Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg målte meg på change for en stundt siden, og ble målt til 60H/65G. syns 500 kr for en bh er dyrt, og ikke finner jeg mange fine bher heller. Hvilken str på feks H&M tilsvarer disse størrelsene sånn cirka?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selv om ikke alle leverandører har akkurat like størrelser, så er 60/65 i omkrets det samme uansett hvor du går. Cup-størrelsen er ofte det som varierer mest, så der må du nesten bare prøve deg frem. Jeg tviler egentlig på om du vil finne noen billigmerker som passer deg, da en G eller H i ett merke ytterst sjelden vil tilsvare en D eller mindre i et annet. 

Selv om det er en mager trøst, er vi ganske mange som ikke passer inn i billigmerkene. Change er faktisk blant de billigste for de av oss som har dette problemet. 

Anonymous poster hash: 459be...dfb
  • Liker 4
Skrevet (endret)

Du kan jo selvsagt gå opp i omkrets og ned i cupstørrelse for å finne en BH som sitter sånn nogenlunde på (det var det de fleste av oss gjorde før vi innså at størrelsen vår ikke er å få tak i i kjedebutikkene), men jeg anbefaler deg å heller ta hensyn til rygg og bryster.

Båndet rundt ryggen skal bære mesteparten av vekten, slik at støtten kommer nedenfra, ikke fra skulderstropper som gnager seg inn i skuldrene. Da må du rett og slett bruke den omkretsen det er meningen du skal bruke, og den finner du dessverre sjelden i kjedebutikkene.

At BH-ene er større (dekker mer av brystene) og ser litt mer ufikse ut, er det også en god grunn for. Når man bruker en for liten cup, eller en BH i korrekt størrelse med anatomisk dårlig design, kan man lett ende opp med at brystvevet separeres og migrerer opp mot armhuler eller rygg. Dette vevet blir da liggende der, og fører til at det ser ut som om man har fettansamlinger i området. Det er viktig at cupen rommer hele brystet, særlig på sidene, og at den går langt nok opp til å forhindre en slik migrering.

Det finnes allikevel et ganske fresht utvalg (når man har innsett at formen på cupen må være litt annerledes) om man leter litt rundt på nett. Jeg bestiller mye fra http://www.brastop.com/og http://www.bravissimo.com/ (OBS: husk på at du må konvertere fra europeisk til britisk størrelse http://www.bravissimo.com/perfectfit/international-size-guide/ ). Jeg passer også på å handle hos Change når de har 70% salg, noe de har minst to ganger i året.

Endret av Antlers
  • Liker 1
Skrevet

Takk for svar. Skulle ønske jeg hadde mindre pupper. Sliter på ryggen, gjør det og... får vel bare infinne meg med å betale 500 kr for en bh som er stygg ;p

Skrevet

Du kan jo selvsagt gå opp i omkrets og ned i cupstørrelse for å finne en BH som sitter sånn nogenlunde på (det var det de fleste av oss gjorde før vi innså at størrelsen vår ikke er å få tak i i kjedebutikkene), men jeg anbefaler deg å heller ta hensyn til rygg og bryster.

Båndet rundt ryggen skal bære mesteparten av vekten, slik at støtten kommer nedenfra, ikke fra skulderstropper som gnager seg inn i skuldrene. Da må du rett og slett bruke den omkretsen det er meningen du skal bruke, og den finner du dessverre sjelden i kjedebutikkene.

At BH-ene er større (dekker mer av brystene) og ser litt mer ufikse ut, er det også en god grunn for. Når man bruker en for liten cup, eller en BH i korrekt størrelse med anatomisk dårlig design, kan man lett ende opp med at brystvevet separeres og migrerer opp mot armhuler eller rygg. Dette vevet blir da liggende der, og fører til at det ser ut som om man har fettansamlinger i området. Det er viktig at cupen rommer hele brystet, særlig på sidene, og at den går langt nok opp til å forhindre en slik migrering.

Det finnes allikevel et ganske fresht utvalg (når man har insett at formen på cupen må være litt annerledes) om man leter litt rundt på nett. Jeg bestiller mye fra http://www.brastop.com/og http://www.bravissimo.com/ (OBS: husk på at du må konvertere fra europeisk til britisk størrelse http://www.bravissimo.com/perfectfit/international-size-guide/ ). Jeg passer også på å handle hos Change når de har 70% salg, noe de har minst to ganger i året.

Hei

Det migrerte brystvevet for du forklarer om, vil det kunne bli liggende der (mot armhuler og/ eller rygg) permanent (også dersom man slutter å bruke den bh-en som har forårsaket migreringen?

Anonymous poster hash: 04911...265

Skrevet

Du finner ikke på hm. Lindex har noen merker som får fra 70a-e. Jeg er 65G på Change og bruker 70 e. Det går greit. Bruker de som er helt tynne I stoffet med spile. Under 200.

Ellers har jeg kjøpt 2 på change. En god kvalitetsbh må ikke undervurderes.

Anonymous poster hash: 9e6fd...070

Skrevet

Hei

Det migrerte brystvevet for du forklarer om, vil det kunne bli liggende der (mot armhuler og/ eller rygg) permanent (også dersom man slutter å bruke den bh-en som har forårsaket migreringen?

Ja, det er vev som over tid har blitt separert fra resten av brystet. Det blir liggende der det er, med mindre man går aktivt inn for å dytte det på plass i cupen hver gang man tar på seg BH (som faktisk passer) - da kan det bedre seg etter en stund. Det kommer jo litt an på hvor stor "skaden" er også, da. Om det har migrert for langt bak eller for langt opp, kan det bli vanskelig å dytte det inn, eller få det til å holde seg på plass, i BH-en, selv om man nå har korrekt størrelse.

Om man vil forsøke å flytte vevet tilbake dit det hører hjemme, er full cup det beste alternativet, da den dekker et større område - særlig ved armhulene. Om denne passformen absolutt ikke fungerer, kan man forsøke med en ettersittende sports-BH, eller en slik BH som man bruker etter å ha forstørret brystene, som dekker godt foran og har nok tøy i sidene til at den går nesten opp i armhulene.

• Liker 1
Skrevet

Ja, det er vev som over tid har blitt separert fra resten av brystet. Det blir liggende der det er, med mindre man går aktivt inn for å dytte det på plass i cupen hver gang man tar på seg BH (som faktisk passer) - da kan det bedre seg etter en stund. Det kommer jo litt an på hvor stor "skaden" er også, da. Om det har migrert for langt bak eller for langt opp, kan det bli vanskelig å dytte det inn, eller få det til å holde seg på plass, i BH-en, selv om man nå har korrekt størrelse.

Om man vil forsøke å flytte vevet tilbake dit det hører hjemme, er full cup det beste alternativet, da den dekker et større område - særlig ved armhulene. Om denne passformen absolutt ikke fungerer, kan man forsøke med en ettersittende sports-BH, eller en slik BH som man bruker etter å ha forstørret brystene, som dekker godt foran og har nok tøy i sidene til at den går nesten opp i armhulene.

Tusen takk for svært god informasjon og gode råd! :blomst:

Skrevet

Tusen takk for svært god informasjon og gode råd! :blomst:

Bare hyggelig :)

• Liker 1
Skrevet

Du finner ikke på hm. Lindex har noen merker som får fra 70a-e. Jeg er 65G på Change og bruker 70 e. Det går greit. Bruker de som er helt tynne I stoffet med spile. Under 200.

Ellers har jeg kjøpt 2 på change. En god kvalitetsbh må ikke undervurderes.

Anonymous poster hash: 9e6fd...070

takk! Da skal jeg ta turen på lindex å se..og når de koster under 200 kr så er det verdt å prøve en i hvertfall :) kommer sikkert å gå med change bhene mine mest fordi de er behagelige, men kjekt å ha en litt finere bh hvis jeg feks skal pynte meg for kjæresten :P
  • Liker 1
Skrevet

Jeg har tatt vare på lenker jeg har fått, og kanskje en av dem kan hjelpe deg ?

Ebay har none veldig bra forhandlere med gode priser.

Ta en titt her og bruk sorteringsmulighetene på venstre side til å velge riktige størrelse (30 tommer er str. 65).

Kanskje du finner noe du liker i din størrelse, og til en helt ok pris :)

Anonymous poster hash: 73e7d...22c
Skrevet (endret)

Jeg har tatt vare på lenker jeg har fått, og kanskje en av dem kan hjelpe deg ?

Ebay har none veldig bra forhandlere med gode priser.

Ta en titt her og bruk sorteringsmulighetene på venstre side til å velge riktige størrelse (30 tommer er str. 65).

Kanskje du finner noe du liker i din størrelse, og til en helt ok pris :)

takk! Skal ta en titt i morgen:) så det vil si at 65G er den samme str som 30G? Endret av tørkestativ
Skrevet

takk! Skal ta en titt i morgen:) så det vil si at 65G er den samme str som 30G?

65 er 30 både i US og UK størrelser, men G-cup tilsvarer F-cup i UK.

• Liker 1
Skrevet

65 er 30 både i US og UK størrelser, men G-cup tilsvarer F-cup i UK.

Har du personlig erfaring med at det er korrekt?

Europeiske merker fra f.eks. Marie Jo merker jo bare sine BH'er med band size oppgitt for de ulike land:

EU

US

UK

- og cup størrelsen er merket et annet sted på lappen fordi cup'en er ens så en F er en F enten kunden er i Italia eller i UK.

Skrevet

Jeg har 65I på change, og lindex har noen i 75DD som "passer" meg, har sikkert noe til deg også :-) siden du har G/H, så har change mange billigere modeller til deg enn til meg, så jeg anbefaler virkelig de!

Skrevet

Har du personlig erfaring med at det er korrekt?

Europeiske merker fra f.eks. Marie Jo merker jo bare sine BH'er med band size oppgitt for de ulike land:

EU

US

UK

- og cup størrelsen er merket et annet sted på lappen fordi cup'en er ens så en F er en F enten kunden er i Italia eller i UK.

Ja :) Jeg bruker 75H, og må kjøpe 34FF når jeg bestiller der det står oppgitt i UK størrelser. Det er da altså akkurat samme størrelse som mine 75H BH-er, og i de fleste av dem står det også "EU 75H" på lappen.

Fra AA til D er det helt likt, men derfra må man begynne å tenke på konvertering: http://www.bravissimo.com/perfectfit/international-size-guide/

Det som kan bli problematisk, er om man ikke vet hvilken størrelsesstandard selger benytter seg av. De kan også konvertere feil; spesielt vanlig å ikke huske at cupstørrelser begynner å sprike etter D-cup. F er ikke F i alle land, så da burde Marie Jo merke undertøyet sitt bedre, men ved F-cup har ikke spriket rukket å bli så veldig stort, så man kan fortsatt bruke BH-en, selv om passformen evt. ikke er ideell.

Fant dette, som forklarer at cupstørrelsen de oppgir er europeisk. For et teit system :laugh: :

Quick Tip for Smaller Busted Women: Be sure to take all measurements as accurately as possible. Even quarter inches make a significant difference in the comfort and fit of smaller cup sizes. Marie Jo Bras fit beautifully on all bodies, but are especially wonderful for women who wear cup sizes A-F.

Marie Jo bras come in UK/US band sizing and European cup sizing. You'll notice the only real difference is an American DD cup is a European E cup. European bra bands are measured in centimeters (cm), but UK sizes are measured in inches and always visible on tags.

Skrevet

Hjelp. Dette ble avansert. Tror ikke jeg kommer til å bestille noe fra utlandet...foretrekker å ha muligheten til å prøve før jeg kjøper :)

Skrevet (endret)

Jeg er skuffet over Change, eller kroppen min det siste halve året. Jeg passer mellom 75 E og F på Change og har kjøpt tre ubrukelige og en brukelig bh der disse månedene :sukk: Jeg merker det ikke før jeg har brukt bh'en en god stund, men da er det ofte formen og bøylene som er feil og gjør skikkelig vondt.

Endret av Frøkensina
Skrevet

Hjelp. Dette ble avansert. Tror ikke jeg kommer til å bestille noe fra utlandet...foretrekker å ha muligheten til å prøve før jeg kjøper :)

Om du har andre undertøysbutikker enn Change i nærheten, så kan du jo prøve der før du bestiller på nett. De fører ofte mange av de samme merkene som selges hos Brastop og Bravissimo. Begge disse nettbutikkene lar deg returnere/bytte om BH-en ikke skulle passe. De har også kundevurdering av de forskjellige BH-ene, som kan være til stor hjelp hvis du lurer på om de vil sitte som de skal.

Skjønner godt at du foretrekker å prøve først, men du får ikke gjort så veldig mye feil, om du går for en BH-type du vet passer til brystene dine, særlig ikke om du velger den største omkretsen (65) for sikkerhets skyld. I verste fall må du bruke den på innerste hakk istedenfor ytterste. Du hadde jo uansett tenkt til å kjøpe BH i feil størrelse fra H&M, så vil våge å påstå at dette er et langt bedre alternativ :)

Bare husk at 60H = 28FF og 65G = 30F om du velger å bestille derfra.

• Liker 1
Skrevet

Jeg var med en storbrystet venninne på Bravissimo en gang vi var i England.

Maken til utvalg ! Tror nesten jeg vil driste meg til å anbefale dem.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...