Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om du har andre undertøysbutikker enn Change i nærheten, så kan du jo prøve der før du bestiller på nett. De fører ofte mange av de samme merkene som selges hos Brastop og Bravissimo. Begge disse nettbutikkene lar deg returnere/bytte om BH-en ikke skulle passe. De har også kundevurdering av de forskjellige BH-ene, som kan være til stor hjelp hvis du lurer på om de vil sitte som de skal.

Skjønner godt at du foretrekker å prøve først, men du får ikke gjort så veldig mye feil, om du går for en BH-type du vet passer til brystene dine, særlig ikke om du velger den største omkretsen (65) for sikkerhets skyld. I verste fall må du bruke den på innerste hakk istedenfor ytterste. Du hadde jo uansett tenkt til å kjøpe BH i feil størrelse fra H&M, så vil våge å påstå at dette er et langt bedre alternativ :)

Bare husk at 60H = 28FF og 65G = 30F om du velger å bestille derfra.

Tjaa må vel kanskje se om de har noe fint før heg slår det fra meg da :P ikke krise hvis jeg skulle bestilt 60 i omkrets heller, og den skulle være litt liten. Har en haug med forlengere liggende hehe. MEN, en ting jeg stusser på. Har blitt mål 3 ganger på change. Av 3 forskjellige personer fordi jeg tvilte på at jeg var en 60H. Ble målt til det hver gang men jeg kan ikke bruke 60 uten forlenger?! Da får jeg ikke puste. Høres ikke dette litt rart ut??
Skrevet

Tjaa må vel kanskje se om de har noe fint før heg slår det fra meg da :P ikke krise hvis jeg skulle bestilt 60 i omkrets heller, og den skulle være litt liten. Har en haug med forlengere liggende hehe. MEN, en ting jeg stusser på. Har blitt mål 3 ganger på change. Av 3 forskjellige personer fordi jeg tvilte på at jeg var en 60H. Ble målt til det hver gang men jeg kan ikke bruke 60 uten forlenger?! Da får jeg ikke puste. Høres ikke dette litt rart ut??

For meg høre det ut som du er en 65. Omkretsen skal være stram (vekten bæres av båndet rundt brystkassen og ikke av stroppene), men det skal ikke være vondt. Om det er vondt så er det for stramt.

Har du noen i 65? Grunnen til at jeg spør om det er at båndet rundt skal være stramt på ytterste hektet  når BH'en er ny.

Hvis du ikke har en BH i 65 så ville jeg nesten anbefale deg å prøve en i 65 for å tro mer på din egen kropp enn nødvendigvis på hva du blir fortalt når det du blir fortalt resulterer i BH'er du ikke klarer å bruke uten forlengerstykke.

Anonymous poster hash: 73e7d...22c

Skrevet

Jo, det høres litt rart ut. De ansatte skal hjelpe deg med å finne en BH som ser ut som om den sitter best mulig på, men det er jo du som kjenner det på kroppen, og derfor har siste ord. Stor cup til liten omkrets kan være spesielt vanskelig, fordi det er grenser for hvor langt bak man kan plassere sidene av cupen. I tillegg kan det være at skuldrene dine er smale, og at 60 derfor sitter litt bedre på.

Hvis du må bruke extender med 60H, men passer fint inn i en 65G, er det jo mer logisk å holde seg til sistnevnte størrelse. Det kan hende de ansatte har sett seg litt blinde på at damer med større omkrets gjerne kan gå ned i omkrets, siden mer stoff = mer stretch. En BH i omkrets 95 vil strekke seg langt mer enn en i 60, som har lite stoff. Det finnes også folk som faller midt mellom to størrelser, og da må man bare forsøke å gjøre det beste ut av det.

Skrevet

Jeg har 2 bher i 65G :) den sitter stramt på ytterste hakk og må bruke forlenger på den også, hvis ikke blir det for ubehagelig. Problemet mitt er altså at 65G passe bedre rundt, men cupen blir litt liten. Siden den ene puppen min er ca en str større enn den andre så finner jeg ingen bher som jeg liker. Får dobbelpupp i alt og det er kjempe irriterende og ikke minst stygt..:( men pga størrelseforskjell på brystene tror jeg aldri at jeg kommer til å finne den perfekte bh uansett

Skrevet

Jeg har 2 bher i 65G :) den sitter stramt på ytterste hakk og må bruke forlenger på den også, hvis ikke blir det for ubehagelig. Problemet mitt er altså at 65G passe bedre rundt, men cupen blir litt liten. Siden den ene puppen min er ca en str større enn den andre så finner jeg ingen bher som jeg liker. Får dobbelpupp i alt og det er kjempe irriterende og ikke minst stygt.. :( men pga størrelseforskjell på brystene tror jeg aldri at jeg kommer til å finne den perfekte bh uansett

De fleste undertøysbutikker har faktisk innlegg av ulike typer.

Kunne det være en idè å se på kanskje? Å kjøpe BH som passer det største brystet og legge innlegg i den andre skålen?

Det er jo ikke behagelig med en cup som er et nr. for liten til det største brystet.

Ellers er det kanskje mulig at fastlegen kan henvise deg til sykehuset for å få vurdert om du kvalifiserer til en operasjon? Både fordi du sier at nakken sliter med vekten og fordi det er vanskelig å finne undertøy med en cup forskjell i størrelse på brystene?

Det er vanlig at det ene brystet er litt større enn det andre, men når forskjellen blir stor så blir det problemer, jeg ser helt tydelig det.

Skrevet

Jeg har 2 bher i 65G :) den sitter stramt på ytterste hakk og må bruke forlenger på den også, hvis ikke blir det for ubehagelig. Problemet mitt er altså at 65G passe bedre rundt, men cupen blir litt liten. Siden den ene puppen min er ca en str større enn den andre så finner jeg ingen bher som jeg liker. Får dobbelpupp i alt og det er kjempe irriterende og ikke minst stygt.. :( men pga størrelseforskjell på brystene tror jeg aldri at jeg kommer til å finne den perfekte bh uansett

Hmm. Hvor mange cm får du i omkrets når du måler stramt rett under brystene?

Det anbefales ofte å kjøpe en cup som passer det største brystet, så du kan legge inn en slik "kyllingfillet" til det minste brystet, men hva om du heller ser etter modeller som har ekstra padding, så kan du bare ta ut (klippe et lite snitt først, om nødvendig) paddingen i cupen til det største brystet. Jeg har ikke samme problem selv, men synes det høres bedre ut enn kyllingfillet som plutselig faller ut :P

Tenk også på hva slags type BH du velger. Noen modeller vil gjøre forskjellen tydeligere. Selv om det er helt normalt å ha forskjellig størrelse på brystene, er det vel ingen som har lyst på dobbelpupp eller stor glippe mellom bryst og BH. Her gjetter jeg, men jeg vil tro at pushup og t-shirt BH gir større sannsynlighet for dobbeltpupp/glippe. Pushup kan dog være greit om du velger å fjerne paddingen fra det største brystet, siden de som regel har mye av nettopp padding, men det er uansett ikke det beste valget til en stor byste - altfor lett å få dobbeltpupp. Pushup er jo egentlig laget for de som har mindre bryster, slik at de også kan få kløft. 

Jeg ville prøvd med en minimizer BH. Det er kanskje ikke den mest sexy typen, men de gir som regel veldig fin form til brystene når man har et lag klær utenpå. Minimizer blir omtrent som en full cup, men sitter strammere på for å trykke ting litt sammen. Min teori er altså at den vil sitte bedre rundt det mindre brystet, og at det større brystet ikke vil bli dobbeltpupp, siden modellen er mer dekkende. Bare det å justere stroppen så den sitter strammere på siden med det mindre brystet kan gjøre mye for å redusere glipper.

Til slutt må du huske på å justere brystene etter du har tatt på deg BH-en. "Swoop and scoop" kan få cupen til å sitte mye bedre: http://brasandbodyimage.com/2012/09/05/putting-your-bra-on-properly/

Skrevet

Jeg har ikke målebånd, så det vet jeg ikke :/

Når jeg leser hva dere skriver, går det virkelig opp for meg hvor talentløse de som jobber på change her i byen, er. Jeg har som sagt vært innom flere ganger og spurt om råd og tips med tanke på størrelseforskjellen på brystene mine. Har fått samme svar hver gang: ingenting å gjøre me det.. tror jeg skal gå på en annen butikk( undertøysgalleriet eller sørbø) for å høre hva de sier...

Tja.. inlegg/kyllingfilet er vel uaktuelt. Ser for meg at det er mye styr. Kjæresten hadde fått seg en real latter hvis en kyllingfilet ramla ut av av bhen når jeg tok den av:p

Det med å klippe et snitt og ta ut padding i den ene cupen går heller ikke, da ingen av mine bher har innlegg...

Ang det med henvisning til sykehuset har jeg ikke tenkt så mye på,men tror ikke jeg kvalifiserer meg for det. Selvom forskjellen på brystene er betydelig, så er jeg, ut i fra hva jeg har lest og sett på tv, langt i fra kvalifisert :P tror ikke det hadde vært et alternativ heller forresten.. vet ikke?!

Skrevet

Ja, ta deg en tur til den andre butikken. Forhåpentligvis er de flinkere der, men nå vet du i alle fall at du ikke skal stole blindt på det de sier, så ikke kjøp BH hvis du fortsatt føler at det blir feil.

Det høres ut som om du er større enn det du har blitt målt til hos Change. Kanskje 70 passer deg bedre? Cup-størrelsen må kanskje også justeres litt. Det er faktisk ikke uvanlig at BH-er som egentlig er for små oppfattes som for store. Siden brystet ikke sitter riktig i cupen, kan man oppleve overflødig og rynkete tøy, som får en til å tro at "oi. denne BH-en er for stor", når problemet egentlig er at brystet er for bredt til å bli presset ned i en så liten cup.

Når du prøver BH-er i butikken, pass på at du strammer inn skulderstroppen på siden med det minste brystet. Hopp litt opp og ned, og bøy deg fremover for å forsikre deg om at den sitter godt. Noe slakkhet må du kanskje regne med på den minste siden, men ikke store glipper. Spør også om å få prøve flere forskjellige BH-typer, spesielt med uttagbar padding, så du kan se om det trikset funker. Om nødvendig kan du legge innlegget du tar ut inn i den andre cupen, slik at det er to på den ene siden og ingen på den andre. Det vil jo uansett ikke være synlig når du tar av deg BH-en, slik som det ville blitt med kyllingfillet.

Skrevet

Ønsker meg skreddersydde bh'er :daane: Rigby and Peller? Må bare bli rik først.

Når jeg går opp i cup pga bredde på brystene så blir cupen gjerne for stor nedover. Og spilene passer ofte ikke, enten cupen er for liten eller for stor. Vil ikke ha spiler opp i underarmen liksom. Uten er det ikke noe ok støtte. Og hvorfor i alle dager er så mange bh'er ikke designet til å justere stroppene nok for oss som ikke har så lang avstand mellom bryst og skulder?

Får fnatt, men må ut og handle noen snart :roll:

Skrevet

Jeg har ikke målebånd, så det vet jeg ikke :/

Når jeg leser hva dere skriver, går det virkelig opp for meg hvor talentløse de som jobber på change her i byen, er. Jeg har som sagt vært innom flere ganger og spurt om råd og tips med tanke på størrelseforskjellen på brystene mine. Har fått samme svar hver gang: ingenting å gjøre me det.. tror jeg skal gå på en annen butikk( undertøysgalleriet eller sørbø) for å høre hva de sier...

Tja.. inlegg/kyllingfilet er vel uaktuelt. Ser for meg at det er mye styr. Kjæresten hadde fått seg en real latter hvis en kyllingfilet ramla ut av av bhen når jeg tok den av:p

Det med å klippe et snitt og ta ut padding i den ene cupen går heller ikke, da ingen av mine bher har innlegg...

Ang det med henvisning til sykehuset har jeg ikke tenkt så mye på,men tror ikke jeg kvalifiserer meg for det. Selvom forskjellen på brystene er betydelig, så er jeg, ut i fra hva jeg har lest og sett på tv, langt i fra kvalifisert :P tror ikke det hadde vært et alternativ heller forresten.. vet ikke?!

Jeg fikk en fornemmelse av at jeg kanskje kan anbefale deg en undertøysbutikk... Tjølsen. 

Om noen har kompetansen, viljen og utvalget til å hjelpe deg å finne riktig størrelse og riktige modeller for dine pupper så er det kvinnene hos Tjølsen :)

Skrevet

Jeg fikk en fornemmelse av at jeg kanskje kan anbefale deg en undertøysbutikk... Tjølsen.

Om noen har kompetansen, viljen og utvalget til å hjelpe deg å finne riktig størrelse og riktige modeller for dine pupper så er det kvinnene hos Tjølsen :)

Tror ikke tjølsen finnes i rogaland området?? Aldri hørt om dem i hvertfall :)
Skrevet

Tror ikke tjølsen finnes i rogaland området?? Aldri hørt om dem i hvertfall :)

Å jo da.

Det var da du nevnte de andre eg tog'an ;)

Her finner du Tjølsen. 

FB

Skrevet (endret)

Å jo da.

Det var da du nevnte de andre eg tog'an ;)

Her finner du Tjølsen.

FB

Haha ops! Du er ikke så dum du :P aldri hørt om butikken, så ligger den midt i sentrum jo... jaja. Takk for tips! Skal ta turen innom neste gang jeg er i sentrum :) Endret av tørkestativ
  • Liker 1
Skrevet

Haha ops! Du er ikke så dum du :P aldri hørt om butikken, så ligger den midt i sentrum jo... jaja. Takk for tips! Skal ta turen innom neste gang jeg er i sentrum :)

Jeg har vært så fantastisk fornøyd med dem, så dette er faktisk en personlig anbefaling :)

Skrevet

Haha ops! Du er ikke så dum du :P aldri hørt om butikken, så ligger den midt i sentrum jo... jaja. Takk for tips! Skal ta turen innom neste gang jeg er i sentrum :)

Eg og har bare hørt bra ting om de, ska ta turen innom selv en dag når eg har fått lønn. :)

Anonymous poster hash: 1ead2...100

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...