Gå til innhold

Fra mørk brunette til....? (hjelp med hårfarge)

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har mørkebrunt halvlangt oppklippet hår med fall i, har aldri farget det før med unntak av et par røde striper. Har også mørke øyne og mørkebrune bryn (ikke tykke).

Har lyst på drastisk forandring.

Hva synes dere er penest; brunetter som blir blondiner, brunetter som blir rødhårede? Eller bare å farge det i to-tre nyanser av brunt?.... Har ikke lyst på svart, platinablondt eller gulrotfarget hår, vil ha noe som ser ungt, naturlig og fresht ut.

Skal til frisøren ved månedsskifte, men vil likevel høre her inne hvilke "forandringer til ny farge" som kan bli vellykket, og hvilke som ikke blir det. Har tykke, grove hårstrå.

Noen brunetter her som har farget håret til en ny look og fått komplimenter for det?

(Ser altfor ofte folk som er brunetter opprinnelig som har farget i helt feil farge til hudtone etc.)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med en litt lysere brunfarge som du nevnte?

Karamell farge f.eks?

Gjerne med noen striper i ett par nyanser lysere.

Den fargen syns jeg er utrolig fin i allefall.

Men det kommer jo ann på hudfargen din også sikkert :)

Skrevet

Jeg digger mørkbrunt med helt lyse striper - som jeg har i skrivende stund.

Gjest Tristessa
Skrevet

Værsåsnill, søte deg - hva du enn gjør - IKKE helfarg! Er heller ikke så begeistret for brunette gone blondie, siden det kan se litt falskt og rart ut. Foreslår striper i rød/gyllentoner, jeg. Eller hva med å ta en titt på Caterine Zeta Jones sitt hår? Det synes jeg har mye for seg, i grunn. Det eller Helena Christensen.

Skrevet

Ettervekst ser helt forferdelig ut når man farger hele håret i en helt annerledes farge. Spesielt fake-blondiner med svart ettervekst..iiii!

Personlig er jeg veldig glad i rødnyanser. Har vurdert noen av de to-farge (omtrent som striper) hårfargene fra Loreal.

Skrevet

Helfarging blir fort veldig drastisk, og så er det veldig veldig dyrt å vedlikeholde etterveksten. Jeg ville stripet håret i en eller to nyanser. Kanskje en lys karamell og en litt lysere farge. Fargene bør ikke vær for langt unna din naturlige hårfarge, det skal ikke så mye til før du får frisket opp litt, og så blir ikker etterveksten så drastisk. Dersom stripene legges ordentlig trenger du ikke ta etterveksten så ofte.

Skrevet

Hvis du vil ha/trenger en litt drastisk forandring ville jeg gått for det! Det er kjedelig å være helt klar for å bli fresh'et opp, og så får du bare en liten dusj, hvis du skjønner. Har gjort det selv- er ikke no gøy!

Som de andre her har sagt, er det dyrt å "vedlikholde", men du kan jo ta en helfarge nå og så se om du liker den, og så evt velge noe etterpå som ikke er så dyrt.. hvis det går vel å merke.. Jeg likte forresten best den fargen på hun til høyre :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...