Gå til innhold

kattene mine krangler

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har 2 katter (søsken) de er 7 år gamle og var verdens beste venner fram til de var 4 år men de 3 siste årene så har de begynt å sloss mer og mer :( nå er det så ille at han katten ikke tilater hun katten å komme inn og å være inne. så fort hun ser han legger hun seg ned og knurrer på han( så går han til angrep på henne ) eller stikker ut med han i helene :/ (vi har katteluke)( man hører hun hyler på lang vei)  han jager henne så langt han kan :/ så kommer han stolt hjem igjen. de 3 siste årene har vi desverre av ulike årsaker måtte avlive mammaen og gamlekatten på 18 år. men til spørsmålet mitt : hvordan får jeg de til å bli venner igjen ? jeg orker ikke se på at hun blir jaget hele tiden så nå lukker jeg de inne om natten i hver sin del av huset. men jeg lurer litt på å la hun få være hos oss og stenge han ute på stua isteden for sånn det er nå med han nede hos oss og hun i stua..tror dere det vil hjelpe eller blir det ennå værre når hun tar plassen hans ? tenkte kanskje de hjelper om hun også får mulighet til å bevege seg rundt som hun vil i huset. nå knurrer hun bare hun ser døra ned :/ hun pleide å være der nede hun også . 

post-94748-0-24944300-1440421712_thumb.j

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg får legge til at begge er kastert / sterilisert som kattunger

Skrevet

Det hadde nok vært bedre for kattene om én av dem ble omplassert. Ellers kan du jo prøve Feliway, men det funker ikke på alle katter, og det er litt dyrt. Du kan også forhøre deg med en dyrelege. Kan jo være at katten plages av noe og derfor blir aggressiv. 

Anonymous poster hash: 7e1aa...a8f
Skrevet

jeg har hvert hos dyrlegen de er friske begge to. jeg har også tenkt på omplassering men hvordan velger man en over den andre ? jeg er like glad i de begge to :) selv om det er litt slitsomt og altid stå mellom de når de er inne begge to :P 

Skrevet

bare sånn at det er sagt så skader han henne aldri. det er aldri sår på henne så for meg så det til å begynne med ut som han ville leke ( han er litt stor og voldsom) og at hun ikke ville leke... nå lusker han mere på henne. og hopper på henne når hun har knurret lenge nok ( virker det som han tenker )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...