AnonymBruker Skrevet 24. august 2015 #1 Skrevet 24. august 2015 Jeg har to barn med eksdama. Vi (jeg og kjæresten)har bestemt oss for å flytte sammen (har vært sammen i tre år), men det som holder meg tilbake er at eksdama kommer til å lage rabalder. Hun har vært vanskelig i lang tid, bitter og forsmådd. Hun hater min kjæreste, selv om de aldri har snakket sammen. Barna mine er veldig glad i kjæresten, og vi har det veldig gøy i lag. Hvor mye skal jeg ta hensyn til hennes raseriutbrudd. Jeg er så lei av denne krigingen, men har ikke lyst til å leve livet på tå hev på grunn av henne.. Jeg VET hun kommer til å klikke!! Anonymous poster hash: a6559...2eb
AnonymBruker Skrevet 24. august 2015 #2 Skrevet 24. august 2015 Ikke noe. Du bør ikke ta hensyn til henne. Hvor skal hun lage spetakkel egentlig? Så lenge du rar hensyn, så fortsetter hun.Anonymous poster hash: eb517...922 7
AnonymBruker Skrevet 24. august 2015 #3 Skrevet 24. august 2015 Problemet er at hun bruker barna i krigen.. Og legger ut om alt mulig negativt til dem.. Det skinner så veldig igjennom når barna prater, at dette er "mammas" ord.. Og jeg vet ikke hvordan jeg skal få henne til å slutte... Tror hun barna får det BEDRE av det? Hadde det vært bare meg det gikk utover, skulle jeg alltids håndtert det.. Anonymous poster hash: a6559...2eb
AnonymBruker Skrevet 24. august 2015 #4 Skrevet 24. august 2015 Til spørsmålet i hovedinnlegget, og på generelt grunnlag, ville jeg svart at hun ikke har noe med det, med mindre det skaper en situasjon som kan gå ut over barna. (Har lest nok av tråder her inne der ny partner er voldelig osv, og i slike tilfeller er det ikke noe rart om den andre forelderen er skeptisk.) Slik du beskriver, så høres det ikke ut som om det er kjæresten din, men barnas egen mor som skaper problematiske situasjoner... Kanskje du kan kontakte familievernkontoret eller helsestasjonen for å spørre om råd? Anonymous poster hash: 9b09e...9bd
AnonymBruker Skrevet 24. august 2015 #5 Skrevet 24. august 2015 Til spørsmålet i hovedinnlegget, og på generelt grunnlag, ville jeg svart at hun ikke har noe med det, med mindre det skaper en situasjon som kan gå ut over barna. (Har lest nok av tråder her inne der ny partner er voldelig osv, og i slike tilfeller er det ikke noe rart om den andre forelderen er skeptisk.) Slik du beskriver, så høres det ikke ut som om det er kjæresten din, men barnas egen mor som skaper problematiske situasjoner... Kanskje du kan kontakte familievernkontoret eller helsestasjonen for å spørre om råd? Anonymous poster hash: 9b09e...9bd Nei, her er det på ingen måte noe som går utover barna, annet enn positive endringer. Min kjæreste behandler barna mine veldig bra, lager god mat de vil ha hver dag, hjelper de med lekser og andre ting. Tar de med å handler gaver til bursdager. Jeg spør henne ikke om det, hun gjør det bare. Hun er så god mot dem, så derfor føler jeg det så urettferdig at barna på den andre siden får høre at hun tar fra barna pappan sin, at pappa aldri gjør noe han har lyst til lengre, at hun gjør alt feil med ungene.. Det min eks ikke skjønner er at når jeg bodde sammen med henne , orket jeg ikke å være i hus med henne, så derfor fant jeg heller på mange hobbyer som var utenfor huset.. Jeg føler derfor at etter vi gikk fra hverandre får jeg MER tid med ungene, og endelig en kjæreste jeg har lyst til å være sammen med på kveldene.. Og dette er nok grunnen til mye bitterhet.. Anonymous poster hash: a6559...2eb
AnonymBruker Skrevet 24. august 2015 #6 Skrevet 24. august 2015 Og vi har prøvd terapi.. til ingen nytte.. Anonymous poster hash: a6559...2eb
Gjest Blomsterert Skrevet 24. august 2015 #7 Skrevet 24. august 2015 Jeg har to barn med eksdama. Vi (jeg og kjæresten)har bestemt oss for å flytte sammen (har vært sammen i tre år), men det som holder meg tilbake er at eksdama kommer til å lage rabalder. Hun har vært vanskelig i lang tid, bitter og forsmådd. Hun hater min kjæreste, selv om de aldri har snakket sammen. Barna mine er veldig glad i kjæresten, og vi har det veldig gøy i lag. Hvor mye skal jeg ta hensyn til hennes raseriutbrudd. Jeg er så lei av denne krigingen, men har ikke lyst til å leve livet på tå hev på grunn av henne.. Jeg VET hun kommer til å klikke!! Anonymous poster hash: a6559...2eb Du tar ikke hensyn til henne,for hun har ingenting med ditt liv p gjøre,annet enn barna,og det er det du skal forholde deg til.Når ungene dine er glad i kjæresten din og dere har det gøy sammen,så tyder det på at eksen din ikke lar dette gå ut over ungene,eller? De virker ikke til å være plaget med nedsnakking og kritikk fra moren? Vær rolig og bestemt,ikke la deg provosere.Flytt sammen med kjæresten og konsentrer deg om ungene og henne du,for det er ditt liv nå.Det må du vise eksen din,uansett hvor "klikk"hun må bli.Lager hun så mye bråk at det går utover ungene,så be om råd og hjelp hos helsestasjonen eller bv.Det bør du si til eksen at du vil gjøre om hun blir helt irrasjonell.Men vær rolig og sterk,det har mer effekt enn sinne og oppgitthet. Lykke til.
Fraggzy Skrevet 24. august 2015 #8 Skrevet 24. august 2015 Ta opp neste samtale med henne der hun klikker og skriker og truer med barna, så går du til familievernkontoret med samtalen og får 100% omsorg for barna. En sånn kvinne burde ikke ha ansvar for barn.
Calleia Skrevet 24. august 2015 #9 Skrevet 24. august 2015 Jeg syntes du skal heve deg over det, og gjøre det du mener er best for deg og dine barn. Jeg har et eksempel i veldig nær krets, der mammaen gjorde som din eks. Bare svartmalte pappaen og den nye kjæresten. Nå er de voksne, og barna har skjønt hvor manipulerene moren var, derfor har de nå bare minimal kontakt! Jeg tror nemlig barna skjønner mer en du tror. Bare ikke fall for fristelsen å ta igjen..
AnonymBruker Skrevet 24. august 2015 #10 Skrevet 24. august 2015 Eksen har ingenting med at du skal flytte med ny kjæreste. Men eksen som barnemor kan såklart være skeptisk til om den nye kjæresten er trygg å bo hos for barna. Dette må dere løse som voksne, du må få eksen din til å godta at både du og barna har godtatt din nye kjæreste og derfor er det på tide at eksen også gjør det. Anonymous poster hash: 71ba4...595 1
minister-mio Skrevet 24. august 2015 #11 Skrevet 24. august 2015 Eksen har absolutt ingenting med at du flytter sammen med dama, selvom mange vil fortelle deg noe annet 1
-Missi- Skrevet 24. august 2015 #12 Skrevet 24. august 2015 Kreds til deg ts som har ventet 3 år før dere flytter sammen! Det viser jo bare at du har tatt hensyn både til barna dine og vist respekt for xn din. Virker som du har holdningene dine i orden. Respekt! Du får bare fortelle rolig til xn din at nå flytter dere sammen, evt sende mld. Du har jo blitt godt kjent med denne damen du nå vurderer å flytte sammen med. Xn din kan ikke bestemme over ditt liv. Hadde vært noe annet om du bare kjente denne damen et par mnd før dere flyttet sammen og involverte barna. Lykke til 3
Biloba Skrevet 24. august 2015 #13 Skrevet 24. august 2015 Nå har dere tre års prøvetid på forholdet og kjæresten og ungene fungerer fint sammen. Det er da forsvarlig å flytte sammen. Informer eksen ansikt til ansikt, og foreslå at hun og kjæresten din tar en prat hvis eksen har behov for det. Eksen skal ikke styre resten av livet ditt bare ved å Være sur og vanskelig for alt. 1
Timza Skrevet 24. august 2015 #14 Skrevet 24. august 2015 Ikke noe. Du bør ikke ta hensyn til henne. Hvor skal hun lage spetakkel egentlig? Så lenge du rar hensyn, så fortsetter hun.Anonymous poster hash: eb517...922 Hun tar vell "hevn" der det gjør vondest. Lager et helvete og gjør det vanskelig med barna som virkemiddel.
MissPierce Skrevet 24. august 2015 #15 Skrevet 24. august 2015 Kreds til deg ts som har ventet 3 år før dere flytter sammen! Det viser jo bare at du har tatt hensyn både til barna dine og vist respekt for xn din. Virker som du har holdningene dine i orden. Respekt! Du får bare fortelle rolig til xn din at nå flytter dere sammen, evt sende mld. Du har jo blitt godt kjent med denne damen du nå vurderer å flytte sammen med. Xn din kan ikke bestemme over ditt liv. Hadde vært noe annet om du bare kjente denne damen et par mnd før dere flyttet sammen og involverte barna. Lykke til Helt enig ☺ Hadde dere bare vært sammen noen mnd, eller det var 5 dama du dro i hus. Så hadde det vært noe annet, og jeg hadde forstått frustrasjonen til eksen. Men her ser jeg ingen grunn til at du skal ta noen hensyn ☺ 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2015 #16 Skrevet 24. august 2015 Jeg ser overhodet ingen grunn til å sende eksen en sms for å fortelle at du flytter sammen med dama di. Bare nevn det under henting/levering av barnet, hvis dere flytter til et nytt hus. Hvis dama flytter inn til deg trenger eksen i allfall ikke informeres!Anonymous poster hash: 03527...df8 1
minister-mio Skrevet 24. august 2015 #17 Skrevet 24. august 2015 Nå har dere tre års prøvetid på forholdet og kjæresten og ungene fungerer fint sammen. Det er da forsvarlig å flytte sammen. Informer eksen ansikt til ansikt, og foreslå at hun og kjæresten din tar en prat hvis eksen har behov for det. Eksen skal ikke styre resten av livet ditt bare ved å Være sur og vanskelig for alt. en prat om hva?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå