hjerte og kar sykdom. Anbefalt er et variert kosthold, les gjerne på helsedirektoratet, der står det mye informasjon.

Anonymous poster hash: bef24...55e

Skrevet

Forbrenningen kan forandre seg, og et høyt inntak av fet og salt mat øker sannsynligheten for hjerte og kar sykdom. Anbefalt er et variert kosthold, les gjerne på helsedirektoratet, der står det mye informasjon.

Anonymous poster hash: bef24...55e

Dette er ikke helt riktig. Nyere metaanalyser antyder at det ikke er noen grunn for å advare mot mettet fett for å forebygge hjerte- og karsykdom. Salt er også en annen historie. Det er ikke sunt å spise et saltredusert kosthold dersom du ikke har behov for det!

En rimelig relevant metaanalyse ble publisert tidligere i sommer i BMJ: http://www.bmj.com/content/351/bmj.h3978

• Liker 2
Skrevet

Kroppen trenger fett! Les deg opp på ernæring og fysiologi så vil det nok gå opp et par lys

Anonymous poster hash: d1c8a...8ab

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...