Gå til innhold

Easylife-metode direkte farlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Easylife-metoden der man skal erstatte mat med ulike shaker over en periode, er det flere som har fått seriøse problemer i etterkant? De som virkelig har klart å holde seg til metoden?

Etter å ha hørt om fem personer som har gått på denne dietten, der fire av dem etter rundt et år blitt rammet av diverse farlige sykdommer, begynner jeg å lure på om det har vært denne type slanking som har vært årsaken..? 

Anonymous poster hash: e40c7...40c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man skal jo ikke erstatte måltider med shake over lang tid.

Skrevet

6-12 uker på bare shaker.. Syns det er mer enn lenge nok! 

Folk fyker jo ned 25-30 kilo på et halvt år, og det høres ikke ut som smart slanking.. Sinnsykt dyrt er det også! Fikk sjokk da jeg hørte prisen! 

-TS

Skrevet

Folk tror det finnes en easy-fix, og de betaler prisen....

Dessverre er den eneste sunne, trygge og holdbare metoden å gå ned i vekt å endre livsstil

Anonymous poster hash: f4581...042
Skrevet

Ingen som har erfaring fra denne metoden selv? Syns bare det er merkelig og litt for tilfeldig at så mange jeg kjenner har blitt syke! Og det er jo vannvittig å leve på shaker i tre måneder, det sier jo seg selv at det umulig kan være bra for kroppen..

-TS

Skrevet

Har selv nylig begynt med Nutrilet. Jeg erstatter noen av måltidene med chake, og spiser middag og et brødmåltid i døgnet + frukt og grønnsaker. 

Begynte for ca 1 uke siden, og har gått ned 1 kg.

Jeg får i meg flere "måltider" i døgnet på denne måten, og erstatter ikke alle måltidene. Synes dette er en grei måte å gå ned i vekt på. 

Det skal sies at jeg ikke er fanatisk. Jeg koser meg i helgen og ved spesielle anledninger. 

Anonymous poster hash: 70018...2cd
Skrevet

Har selv nylig begynt med Nutrilet. Jeg erstatter noen av måltidene med chake, og spiser middag og et brødmåltid i døgnet + frukt og grønnsaker. 

Begynte for ca 1 uke siden, og har gått ned 1 kg.

Jeg får i meg flere "måltider" i døgnet på denne måten, og erstatter ikke alle måltidene. Synes dette er en grei måte å gå ned i vekt på. 

Det skal sies at jeg ikke er fanatisk. Jeg koser meg i helgen og ved spesielle anledninger. 

Anonymous poster hash: 70018...2cd

Easylife er noe helt annet! Her bytter man ut ALLE måltidene i 6-12 uker (kommer an på startvekt) med shake. Å bytte ut et og annet måltid over en periode er ikke farlig, men å bytte ut alle høres ikke lurt ut. Dessverre er det utrolig mange som kaster seg på easylife-bølgen..

-TS

Skrevet

6-12 uker på bare shaker.. Syns det er mer enn lenge nok! Folk fyker jo ned 25-30 kilo på et halvt år, og det høres ikke ut som smart slanking.. Sinnsykt dyrt er det også! Fikk sjokk da jeg hørte prisen! -TS Anonymous poster hash: e40c7...40c

Søsteren min har gått på det og jeg har ikke hørt at hun har fått noen sykdommer eller plager i ettertid.

Men at det er sjokkerende dyrt er jeg enig i.

I tillegg til prisen på selve shakene, som også visstnok var dyre, så måtte hun tegne bindende medlemsskap på et treningssenter i 12 mnd for å få lov til å gå på kuren.

Det må jo være mulig å få kjøpt de shakene uten den bindingstiden.

Anonymous poster hash: 1f00f...9a5

Skrevet

Easylife er noe helt annet! Her bytter man ut ALLE måltidene i 6-12 uker (kommer an på startvekt) med shake. Å bytte ut et og annet måltid over en periode er ikke farlig, men å bytte ut alle høres ikke lurt ut. Dessverre er det utrolig mange som kaster seg på easylife-bølgen..

-TS

De jeg har kjent som har gjort dette, har gjort det under medisinsk oppfølging med ukentlige kontrolltimer hos sykepleier eller lege.

De har ikke hatt problemer i ettertid.

Anonymous poster hash: 7ea39...373

Skrevet

Jeg har forsøkt easylife, og ville aldri anbefalt det til noen. Man før høre at det er shake i noen uker, alt fra 4-12, alt selvsagt etter hvor mye vekt man har å gå ned. Har man 10 kg vil det være en kortere periode med shake fremfor en som har 50 kg å gå ned. Men etter disse ukene er det langt fra slutt med shake. Man skal da sakte men sikkert bytte ut en shake med et måltid, og da etter 4-12 uker kan man spise et måltid (ofte middag) og resten av dagens 4 måltider er fremdeles shake, og så videre kutter man en shake med et nytt måltid, f.eks frokost og slik fortsetter det. Det vil si at lenge skal man erstatte måltider med pulver, selv om det ikke "bare er pulver", så foregår det over lang tid. Pulveret smaker groteskt og er rådyrt, 350 kr for 15 poser (man har i begynnelsen 5 poser med shake/suppe, daglig) altså her går det noen lapper. 

Jeg gikk raskt ned, men jeg følte hele livet mitt var på pause da man ikke kan spise NOE utover pulveret eller den lille middagen når man er kommet dit, ingen alkohol, ingenting. Ble mer forvirret over hva som var sunt/usunt og de måndende jeg deltok ble jeg bare mer usikker på egen kropp og psyken fikk seg en knekk. 

Anonymous poster hash: 8f1f9...c83
Skrevet

Jeg prøvde også dette !

Ble veldig dårlig i starten, fikk en heftig Uvi og måtte avslutte.. var rett og slett syk.

Mye hodepine etc.

Gikk over på å erstatte noen måltider med easylife shaker, supper og grøter ... Gikk bra ned.

Men gikk det fort opp igjen.

Det var svindyrt, "mAten" (pulveret) var dyrt og måtte binde meg til treningssenteret i ett år.

MEN.

At man ikke får kjøpe pulveret uten å gå kurset (og dermed binde seg til treningssenteret) er egentlig JævlA logisk !

For det er en ekstrem kur, men på kurset blir man fulgt opp.

Man skal ei heller tro man fritt kan kjøpe pulver og ta en "easyfiX" og gå ned i vekt, å trene hører til =)

Hadde jeg gjort det igjen ?

ALDRI.

Angrer jeg ?

Nei :) lærte å trene regelmessig, mestret frykten for treningssentret og fikk gode vaner på den måten.

Og lærte ellers mye på selve kurset om sunn mat og oppskrifter.

Men den største gevinsten var at jeg fikk øynene opp for å trene, på treningssenteret.

Der er jeg flere ganger i uken <3

Men pulveret rører jeg ikke igjen, og det ble heldigvis tidlig i prosessen lagt vekk :)

Anonymous poster hash: 3e60a...af5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...