Gå til innhold

hallingdal fhs, skikkelig dilemma :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har et skikkelig dilemma... Jeg vil ut å oppleve, men sitter ganske fast her hjemme, men en butikkjobb, og snart ut i lærejobb, er snart 21 år. 

Tingen er at ei venninne har dratt opp til hallingdal fhs, og det er ledige plasser!! Jeg har så utrolig lyst til å reise, men vet ikke om jeg bør eller kan.. Far mener jeg bør være her og få meg læreplass heller, men det kan jo vente et år, fhs kan jo også det, men da blir jeg jo 23-24 år før jeg kan reise opp..

Og går jeg i lære er jeg stuck her i 2 år til, og jeg er så lei, vil komme meg vekk.. Men jeg klarer virkelig ikke å bestemme meg :(

Anonymous poster hash: 96cd4...987
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen? Jeg kunne gjerne trengt litt innspill på hva som er lurest.. 

Skrevet

Hvis du har penger til det - gjør det! Man har ikke så dårlig tid som ung mange hevder. 

Anonymous poster hash: 3e645...69f
Skrevet

Hvis du har penger til det - gjør det! Man har ikke så dårlig tid som ung mange hevder. 

Må jo søke om stipend/lån da.. Da prisen ligger på ca 80 - 100 000.. Men fhs har jeg vell litt dårlig tid, det står at det ikke er noen øvre aldersgrense, men det er alt i fra 18-25, og jeg vil helst nå, da jeg ikke har så mange venner igjen her, og tanken på å være hjemme i to år til er lite fristende visst jeg velger å gå ut i lære.

Skrevet

Må jo søke om stipend/lån da.. Da prisen ligger på ca 80 - 100 000.. Men fhs har jeg vell litt dårlig tid, det står at det ikke er noen øvre aldersgrense, men det er alt i fra 18-25, og jeg vil helst nå, da jeg ikke har så mange venner igjen her, og tanken på å være hjemme i to år til er lite fristende visst jeg velger å gå ut i lære.

Ja, jeg slo et slag for fhs - jeg mente altså at du hadde god tid til den læretida. Og siden du har rett til stipend og lån, hadde jeg (!) valgt fhs. 

Skrevet

Man er bare ung en gang i livet. Vil du leve livet ditt basert på dine egne, eller på din fars premisser?

Anonymous poster hash: 19a03...7c6
Skrevet

Jeg ville dratt! Det haster ikke med læretid og fast jobb. Hvis du uansett vil gå FHS- jo før jo bedre, tenker jeg :)

Skrevet

Man er bare ung en gang i livet. Vil du leve livet ditt basert på dine egne, eller på din fars premisser?

Jeg ville dratt! Det haster ikke med læretid og fast jobb. Hvis du uansett vil gå FHS- jo før jo bedre, tenker jeg :)

Så kjekt, ahh ja da gjør jeg det! :D herregud, har aldri vært vekke hjemmefra noengang før så lenge.. Dette blir spenndenes, takk for at dere gjør valget mitt enklere! Haha.  :bolledeig:  :bolledeig:  kjenner jeg gruer meg ganske.. 

Gjest Gjest_Idja
Skrevet

Vil du på FHS, så bør du gjøre det nå. Ja, du kan når du er 22-23 også, men de fleste er 19/20, så det er ikke kjekt å være mye eldre enn alle andre.

VIL du, så gjør du det! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...