Elze Skrevet 15. september 2004 #1 Skrevet 15. september 2004 Dere som har bestilt derfra: skriver de riktig verdi utenpå pakken? Tar det lang tid før varene kommer? Andre erfaringer, gode eller dårlige? Har bestilt Sebastian shampo og balsam, men siden portoen var så dyr falt jeg for fristelsen til å kjøpe de store flaskene på ca. 1 liter i stedet for å holde meg under 200-kronersgrensen. Har bedt dem om å skrive ned verdien utenpå pakken, så nå venter jeg spent!
Gjest Anonymous Skrevet 15. september 2004 #2 Skrevet 15. september 2004 hva er poenget med å skrive ned verdien utenpå pakken?
Gjest Ethereal Skrevet 15. september 2004 #3 Skrevet 15. september 2004 Jeg har bestilt derfra en gang, og varene kom i løpet av en uke. De var pakket enkeltvis i bobleplast. Jeg turde ikke bestille for mer enn 200 kroner, og vil gjerne vite mer om hva som skjer når du får varene dine. Jeg bruker et stylingprodukt fra Sebastian som koster 350 her hjemme, men 115 på healthandbeautydepot....
Gjest Lyna ii Skrevet 15. september 2004 #4 Skrevet 15. september 2004 Ethereal - skal prøve å oppdatere når varene kommer. Har aldri bedt noen om å skrive ned verdien før, så det blir spennende å se. Bestilte litersflasker med xtah shampo og balsam, samt et stylingprodukt - loose locks. Til sammen ble det 44 dollar pluss 22 dollar i porto. Gjest - hvis verdien av varene er over 200 kroner må man betale moms og gebyr til tollen. Hvis verdien utenpå pakken er satt til under 200 er det mindre sjanse for at den blir stoppet av tollvesenets klamme og grådige hånd.
Gjest Ethereal Skrevet 15. september 2004 #5 Skrevet 15. september 2004 Jeg satt og regnet litt, og fant ut at hvis jeg bestilte normalstørrelse shampo og balsam (Xtah) og i tillegg 2xRoxx (perfekt for spiky hår), sparer jeg nesten 400 kroner selv når jeg har kalkulert inn mva og avgift til posten. Jeg skal helt klart legge inn en stor bestilling om en stund. Men først har jeg shampo og balsam fra Kerastase å bruke opp...
Gjest Lyna ii Skrevet 15. september 2004 #6 Skrevet 15. september 2004 å bruke opp... :oops: Hva er det?
Gjest Ethereal Skrevet 15. september 2004 #7 Skrevet 15. september 2004 :oops: Hva er det? Det er noe jenter med selvdisiplin gjør; jeg har ikke "lov" til å ha mer enn to shampo/balsam samtidig. Nå har jeg rester av Shaper Volume Boost (enda en favoritt), halvfulle flasker Kerastase Resistance. I tillegg har jeg volumshampo og balsam fra Paul Mitchell, som var totalt bomkjøp, og som jeg ikke vet hva jeg skal gjøre med (filtret håret mitt noe sinnssykt sammen). Tipper sambo får slite med shampoen.... :oops: Tingene fra "langhårsperioden" er havnet i en eske i boden, i påvente av eventuelt bedre tider.
Gjest Anonymous Skrevet 15. september 2004 #8 Skrevet 15. september 2004 Dårlige tider mener du vellNår det er litt lite penger brukes litt av hvert opp...?
Gjest Ethereal Skrevet 15. september 2004 #9 Skrevet 15. september 2004 Dårlige tider mener du vellNår det er litt lite penger brukes litt av hvert opp...? Du har vel rett...
Gjest Anonymous Skrevet 15. september 2004 #10 Skrevet 15. september 2004 Ethereal - skal prøve å oppdatere når varene kommer. Har aldri bedt noen om å skrive ned verdien før, så det blir spennende å se. Bestilte litersflasker med xtah shampo og balsam, samt et stylingprodukt - loose locks. Til sammen ble det 44 dollar pluss 22 dollar i porto. Gjest - hvis verdien av varene er over 200 kroner må man betale moms og gebyr til tollen. Hvis verdien utenpå pakken er satt til under 200 er det mindre sjanse for at den blir stoppet av tollvesenets klamme og grådige hånd. Men skriver de ofte ned at det er for under 200kr selvom det ikke er det??
Gjest Ethereal Skrevet 15. september 2004 #11 Skrevet 15. september 2004 Men skriver de ofte ned at det er for under 200kr selvom det ikke er det?? Akkurat med dette nettstedet vet vi vel ikke helt, så jeg venter i spenning.....
Carmen_ Skrevet 16. september 2004 #12 Skrevet 16. september 2004 Akkurat med dette nettstedet vet vi vel ikke helt, så jeg venter i spenning..... Kan du fortelle hvilke nettsteder som gjør det? Og bare ber man dem skrive verdi 200 kr på pakka da?
Smiley Skrevet 16. september 2004 #13 Skrevet 16. september 2004 Jeg er også veldig interessert i å få vite hvilke nettsider som er villige til å skrive ned verdien på pakken utenpå embalasjen.... Takknemlig for svar..
Elze Skrevet 17. september 2004 Forfatter #14 Skrevet 17. september 2004 Siste nytt: Jeg fikk mail fra dem om at portoen ville bli 38 dollar istedet for 22, fordi varene var så store/tunge. Så da endret jeg ordren min til mindre flasker, men nå kommer den altså under 200-kronersgrensen (for Sebastian shampo + balsam + et stylingprodukt!). Men da får vi altså ikke svar på om de skriver ned verdien eller ikke :-?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå