Gå til innhold

50 giftige barneprodukter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Natusan Baby Oil er bare ett av mange populære barne- og babyprodukter som inneholder farlige stoffer. Se hele listen her

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da får vi inderlig håpe at alle disse produktene straks fjernes fra alle butikk hyller.

Skrevet
Da får vi inderlig håpe at alle disse produktene straks fjernes fra alle butikk hyller.
:Nikke:
Skrevet

Jeg tror dessverre ingen av dem blir fjernet, dette er ikke noe nytt og produktene er der like forbaskat.

Skrevet

Fy flate, der var det mange som jeg har i hyllen hjemme! :o

Har skrevet ut listen, her skal det hjem og kastes!!

Mange av disse er produkter som også selges på apotek, trodde de visste bedre og kunne fjerne slike produkter fra hyllene sine?

Skrevet
Jeg tror dessverre ingen av dem blir fjernet' date=' dette er ikke noe nytt og produktene er der like forbaskat.[/quote']

Det var nytt for meg, men så er jeg "bare" gravid med mitt første barn da... ;-)

Skrevet

Jeg har hvertfall hørt om det med de vaskeserviettene.

Jeg fikk dessuten anbefalt Locobase Repair av min sønns lege....... *hvem kan man stole på :roll: *

Skrevet

Her er listen over merker du bør styre unna:

Balsam:

Magic Kids Balsamspray apple

Natusan Kids Balsamspray

Balsamspray Kids, Wella

Barneolje:

Natusan Baby Oil Gel Chamomile

Hudkremer og salver:

Locobase

Locobase Repair

Aco Barnesalve

Natusan Baby Lotion

Natusan Baby Salve

Shampoo og dusjkremer:

Family Fresh Shower & Shampoo for Kids

ACO Barneshampoo

Wella Shampoo Kids

Nivea Shampoo & Shower for Kids

Natusan Baby Softwash

Natusan Baby Oil Bath

Natusan Kids Balsam & Shampoo 2 in 1

Natusan Baby Top-to-toe wash

Tannkrem:

Colgate Bugs Bunny

Colgate Kids 2 in 1

Pepsodent Kids

Såpe:

Natusan Baby Creamsoap

Våtservietter:

Pampers Baby Wipes

Pampers Sensitive Baby Wipes, no perfume

ICA Baby Våtservietter, uparfymerte

ACO Barn Våtservietter

Natusan Baby Våtservietter

Natusan Baby Wipes, perfume free with baby lotion

Interessant.......

Locobase og Natusan fikk vi utdelt på helsestasjonen.....

Skrevet

Ja,ikke sant :o Fikk en sånn søt toalettveske full av små prøver på Natusan produkter på fødeavdelingen.

*hmmm*

Skrevet

Hvis man går inn på den svenske listen var det også noen andre som man får kjøpt i norge; i hvertfall Neutral barne shampoo.

Jeg prøver å ikke bruke så mye shampoo på barna, men når jeg bruker det så er det Wella tror jeg. får vel tenke meg om nå.

er det foresten noen som har et alternativ til colgate banetannpasta, som ikke står på listen? bruker aquafresh fra Frankrike nå, men den er snart tom (og den hadde sikkert ståt på listen hadde den blitt sogt her.)

• 2 uker senere...
Gjest Anonymous
Skrevet
er det foresten noen som har et alternativ til colgate banetannpasta' date=' som ikke står på listen? bruker aquafresh fra Frankrike nå, men den er snart tom (og den hadde sikkert ståt på listen hadde den blitt sogt her.)[/quote']

Zendium barnetannkrem med Teletubbies på.

Gjest Anonymous
Skrevet
Fikk en sånn søt toalettveske full av små prøver på Natusan produkter på fødeavdelingen.

*hmmm*

Denne er det flere sykehus som har gått bort i fra.

Ullevål ga ut både Natusan og SebaMed da jeg fikk Ida 8.juli 2003. Ikke lett å vite hvem man skal stole på, trodde sykehus, leger og apotek var "safe", den gang ei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...