Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde el smerter i går, i morges hadde jeg masse EL slim. Har ikke hatt sex ennå denne perioden, er løpet kjørt nå?

Anonymous poster hash: 47ff3...a06

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Idja
Skrevet

Vanskelig å si, smerter og slim kan komme _før_ EL også, så ikke sikkert EL er over (eller i det hele tatt har begynt).

Skrevet

Takk for svar :)

Var vare ei "klyse" som kom i dag, den var litt gul i fargen. Vanligvis pleier el slimet å være hvitt/blankt, så krysser fingrene og håper det ikke er for sent ennå ;)

Anonymous poster hash: 47ff3...a06

Skrevet

Må bare spørre - siden du er på et prøverforum.

Er det en grunn til at dere ikke har hatt sex tidligere?

For å vente på el-symptomer kan fort slå feil ut ;)

Det anbefales vel å ha sex ca annenhver dag hele syklusen for å være sikker på å treffe.

Men selvsagt, er en bortreist, syk osv så går det jo ikke selvsagt :)

Anonymous poster hash: 2cae4...6c0
Skrevet

Det anbefales vel å ha sex ca annenhver dag hele syklusen for å være sikker på å treffe.

Vi skulle selvsagt hatt sex tidligere, men jeg spottet fram til lørdag (hadde da hatt mens + spotting i 8 dager, det er dog normalt i min syklus). Fikk migrene som varte halve lørdagen og hele søndagen (trodde da at det var mensenrelatert). Søndag fikk jeg smerter, trodde igrunn det var for tidlig å få EL, fram til jeg så alt slimet som kom i går.

Hadde sex i går kveld da :) Så får håpe vi var "innafor". Nå har jeg ikke slimet noe siden i går ettermiddag, så mulig vi var for trege. :/ Men mulig de smertene og slimet var noe annet også, siden det var gult - pleier å være hvitt/blankt.

Migrene og sex er ikke foretrukket å ha samtidlig :P

Anonymous poster hash: 8d2f7...2a6

Skrevet

Siden det er et prøveforum kan man vel si "minner om at sex annen hver dag er det sikreste for å treffe optimalt". Symtes ikke det er innafor å spørre om hvorfor er par ikke har sex.

Jeg har vært sammen med mannen min i 15 år, sex annen hver dag er ikke på vår agenda lenger, ialle fall ikke etter to år som prøvere. Annen hver dag er ganske langt over det normale gjenomsnittet. En gang i uken er topp for oss, og litt hyppigere rundt el. Det var ikke meg du spurte, men likevel. Er det andre intime detaljer om min og min mans seksualdrift/lyst du ønsker å vite noe om?

Anonymous poster hash: 9319a...135

• Liker 1
Skrevet

Siden det er et prøveforum kan man vel si "minner om at sex annen hver dag er det sikreste for å treffe optimalt". Symtes ikke det er innafor å spørre om hvorfor er par ikke har sex.

Jeg har vært sammen med mannen min i 15 år, sex annen hver dag er ikke på vår agenda lenger, ialle fall ikke etter to år som prøvere. Annen hver dag er ganske langt over det normale gjenomsnittet. En gang i uken er topp for oss, og litt hyppigere rundt el. Det var ikke meg du spurte, men likevel. Er det andre intime detaljer om min og min mans seksualdrift/lyst du ønsker å vite noe om?

I alle dager, det er jo bare å la være å svare hvis man ikke liker spørsmålet.

Hadde man blitt stilt dette spørsmålet privat skjønner jeg at man kan reagere, men på et forum er det ikke invaderende.

Anonymous poster hash: 62a41...976

• Liker 2
Skrevet

Fordi mange av oss kanskje blir lei av å "være nødt til" å ha sex annenhver dag for å treffe eggløsning. Det er ikke hver dag det frister, uansett hvor forelsket man er.

Vi er sammen på 5. året og har et barn sammen + at vi venter nr 2. Det er LENGE siden vi hadde energi til å være kaniner annenhver dag. Nå tok det 5 måneder å bli gravid, og da hadde vi sex når vi følte for det, og hadde baby-making-sex rundt eggløsningen. Vi mistet på nyåret og var ganske klar for å bli gravide igjen, og derfor lagde vi barn rundt eggløsning og hadde sex ellers i syklus.

• Liker 1
Skrevet

I alle dager, det er jo bare å la være å svare hvis man ikke liker spørsmålet.

Hadde man blitt stilt dette spørsmålet privat skjønner jeg at man kan reagere, men på et forum er det ikke invaderende.

Det handler jo ikke bare om det er invaderende, men for par som kanskje ikke har sex annen hver dag leses det fort "ærlig talt, ha normal sex og kos dere, eller har dere kanskje ikke et så godt sexliv dere da?" Tror du ikke alle bare hadde hatt sex annen hver dag, evnt hver dag rundt eggløsning om det var en koselig, kjekk og fin aktivitet for alle involverte? Det er mange grunner til at dette ikke funker, særlig under lang tids prøving.

Slike spørsmål tolkes ganske belærende også, fordi jeg tror alle vet dette og hadde ønsket dette alternativet om det faktisk funka. Blir litt som å spørre en overvektig "du het det bare er å ikke spise så dårlig sannt?" den overvektige vet og dette, men får ikke alltid det til.

• Liker 1
Skrevet

Det handler jo ikke bare om det er invaderende, men for par som kanskje ikke har sex annen hver dag leses det fort "ærlig talt, ha normal sex og kos dere, eller har dere kanskje ikke et så godt sexliv dere da?" Tror du ikke alle bare hadde hatt sex annen hver dag, evnt hver dag rundt eggløsning om det var en koselig, kjekk og fin aktivitet for alle involverte? Det er mange grunner til at dette ikke funker, særlig under lang tids prøving.

Slike spørsmål tolkes ganske belærende også, fordi jeg tror alle vet dette og hadde ønsket dette alternativet om det faktisk funka. Blir litt som å spørre en overvektig "du het det bare er å ikke spise så dårlig sannt?" den overvektige vet og dette, men får ikke alltid det til.

Det var ikke mitt spørsmål, men jeg synes du overreagerer. Kan du ikke bare ta det som en mulighet til å utvide horisonten til en person som fungerer annerledes enn deg selv?

Til info gadd ikke vi heller ha sex annenhver dag under prøving, men jeg tar meg ikke nær av spørsmålet.

Skrevet

Jeg hopper over den siste delen av diskusjonen og forholder meg til HI, men for min del pleier EL-slimet å bygge seg opp de siste dagene før EL. Så blir det tørrere nesten umiddelbart etter. Nøyaktig når El faktisk er er jo vanskelig å si med mindre man temper, men for meg ville det antagelig vært i seneste laget å ha sex etter at EL-smertene og slimet var på sitt høydepunkt. Tror jeg, bare basert på erfaring.

Men dette er ingen eksakt vitenskap, og uansett varierer det jo fra person til person

Anonymous poster hash: 125ee...322

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...