AnonymBruker Skrevet 24. august 2015 #1 Skrevet 24. august 2015 Hei! Først må jeg bare si at jeg ikke aner NOE om akkurat dette, så det kommer sikkert til å høres teit ut, men det får bare være. Jeg kjøpte meg en hylle på Jysk her om dagen, en sånn med "støtte" man henger opp på veggen og setter hylla utpå. Den er ikke tung, men skruene sklir ut av veggen selv om det ikke står noe oppå. Jeg skrudde tre ekstra skruer for å støtte enda mer, men det samme skjer uansett. Det er jo ikke hylla som er problemet, men heller veggen selvfølgelig, og det er vel gipsvegg.. Så er det noen som vet hvordan jeg kan få hylla til å henge? Jeg har bare gips- eller murvegg i leiligheta, så.. Anonymous poster hash: f7d6a...64e
AnonymBruker Skrevet 24. august 2015 #2 Skrevet 24. august 2015 Bruker du skruer som er ment for gipsvegg? Anonymous poster hash: 4a500...267 2
Leo Skrevet 24. august 2015 #3 Skrevet 24. august 2015 Gå innom en jernvareforretning og spør etter gipsanker! 2
kissi Skrevet 24. august 2015 #4 Skrevet 24. august 2015 Har du bare skruen rett inn i gipsveggen, eller bruker du gipsplugg i tillegg? Må ha det for å få skruen til å sitte i den type vegg. 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2015 #5 Skrevet 24. august 2015 Her er litt om feste til gipsvegg http://www.dinside.no/905429/hva-slags-plugg-skal-jeg-bruke Anonymous poster hash: 4a500...267
Leo Skrevet 24. august 2015 #6 Skrevet 24. august 2015 https://www.byggmax.no/verktoy-och-jernvare/verktoy-och-redskap/montering-och-tilbehor-gips/gipsanker-p24396
Lulilelu Skrevet 24. august 2015 #7 Skrevet 24. august 2015 Du kan ikke skru skruer rett inn i gips. Til hyller og slik som har litt vekt så bruk gipsanker. Til lette bilder og slikt så holder det med gipsplugg. 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2015 #8 Skrevet 24. august 2015 Å henge noe over 1 kilo opp på en gipsvegg og særlig hyller eller annet tuyngre, er å be om trøbbel, uansett gipsplugger eller ikke. Noen opplever at hele veggen kommer ut, andre større biter av gipsplaten. Løsningen kan bli å feste i stenderen bak gipsplaten. Ellers er det enklest, lurest og mest praktisk å bore hull i betongvegger for tyngre saker. (Slagdrill koster noen få hundrings på Europris eller Clas Ohlsen.)Anonymous poster hash: 8ab82...2b3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå