AnonymBruker Skrevet 23. august 2015 #1 Skrevet 23. august 2015 Har fått en god og dyr epilator i gave for en stund siden, men ga opp med å bruke den fordi det gjorde vondt. Nå er jeg fast bestemt på å herde huden min slik at det ikke vil gjøre vondt lengre, og prøvde derfor epilatoren mens jeg hadde i en hårkur (mao dusjet, satt i hårkur, gå ut av dusjen, starte med å bruke epilator på beina, deretter gå inn i dusjen når jeg er ferdig). Gjorde selvsagt utrolig(!) vondt og jeg klarte ikke å ta hele beina eller under armene, men nå er beina dekket av massevis av røde prikker. Ser ikke tiltrekkende ut i det hele tatt. Noen som har et par epilatortips på lur? Anonymous poster hash: 9282c...b11
Sjela Skrevet 23. august 2015 #2 Skrevet 23. august 2015 Fulgte det med flere deler du kan sette på den? Jeg må si meg enig i at det fort blir nupper ved epilering. Men ved å dusje først og skrubbe huden åpner man porene og det gir mindre irritabel hud om man da epilerer etter det. Og jeg har en sånn del som masserer huden og skal hjelpe samtidig ved epilering som man setter på
belle_ Skrevet 23. august 2015 #3 Skrevet 23. august 2015 Jeg epilerer leggene mine hver 3-4 uke. Ja, det gjør sinnsykt vondt, men jeg bare piner jeg gjennom det og skriker og hyler litt når jeg føler for det, haha. Jeg får røde nupper samme dag, smører godt med fuktighetskrem og nuppene er borte dagen etter. Skal sies at jeg har veldig tynne og lyse hår på leggene, så vet ikke om det fungerer annerledes om man har tykke og mer robuste hår.
AnonymBruker Skrevet 24. august 2015 #4 Skrevet 24. august 2015 I de fleste bruksanvisninger står det spesifisert at det ikke anbefales å bruke epilatoren samme dag man skal noe, nettopp fordi man ofte får røde prikker. Bruk fuktighetskrem med aloe vera etter epileringen. Det roer ned huden. Husk å peele huden minst en gang i uken, gjerne dagen etter du har epilert. Forøvrig vil epilering gjøre mindre vondt jo oftere du gjør det. Hårsekkene blir skadet, og hårene sitter løsere. Epilering gjorde dritvondt bare de 3-4 første gangene på meg, så avtok smertene gradvis. Nå gjør det ikke vondt på leggene i det hele tatt lengre. Jeg epilerer en gang i uken. Anonymous poster hash: f68b8...951
Gjest Runforit Skrevet 24. august 2015 #5 Skrevet 24. august 2015 Epilatoren er gull verdt Ja, er vondt de første gangene, men så blir hårene så tynne og fine at de nesten blir usynlige. Da kjenner du ikke noe lenger. Under armene var verst å å herde, men det er sinnsykt digg når du er immun mot smerten og aldri har stubber under armene
AnonymBruker Skrevet 24. august 2015 #6 Skrevet 24. august 2015 Takker for svar Er ganske ny med epilator, men jeg føler at det tar lengre tid enn vanlig shaving? Må liksom gå over 2-3 ganger for å få med alt håret, men det kan jo hende at jeg bare ikke holder den rettvinklet.. (gjor ikke like vondt dersom jeg holder den på ca. 75-80 grader) Anonymous poster hash: 9282c...b11
AnonymBruker Skrevet 24. august 2015 #7 Skrevet 24. august 2015 Røde nupper kommer av at huden lukker seg over hårstrået. Når nytt hårstrå er på vei ut må det bore seg gjennom huden og derav blir det en liten "infeksjon" som ser ut som en nupp. Dette har med kroppens naturlige reaksjon å gjøre og er derfor ikke mulig å eleminere. Anonymous poster hash: 2bad4...c94 1
Sugerøret Skrevet 24. august 2015 #8 Skrevet 24. august 2015 Bruker univeralrens fra kondomeriet.Den forhindrer inngrodde hår.Men bruk en skånsom skrubb en gang i uken så blir det ikke masse nupper /inngrodde hår
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå