Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

To kvinnelige sjefer har vært i konflikt med hverandre i mange år. Ingen av de vil si opp. Jeg har den ene som min sjef, mens den andre er min sjef`s overordnede. 

Jeg kjenner ikke til bakgrunnen, og har heller ingen interesse for det, men begge to er meget opptatt av å involvere meg i konflikten. Det er så ufattelig slitsomt. Dette opptar mye av arbeidsdagen min og er kalt inn på "hemmelige" møter her og der. 

Jeg har så langt holdt deres hemmeligheter for meg selv, men begge er meget krevende og nærmest forventer at jeg skal grave opp dritt om hverandre. Jeg har gitt klar beskjed om at jeg ikke ønsker å være med på denne konflikten, og så roer det seg ned i en liten periode. Å søke en annen jobb er uaktuelt og lønna er bra. Det er ikke mange ledig jobber med den utdannelsen min. 

I helgen kranglet de faktisk åpenlyst på min facebookside, da jeg la ut ett bilde av meg. Det endte med at jeg slettet bilde og slettet begge fra vennelisten. Nå har begge lagt meg til igjen. Dette er damer i 40-50-årene. Jeg er en god del yngre enn disse to. 

Anonymous poster hash: 4cba3...a3a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville stått på mitt og sagt at jeg ikke ønsker å bli blandet inn i konflikten. Dropp også å delta på slike hemmelige møter og gi beskjed til begge at du ikke tar noe parti. Dette er noe de må ordne opp i selv. Dropp også å legge de til igjen på din FB. Slike barnslige voksne FB-venner er ikke vits å ha. 

Men hvorfor drar de akkurat deg inn? Har du en ledende stilling e.l.? 

• Liker 4
Skrevet

Jeg ville stått på mitt og sagt at jeg ikke ønsker å bli blandet inn i konflikten. Dropp også å delta på slike hemmelige møter og gi beskjed til begge at du ikke tar noe parti. Dette er noe de må ordne opp i selv. Dropp også å legge de til igjen på din FB. Slike barnslige voksne FB-venner er ikke vits å ha. 

Men hvorfor drar de akkurat deg inn? Har du en ledende stilling e.l.?

Nei, ingen ledende stilling. Jeg har ikke godkjent noen som venn igjen. Idag jobbet jeg hjemmefra for å slippe å bli involvert etter helgens krangling. Det kan ikke fortsette slik.

De hemmelig møtene kan jeg ikke vite på forhånd for jeg får innkalling til møter med ulike temaer som omhandler mine arbeidsoppgaver.

Skrevet (endret)

Nei, ingen ledende stilling. Jeg har ikke godkjent noen som venn igjen. Idag jobbet jeg hjemmefra for å slippe å bli involvert etter helgens krangling. Det kan ikke fortsette slik.

De hemmelig møtene kan jeg ikke vite på forhånd for jeg får innkalling til møter med ulike temaer som omhandler mine arbeidsoppgaver.

Hmm høres vanskelig ut. Burde vært unødvendig, men kanskje du kunne bedt om et møte felles med dem eller sendt en felles mail? Forklart at du ikke ønsker å ha det slik på arbeidsplassen din og ikke vil dras inn i noen konflikter. At konflikten mellom deres må foregå kun mellom dem og ikke andre. Si det går utover arbeidsmiljøet og trivselen din.

Om du ønsker da. Det er sikkert ikke så lett å konfrontere noen med dette. Ei heller burde det vært nødvendig som jeg skrev over. 

Er det andre på arbeidsplassen som legger merke til dette?

edit: skrivefeil

Endret av Luckiness
  • Liker 1
Skrevet

Kontakt tillitsvalgt eller verneombud. Organiser deg og spør om hjelp der. Slik skal det ikke være. Du er iallfall tøff som klarer å stå litt opp mot de iallfall.

Anonymous poster hash: 0bd3b...4c0
  • Liker 4
Skrevet

Ta en samtale med verneombud.

Skrevet

Hmm høres vanskelig ut. Burde vært unødvendig, men kanskje du kunne bedt om et møte felles med dem eller sendt en felles mail? Forklart at du ikke ønsker å ha det slik på arbeidsplassen din og ikke vil dras inn i noen konflikter. At konflikten mellom deres må foregå kun mellom dem og ikke andre. Si det går utover arbeidsmiljøet og trivselen din.

Om du ønsker da. Det er sikkert ikke så lett å konfrontere noen med dette. Ei heller burde det vært nødvendig som jeg skrev over. 

Er det andre på arbeidsplassen som legger merke til dette?

edit: skrivefeil

Ja, jeg tror alle vet om denne konflikten, men har sluttet å bry seg. Det er ett mannsdominert miljø og de andre har vel sluttet å bry seg.

Skrevet

Kontakt tillitsvalgt eller verneombud. Organiser deg og spør om hjelp der. Slik skal det ikke være. Du er iallfall tøff som klarer å stå litt opp mot de iallfall. Anonymous poster hash: 0bd3b...4c0

En av dem er dessverre tillitsvalgt, men jeg skal kontakte fagforbundet og forhøre meg om hva jeg bør gjøre.

Skrevet

En av dem er dessverre tillitsvalgt, men jeg skal kontakte fagforbundet og forhøre meg om hva jeg bør gjøre. Anonymous poster hash: 4cba3...a3a

En sjef som er tillitsvalgt? Det skal ikke være riktig! Hva slags sted er dettee!!Slett de fra ventelistene på Facebook, si at du skiller jobb og privatliv , og er generelt sett ikke venn med sjefer. Det kunne jeg aldri tenke meg å være der jeg jobber nå.

Synd du slettet bilde og kommentarene, du skulle ha tatt ut utskrift eller skjermdump (husk det evt til neste gang) og vis til noen andre fortrolige når du søker råd om hva du skal gjøre. Det er helt åpenbart at disse damene trenger å høre at du sier at du har forstått at det er en konflikt gående mellom dem og at du ikke under noen omstendighet ønsker å bli involvert i denne!

Anonymous poster hash: aea70...e8b

• Liker 3
Skrevet

En leder skal aldri være tillitsvalgt. Men når det nå er slik: Er HR-direktør/personalsjef en person du kan snakke med? Hvis ikke anbefaler jeg deg å gå direkte til lederen over disse kranglefantene igjen. For denne har jo et personalproblem, men det er ikke sikkert hen er klar over det.

• Liker 2
Skrevet

Dette er en klassisk case for HR og eller verneombud! Det er blant annet dette vi som driver med HR spesialiserer oss på, og dette er jo leit og går utover deg både på jobben og privat. HR burde egentlig vært inne i bildet for lenge siden når disse damene har holdt på slik over tid. Håper det ordner seg for deg!

Anonymous poster hash: 950fb...f3a
Skrevet

Dette er en klassisk case for HR og eller verneombud! Det er blant annet dette vi som driver med HR spesialiserer oss på, og dette er jo leit og går utover deg både på jobben og privat. HR burde egentlig vært inne i bildet for lenge siden når disse damene har holdt på slik over tid. Håper det ordner seg for deg!

Anonymous poster hash: 950fb...f3a

Hva er HR?

Anonymous poster hash: 5d071...2f5

Skrevet

Takk for råd. Det har vært en søvnløs natt og har fått tenkt mye på situasjonen. Jeg skal kalle inn begge til møte.

Og går det ikke, kommer jeg til å levere inn oppsigelse. Det er ikke verdt det. Nå driver begge med utfrysing. Det er til å bli gal av. Jeg skjønner meg virkelig ikke på disse kjerringene. Hvordan gidder de å holde på sånt?

Skrevet

TS, jeg råder deg til å også kalle inn deres overordnede på dette møtet, samt HR dersom dere har det

Anonymous poster hash: b38c5...b15
Skrevet

Så lenge noen blander deg i en konflikt, så er du jo egentlig per definisjon en del av den, dette må du slå tilbake på. Kontakt f. eks. adm. dir. om dette ikke bedrer seg, og VIS h*n hvordan din sjef og hennes sjef igjen ødelegger produktiviteten din. 

Anonymous poster hash: fac95...235
  • Liker 1
Skrevet

Takk for råd. Det har vært en søvnløs natt og har fått tenkt mye på situasjonen. Jeg skal kalle inn begge til møte.

Og går det ikke, kommer jeg til å levere inn oppsigelse. Det er ikke verdt det. Nå driver begge med utfrysing. Det er til å bli gal av. Jeg skjønner meg virkelig ikke på disse kjerringene. Hvordan gidder de å holde på sånt?

Slå deg sammen med noen av de andre mennene som har jobbet der lenge. 

Og dette møtet skal du ikke ha i enerom med de to. Dette møtet må ledes enten av lederen over disse to eller av HR-direktør/personalsjef.

• Liker 1
Skrevet

Slå deg sammen med noen av de andre mennene som har jobbet der lenge. 

Og dette møtet skal du ikke ha i enerom med de to. Dette møtet må ledes enten av lederen over disse to eller av HR-direktør/personalsjef.

Og for øvrig: Gi beskjed til dem at du ikke deltar på møter noen av de kaller inn til uten en skikkelig agenda. Og dersom møtet allikevel går over til bakvasking/utfrysing av den som ikke er til stede, så reiser du deg og går, med setningen: "Det var ikke det dette møtet skulle handle om, og jeg er for øvrig ikke interessert i å bli blandet inn i uvennskapet dere i mellom".

• Liker 1
Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Stå på ditt, og ta saken opp med de som de andre her har foreslått! Du er tøff, og det er flott at du ikke forteller noe negativt om noen av dem videre til den andre! Håper du får løst floken! :)

Skrevet

Jeg hadde ett møte med begge to og en annen avdelingsleder og fikk fortalt dem om hvordan deres konflikt har påvirket meg. Da påsto begge at konflikten kun fins i fantasien min. Heldigvis hadde en venninne av meg tatt screenshot av krangelen deres på Facebook og viste frem dette.

Etter møtet er begge blitt venninner og det har blitt fnising og hvisking når jeg er i nærheten. Slengbemerkninger som er rettet mot meg. Igår sa de noe som om en apekatt hadde klart jobben min bedre, eller at noen lever ett glansbilde på Facebook. (Jeg har enda ikke godtatt venneforespørselen)Jeg har kontaktet fagforeningen og de har anbefalt ett møte, men det er en stund til. Jeg vurderer å ringe Arbeidstilsynet eller advokat. Deres oppførsel minner meg om mobbing og trakassering.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Syns det høres lurt å kalle de inn til et møte hvor du forklarer at du ikke har noe som helst interesse i å ha noe med denne konflikten å gjøre. Gir de seg ikke syns jeg du skal kalle inn til et nytt møte; men denne gangen med deres overordnede og eventuelt noen fra fagforeningen om den som er over disse ikke bryr seg.

Høres utrolig barnslig ut av dem. Slett dem også fra Facebook, og sperr for at folk du ikke er venn med kan kommentere på dine bilder.

Edit: ser at TS oppdaterte saken.

Kontakt fagforeningen din TS! Disse virker helt håpløse.

Endret av Evans

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...