AnonymBruker Skrevet 23. august 2015 #1 Skrevet 23. august 2015 Hvor lenge må man ha vært ansatt i siste bedrift for å få dagpenger uten 8 uker karantene?Anonymous poster hash: 0fce1...f22
Eneri Skrevet 23. august 2015 #2 Skrevet 23. august 2015 Du får 8 uker karantene dersom du selv sier opp jobben, uavhengig av om du har vært ansatt der i ett år eller tolv år. Eller du blir oppsagt av årsak du er skyld i selv (altså ikke pga bedriftens nedbemanning, at bedriften legger ned eller går konkurs, men at du selv har oppført deg på en slik måte at det gir grunn for oppsigelse) 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2015 #3 Skrevet 23. august 2015 Du får 8 uker karantene dersom du selv sier opp jobben, uavhengig av om du har vært ansatt der i ett år eller tolv år. Eller du blir oppsagt av årsak du er skyld i selv (altså ikke pga bedriftens nedbemanning, at bedriften legger ned eller går konkurs, men at du selv har oppført deg på en slik måte at det gir grunn for oppsigelse) Her er ikke snakk om at jeg selv har sagt opp jobben, men etter kun kort tid i den nye jobben viser det seg at tidligere prognoser for arbeid ikke slo ann og de hadde ikke behov for mitt fagfelt allikavel. Er den eneste ansatte med dette fagfeltet da de hadde et ønske om å utvide, og jeg tok sjansen på å bli med på denne prosessen da min daværende arbeidsplass trodde arbeidsmiljøloven ikke gjaldt dem og jeg uansett ønsket å finne ny arbeidsgiver. Anonymous poster hash: 0fce1...f22
Eneri Skrevet 23. august 2015 #4 Skrevet 23. august 2015 Så vidt jeg har forstått får du da ikke noen karantenetid på dagpenger når du ikke har sagt opp. Du har søkt og fått en ny stilling, som det så viser seg ikke ble den langvarige jobben det ga seg ut for. Du har krav på skriftlig oppsigelse fra din nye jobb, og der vil jeg tro det er naturlig å skrive at satsningsområdet slo feil, og stillingen ble kuttet så du er uten jobb (og uten skyld i det ). Denne dokumentasjonen kan være grei å ha med til NAV for å vise at du ikke selv har sagt opp. 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2015 #5 Skrevet 23. august 2015 Skriftlig oppsigelse med begrunnelse vil du absolutt ha behov for ja. Så må du være oppmerksom på at når du søker dagpenger så vil du ikke få dagpenger de tre (3) første dagene. Lenke Anonymous poster hash: 5d9cc...3e0 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå