AnonymBruker Skrevet 24. august 2015 #1 Skrevet 24. august 2015 http://www.nrk.no/kultur/samler-inn-data-om-norske-brukere-1.12514677 Jeg har sett på popcorntime to ganger. To filmer forrige uke, men kommer aldri til å gjøre det igjen etter å ha lest dette. Tror dere de vil straffe noen som har kun gjort det to ganger eller vil de gå etter storbrukerne? Jeg blir litt nervøs, jeg! Anonymous poster hash: cb0a7...b84
Summers Skrevet 24. august 2015 #2 Skrevet 24. august 2015 Finnes det noen i Norge som er dømt for nedlasting eller streaming av filmer? 9
AnonymBruker Skrevet 24. august 2015 #3 Skrevet 24. august 2015 Finnes det noen i Norge som er dømt for nedlasting eller streaming av filmer? Tror det. De virkelig store sakene med høye erstatsningskrav her derimot hittil vært forbeholdt de som tilbyr materialet, altså de som laster opp eller streamer ut. Når det er sagt, å streame en film er ikke det samme som å stjele en DVD. Jeg gremmes hver gang jeg ser en sint gammel gubbe som bruker det som argument. Jeg skal innrømme at jeg selv har brukt popcorn time, så inntil jeg kjøper det argumentet så får de overbevise meg om at jeg enten hadde kjøpt produktet dersom jeg ikke hadde streamet det (at forhandler/selskap har tapt penger på meg som potensiell kunde), eller at min bruk har gjort produktet utilgjengelig for noen andre (jfr. man stjeler en DVD som da ikke kan selges til en annen kunde). Anonymous poster hash: cb3dc...9d9 10
Illuminatum Skrevet 24. august 2015 #4 Skrevet 24. august 2015 Tror det. De virkelig store sakene med høye erstatsningskrav her derimot hittil vært forbeholdt de som tilbyr materialet, altså de som laster opp eller streamer ut. Når det er sagt, å streame en film er ikke det samme som å stjele en DVD. Jeg gremmes hver gang jeg ser en sint gammel gubbe som bruker det som argument. Jeg skal innrømme at jeg selv har brukt popcorn time, så inntil jeg kjøper det argumentet så får de overbevise meg om at jeg enten hadde kjøpt produktet dersom jeg ikke hadde streamet det (at forhandler/selskap har tapt penger på meg som potensiell kunde), eller at min bruk har gjort produktet utilgjengelig for noen andre (jfr. man stjeler en DVD som da ikke kan selges til en annen kunde). Anonymous poster hash: cb3dc...9d9 Nå er vel ikke Popcorn Time streaming. Når du laster ned så laster du opp også. 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2015 #5 Skrevet 24. august 2015 Brukt det jeg og.. Hvor stor sum kan man bli saksøkt for tror dere? Anonymous poster hash: c182e...3cb
Gjest Morello Skrevet 24. august 2015 #6 Skrevet 24. august 2015 Spørs om du har streama eller lastet ned. Men trur du er ganske safe uansett ^^
AnonymBruker Skrevet 24. august 2015 #7 Skrevet 24. august 2015 Skal vedde på at de bare tar mannlige brukere uansett. Kvinner slipper alltid billig unna. Anonymous poster hash: bf2f5...a17 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2015 #8 Skrevet 24. august 2015 De sier jo selv hvorfor folk bruker popcorntime. En film som fortsatt går på kino i Norge er tilgjengelig, trolig fordi noen har kjøpt og lastet opp en DvD fra et annet land... Anonymous poster hash: ae901...10d
Gjest Drama Queen Skrevet 24. august 2015 #9 Skrevet 24. august 2015 Kanskje Netflix og alle de andre skal bare drite i regionsperre og all den kåtskapen på grådigheten, slik at folk kanskje tyr til mer lovlige tjenester? Hvorfor spør de aldri seg selv hva som får folk til å kjøre ulovlig? Nei, det er ikke p.g.a. penger, men fordi de jævlene tror det er ok at folk skal sitte med tre sesonger av en serie som gikk for 30 år siden, fremfor tilgang til de nyeste seriene som ikke engang går her til lands. Fuck monopoly liksom!
AnonymBruker Skrevet 24. august 2015 #10 Skrevet 24. august 2015 Jeg begynte å se på filmer på nett, etter å ha gått på en smell flere ganger. Mange filmer får 6'ere og blir roset i skyene, men er så dårlig at de er ikke verdt et gram av energi. Etter å ha kjøpt flere bomkjøp så oppdaget jeg piratebay. Nå ser jeg alltid filmene først på nett, også kjøper jeg de DVD'ene jeg liker. Har over 300 dvd'er som er uåpnet, fordi jeg har sett de på nett. Har 1300 dvd'er, og mange av de er bomkjøp på grunn av anmeldere som er idioter og ikke vet hva som er bra eller ikke. Anonymous poster hash: 7d8f8...95c 10
AnonymBruker Skrevet 24. august 2015 #11 Skrevet 24. august 2015 Nå er vel ikke Popcorn Time streaming. Når du laster ned så laster du opp også. Jo Popcorntime er streaming. At man samtidig laster opp (det som ligger i cache til avspilling), samtidig som man laster ned forandrer ikke på det. Sjekk definisjonen! Anonymous poster hash: cb3dc...9d9
AnonymBruker Skrevet 24. august 2015 #12 Skrevet 24. august 2015 Har sagt det flere tusen ganger allerede. Popcorntime er ulovlig fordi du laster ikke bare ned, men opp! Det er like ulovlig som piratebay. Men, ser du samme filmen på youtube så er det ikke ulovig. For du SER på filmen, du laster ikke ned eller opp. Anonymous poster hash: 7d8f8...95c 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2015 #13 Skrevet 24. august 2015 *Sletter popcorntime* Ikke at det hjelper meg, men Anonymous poster hash: 486ca...c74
XuL Skrevet 24. august 2015 #14 Skrevet 24. august 2015 Hvorfor bruker de ikke kreftene på å lage et bedre tilbud enn Popcorn Time? Det hadde jeg gladelig betalt for. 20
Tibbie Skrevet 24. august 2015 #15 Skrevet 24. august 2015 Slapp av, du er nok trygg. Har lest dette såååå mange ganger før av lignende tjenester de siste 10 årene. Se heller på det som skremselspropaganda. Lurer på hvor mange som sletter PopcornTime nå 8
Gjest Kim Skrevet 24. august 2015 #16 Skrevet 24. august 2015 Så klart man ikke skal stjele, det å laste ned en film eller musikk du ikke har betalt for er å stjele, spesielt hvis du sprer det videre, slik fildeling fungerer. Men at det står en haug med søksmålkåte selskaper der ute, har jeg liten sans for. Hadde tilbyderne av innhold kommet opp med et system som gjorde det praktisk og enkelt å kjøpe film eller musikk, så hadde det ikke vært et stort problem. Slik det er nå, så må vi forholde oss til soneinndelinger, forskjellig releasetid rundt om kring i verden og rett og slett et upraktisk system for å kjøpe innhold. De store selskapene bør fokusere mindre på å stoppe piratvirksomhet og langt mer på å utvikle salgskanaler som gjør det enkelt og lett for sluttbrukeren.
AnonymBruker Skrevet 24. august 2015 #17 Skrevet 24. august 2015 De burde heller brukt krefter på noe annet enn å drive skremselspropaganda og forfølge private personer. Selvfølgelig er det sant at å stjele en DVD er mye verre enn å se streaming. Anonymous poster hash: 79916...7bc 5
AnonymBruker Skrevet 24. august 2015 #18 Skrevet 24. august 2015 Jeg har aldri hørt om popcorntime før. Trenger man brukernavn for å se på ting? Hvordan fikk de søksmålskåte selskapene tak i IP-adressene til folk? Anonymous poster hash: 79916...7bc
AnonymBruker Skrevet 24. august 2015 #19 Skrevet 24. august 2015 (endret) De har samlet inn IP-adresser, ikke navn på brukere. Og det er ikke en sjanse i havet at de blir å "gå etter" 50000 til 75000 brukere. Det er ren skremselspropaganda fra deres side. Regner med disse artiklene var ment for å skremme bort brukere, slik som de brukte å gjøre med Napster, Torrentsider, osv. Tenk over dette logisk, hvem i ******* har resurser til å gå etter så mange brukere? KANSKJE blir de å gå etter et par brukere her og der. Til og med da vil det være svært vanskelig å bevise hvem som faktisk brukte programmet. I absolutt verste tilfellet så ender dette med at noen få brukere må betale noen tusenlapper i erstatning, om de legger alle korta på boret. Innlegg redigert for oppfordring til brudd på norsk lov Nordvesta, mod. Anonymous poster hash: 4aed3...34a Endret 25. august 2015 av Nordvesta 4
AnonymBruker Skrevet 24. august 2015 #20 Skrevet 24. august 2015 Brukte Popcorntime i en periode da såkalte "eksperter" ga intervjuer til avisene og fremdeles spekulerte i om Popcorntime var lovlig eller ei. Tror et par av avisene tilogmed trakk konklusjonen at det ikke var ulovlig å bruke programmet. Kan man i teorien bli straffet for å bruke popcorntime i denne perioden? Anonymous poster hash: ca3ab...1aa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå