Gå til innhold

Helvetes insekter og fluer hele tiden!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bor i en underetasje i et hus.

Vi har det alltid ryddig og rent, og har to katter.

Allikavel er det fult av fluer, edderkopper, stankelbein og til og med gresshoppere.

Jeg prøver alt! Vinduet må vi ha oppe hvertfall et par timer om dagen, både for kattenes del og for at det ikke skal bli for varmt.

Vi snakker mega edderkopper og gjerne 20 flygestankelbein (vet ikke hva de heter) hver kveld.

Jeg er livredd for dem.

Mens jeg skrev nå så løp det en stankelben over tastaturet!

Ååååh de er så ekkle!!! Noen tips?

Anonymous poster hash: 7208c...574
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Finnes netting man kan feste foran vinduene (slik nettingen dekker åpningen når vinduet er åpent). Man vil ikke få samme utsikt/syn ut vinduet, men dersom dere likevel bor i en underetasje skader det kanskje ikke så mye. Men husker ikke hva det kalles. Evt. kan dere klippe til tøynetting og feste med tape når dere skal lufte. 

Endret av Luckiness
Skrevet

Vi bor i en underetasje i et hus.

Vi har det alltid ryddig og rent, og har to katter.

Allikavel er det fult av fluer, edderkopper, stankelbein og til og med gresshoppere.

Jeg prøver alt! Vinduet må vi ha oppe hvertfall et par timer om dagen, både for kattenes del og for at det ikke skal bli for varmt.

Vi snakker mega edderkopper og gjerne 20 flygestankelbein (vet ikke hva de heter) hver kveld.

Jeg er livredd for dem.

Mens jeg skrev nå så løp det en stankelben over tastaturet!

Ååååh de er så ekkle!!! Noen tips?

Edderkopper er ikke insekter. Det er leddyr.

Jeg synes edderkopper, fluer, vepser og humler er koselige jeg. Vil heller redde dem og bære dem ut. Det er mange mange år siden jeg har drept et insekt eller en edderkopp

Anonymous poster hash: 220e2...e7f

• Liker 1
Skrevet

Edderkopper er ikke insekter. Det er leddyr.

Jeg synes edderkopper, fluer, vepser og humler er koselige jeg. Vil heller redde dem og bære dem ut. Det er mange mange år siden jeg har drept et insekt eller en edderkopp

Anonymous poster hash: 220e2...e7f

Jeg har full respekt for å ikke drepe unødvendig. Jeg lar alt leve så lenge det ikke er inne i mitt hus. Problemet er ikke drepe/ikke drepe her, det er mer - Finnes det noe løsning for å ikke ha den problemstillingen i utgangspunktet?! Jeg vil ikke ha disse inn under puten min, i dusjen min, på fatet mitt og i håret!

Skrevet

Jeg tenker at luftfuktigheten din er for høy og at der ikke kommer tilstrekkelig dagslys inn fordi dette er det som sksl til for at eddekoppene trives. For å gjøre det utrivelig for edderkopper må luftfuktigheten inne senkes, og fullt dagslys må få slippe inn.

Kjøp deg en elektrisk racket til å drepe innsekter med. De koster under en hundredelapp på Europris eller andre butikker. Da sjokker du de raskt.

Anonymous poster hash: 195fd...916

• Liker 1
Skrevet

Føler med deg!!

Skrevet

Tar ikke kattene stankelbeinene? Det gjør de hos meg, resten slipper jeg ut i hagen. Men det blir noen hver dag. Kan du lufte på et rom mens du har lyset av, deretter lukke vinduet og så åpne døren til resten av leiligheten? Det er lyset som gjør at insektene kommer inn, eller i alle fall at det kommer så mange av dem.

Skrevet

Fest netting i vinduene.

Anonymous poster hash: a4265...b0b
Skrevet

Kjøp en fuktfjerner. Insekter og andre småkryp trives litt for godt i fuktige kjellerleiligheter o.l.

Anonymous poster hash: 2c8a8...f90

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...