AnonymBruker Skrevet 24. august 2015 #1 Skrevet 24. august 2015 Svigermor hørte dette og sa hvordan jeg SKULLE gjøre det på forhånd. Jeg ville gjøre det på en annen måte etter en oppskrift jeg fant på nettet. Denne oppskriften virket enklere og mer lettvint. I tillegg så kunne jeg fryse den. Hele jævla søndagen ringte svigermor for å høre hvordan det gikk, før vi i det hele tatt hadde begynt. Hun kom innom når hun fikk høre at vi holdt på og prøvde så godt hun kunne å ta over hele greia og gjøre det på sin måte. Til slutt ble jeg lei og sa ifra at hun ikke hadde noe med hvordan jeg lager min gele på. Hun ble sur og gikk. Jeg fortsatte med mitt prosjekt og gelen ble perfekt. Mye bedre enn hun noen gang har fått til. Jeg blir så forbanna lei av at hun skal blande seg hele tiden! Dette var ett tilfelle, men hun mener at alt hun gjør er så forbanna perfekt og at jeg må gjøre det på den måten. For å være helt ærlig, så syns jeg ikke alt hun lager er så godt heller.. Derfor gjør jeg ting på MIN måte. Anonymous poster hash: a9256...df8 4
Jolene Skrevet 24. august 2015 #2 Skrevet 24. august 2015 Det er irriterende når noen skal ta over et prosjekt man har, uansett hva det er. Godt at resultatet var vellykket da Pleier hun ofte å gjøre det på den måten, eller kan det ha vært godt ment? Har dere et godt forhold ellers?
AnonymBruker Skrevet 24. august 2015 #3 Skrevet 24. august 2015 Det er irriterende når noen skal ta over et prosjekt man har, uansett hva det er. Godt at resultatet var vellykket da Pleier hun ofte å gjøre det på den måten, eller kan det ha vært godt ment? Har dere et godt forhold ellers? Hun gjør det hele tiden.. Hun mener at når jeg skal lage kjøttkaker så skal jeg bare lage en stor kjøttkake i stekepanna også, i stedet for mange små Og så er hun så veldig PÅ at alt skal gjøres på hennes måte.. Inviterer vi hele familien på pizza, for eksempel, så tilbyr hun alltid å ta med èn pizza, så spiser hun kun av den.. På julaften så gnåler hun hvert år om at hun tar med seg pinnekjøttet også I fjor, nektet jeg henne det, og hun sutret hele kvelden. Pinnekjøttet har forresten altdri smakt så godt som i fjor, sa samboeren min Anonymous poster hash: a9256...df8 3
AnonymBruker Skrevet 24. august 2015 #4 Skrevet 24. august 2015 Det er irriterende når noen skal ta over et prosjekt man har, uansett hva det er. Godt at resultatet var vellykket da Pleier hun ofte å gjøre det på den måten, eller kan det ha vært godt ment? Har dere et godt forhold ellers? Forholdet er helt greit.. Men jeg blir lett amper når folk blander seg.. Dessuten så er jeg utdannet kokk, og kan maten, liksom. Anonymous poster hash: a9256...df8
AnonymBruker Skrevet 24. august 2015 #5 Skrevet 24. august 2015 Gele som kan fryses? Kan jeg få en link? Anonymous poster hash: 0a2b4...d36
AnonymBruker Skrevet 24. august 2015 #6 Skrevet 24. august 2015 Gele som kan fryses? Kan jeg få en link?Anonymous poster hash: 0a2b4...d36 Trines matblogg :D Anonymous poster hash: a9256...df8
Jolene Skrevet 24. august 2015 #7 Skrevet 24. august 2015 Hadde rett og slett følt meg overkjørt jeg. Spesielt når du er kokk gjør det saken helt annerledes for min del. Har du tatt det opp med henne, at hun til stadighet prøver å overkjøre deg? For egen del hadde jeg blitt rimelig sur dersom min svigermor hadde holdt på sånn. Hadde følt meg som om hun hadde ment jeg ikke var bra nok for sønnen hennes. Hun gjør det hele tiden.. Hun mener at når jeg skal lage kjøttkaker så skal jeg bare lage en stor kjøttkake i stekepanna også, i stedet for mange små Og så er hun så veldig PÅ at alt skal gjøres på hennes måte.. Inviterer vi hele familien på pizza, for eksempel, så tilbyr hun alltid å ta med èn pizza, så spiser hun kun av den.. På julaften så gnåler hun hvert år om at hun tar med seg pinnekjøttet også I fjor, nektet jeg henne det, og hun sutret hele kvelden. Pinnekjøttet har forresten altdri smakt så godt som i fjor, sa samboeren min Anonymous poster hash: a9256...df8 Forholdet er helt greit.. Men jeg blir lett amper når folk blander seg.. Dessuten så er jeg utdannet kokk, og kan maten, liksom. Anonymous poster hash: a9256...df8 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2015 #8 Skrevet 24. august 2015 Nesten så jeg vil si: typisk svigermødre. Min er også litt sånn. Fikk kritikk fordi jeg testet en pose fra Ellas Kitchen med sviskemos når det er SÅ enkelt å gjøre selv. Så jeg lagde noen moser da, som var kjempebra i hennes øyne. Men så måtte hun jo kommentere på at den ene så altfor tykk ut! Jada, finn en eller annen feil... Anonymous poster hash: 770de...3ed 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2015 #9 Skrevet 24. august 2015 Nesten så jeg vil si: typisk svigermødre. Min er også litt sånn. Fikk kritikk fordi jeg testet en pose fra Ellas Kitchen med sviskemos når det er SÅ enkelt å gjøre selv. Så jeg lagde noen moser da, som var kjempebra i hennes øyne. Men så måtte hun jo kommentere på at den ene så altfor tykk ut! Jada, finn en eller annen feil... Anonymous poster hash: 770de...3ed Det er ikke alltid svigermødre. Min mor er slik overfor meg og jeg KAN lage mat. Hun begynner å plukke vekk ingredienser som jeg har satt frem, FØR jeg begynner å bruke det. Hun vil ikke ha det stående sier hun, men jeg må jo rekke å bruke det før jeg kan sette det på plass. Hun vil også at jeg bruker vaniljesukker i alt mulig... Anonymous poster hash: 2c0c8...9c6
SiMa Skrevet 24. august 2015 #10 Skrevet 24. august 2015 Nesten så jeg vil si: typisk svigermødre. Min er også litt sånn. Fikk kritikk fordi jeg testet en pose fra Ellas Kitchen med sviskemos når det er SÅ enkelt å gjøre selv. Så jeg lagde noen moser da, som var kjempebra i hennes øyne. Men så måtte hun jo kommentere på at den ene så altfor tykk ut! Jada, finn en eller annen feil... Anonymous poster hash: 770de...3ed Eller typisk mødre. Min mor kan i alle fall oppføre seg på den måten, men det er nok enklere å si fra til henne enn det hadde vært til svigermor.
AnonymBruker Skrevet 24. august 2015 #11 Skrevet 24. august 2015 Blir nok sånn du også høres det ut som; min smakte bedre, jeg kan dette best Anonymous poster hash: 8f70a...066 6
Gjest Blomsterert Skrevet 24. august 2015 #12 Skrevet 24. august 2015 Det som er greia,er at det blir en slags konkurranse.Mødre og svigermødre har alder og erfaring,de vil gjerne bidra og være viktige:-) Jattet mye med min eks-svigermor,og det var bare morsomt,uten at jeg følte meg overkjørt.Jeg forsto at hun ville være viktig.Brukte hennes oppskrifter og hjelp,og hun ga meg kreditt for det jeg var best på fra egne oppskrifter.Hun følte hun kunne det da jeg var lydhør ovenfor henne også.Ikke la det bli en konkurranse.Gi og ta i mot,ingen vits i å demonstrere eller være sta. Men,det er helt ok å nekte henne å ta med egen mat.Det blir for dumt,og bare idiotisk.
AnonymBruker Skrevet 24. august 2015 #13 Skrevet 24. august 2015 Har ikke så mye å klage på med svigermoren min, bortsett fra at hun alltid serverer omtrent det samme når vi inviteres på middag. hun har 2-3 middagsretter og 2-3 kaker/desserter hun sjonglerer mellom. Høres kanskje ikke ille ut, men etter å ha vært sammen med sønnen hennes i 14 så begynner jeg å bli lei, er jo så lite spennende Anonymous poster hash: 3140b...36b
Gjest O.G. Skrevet 24. august 2015 #14 Skrevet 24. august 2015 Hvorfor tok du telefonen når hun ringte????
AnonymBruker Skrevet 25. august 2015 #15 Skrevet 25. august 2015 Hvorfor tok du telefonen når hun ringte???? Du kan så si.. Det var min samboer hun ringte på. faktisk. Anonymous poster hash: a9256...df8
AnonymBruker Skrevet 25. august 2015 #16 Skrevet 25. august 2015 Blir nok sånn du også høres det ut som; min smakte bedre, jeg kan dette best Anonymous poster hash: 8f70a...066 Bortsett fra at jeg har såpass folkeskikk at jeg ikke blander meg i andres matlaging.. Tar aldri med meg egen mat når jeg er bedt i middag.. Ja.. jeg syns jeg lager bedre mat enn for eksempel svigermor. Men jeg spiser da maten jeg får servert fordi.. Og når hun lager kjøttkaker så bryr jeg meg NADA om hvordan hun lager de. Anonymous poster hash: a9256...df8
AnonymBruker Skrevet 25. august 2015 #17 Skrevet 25. august 2015 Jeg har samme problem med min mor, bortsett fra at hun lager store og dramatiske konflikter av små ting. Som at jeg hakker mandler på min måte, har en vedkurv hun ikke liker eller foretrekker en annen hvitmalte på veggene. Jeg har alltid prøvd å jatte med og dysse det nei, men innser at jeg skulle ha satt ned foten for lenge siden... Anonymous poster hash: 717ac...891
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå