AnonymBruker Skrevet 24. august 2015 #1 Skrevet 24. august 2015 Jeg skal leie ut leiligheten min. Dette er en andelsleilighet, borettslag. Må skatte for leieinntekter, men er det noen som vet om jeg får noe fradrag for felleskostnadene/husleien til borretsslaget (4500,-) når jeg leier ut? 😊Anonymous poster hash: 81c77...ae6
AnonymBruker Skrevet 24. august 2015 #2 Skrevet 24. august 2015 Hva mener du? Når du ikke bor i boligen og heller ikke selv betaler husleie/felleskostnader så får du heller ikke fordelene dette gir deg, dersom du bor i boligen. Utleie av brl. Leiligheter er bare problemer for naboene, vi hater utleieboliger.Anonymous poster hash: 7906f...e0a
AnonymBruker Skrevet 24. august 2015 #3 Skrevet 24. august 2015 Jeg skal leie ut leiligheten min. Dette er en andelsleilighet, borettslag. Må skatte for leieinntekter, men er det noen som vet om jeg får noe fradrag for felleskostnadene/husleien til borretsslaget (4500,-) når jeg leier ut? Anonymous poster hash: 81c77...ae6 Hvis du bor i borettslag må du søke via styret om framleie av leiligheten din. Styret kan si nei. Anonymous poster hash: 6a431...ce6
Labbetussen Skrevet 24. august 2015 #4 Skrevet 24. august 2015 (endret) Fy fader for noen snythalser det finnes på kg.. For og svare deg på spørsmålet ditt.. Andel eller selveier så kan du skrive av fellesutgifter eks felleslån. MAO tv, internett, oppvarming osv hvis det er inkl i husleien. Du kan også skrive av alle andre faktiske kostnader slik som forsikring, NRK lisens, kommunale avgifter osv.. Leier du ut fult møblert kan du også skrive av 15% av verdien på møblene av brutto inntekt. Hva møblene er verdt tar du en sånn "ca" på Endret 24. august 2015 av Labbetussen
AnonymBruker Skrevet 25. august 2015 #5 Skrevet 25. august 2015 http://www.skatteetaten.no/no/Person/Selvangivelse/tema-og-fradrag/Bolig/Utleie/Fradrag-for-kostnader-ved-utleie/ Når det gjelder dette med at man ikke kan leie ut i borettslag, så kommer det an på om det er et utilknyttet borettslag eller ikke. Om man f. eks. er i et OBOS lag så kan man leie ut opp til tre år. Styret kan ikke nekte uten skjellig grunn, og den må i praksis være svært god for at du skal nektes. Anonymous poster hash: 915c4...b26
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå