AnonymBruker Skrevet 23. august 2015 #1 Skrevet 23. august 2015 Vi skal bytte parkett i hele boligen. Er ikke oppdatert overhodet, på interiør, men nå ser jeg jo at det selges 1 stavs parkett overalt. Vi har ikke tenkt å bli boende her for alltid og vil helst ha et gulv som varer litt, både ifht utseende og kvalitet..tenker da på hva som er attraktivt hvis vi skulle selge om 3-5 år. Hva tenker dere? Anonymous poster hash: 0f6ab...cd0
AnonymBruker Skrevet 23. august 2015 #2 Skrevet 23. august 2015 Enstavs vil nok alltid se mer ekslusivt ut en trestavs. Ellers er det pene tostavsparketter å finne Anonymous poster hash: e5b10...a4b 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2015 #3 Skrevet 23. august 2015 Enstavs vil nok alltid se mer ekslusivt ut en trestavs. Ellers er det pene tostavsparketter å finne Anonymous poster hash: e5b10...a4b OK skjønner, så det er ansett som mer eksklusivt. Det er jo ikke så stor prisforskjell sånn egentlig heller, så lurer på om vi da skal gå for det.. Ser det også er kampanje på 1 stav fra kärsh..Anonymous poster hash: 0f6ab...cd0
AnonymBruker Skrevet 23. august 2015 #4 Skrevet 23. august 2015 Er det ikke store prisforskjellen ville jeg klart valgt enstavs Anonymous poster hash: e5b10...a4b
AnonymBruker Skrevet 23. august 2015 #5 Skrevet 23. august 2015 Det er umulig å vite hva som er populært om fem eller ti år. Jeg ville valgt noe dere liker selv, men styrt unna de mest ekstreme fargene som f.eks. de helt lyse, mørke eller gule. Selv synes jeg enstavs virker litt rotete og liker best enstavs. Vi har nettopp lagt en fantastisk fin enstavs.Anonymous poster hash: 433d3...613 1
Emelisse Skrevet 23. august 2015 #6 Skrevet 23. august 2015 Vi har en delikat 3-stavs eikeparkett, men skulle jeg lagt nytt gulv i dag ville jeg valgt 1-stavs i stedet for.
Kraula Skrevet 24. august 2015 #8 Skrevet 24. august 2015 Gikk for enstavs-looken! Jeg kjøpte forsåvidt laminat, men det ble veldig fint da.
Grønt blad Skrevet 24. august 2015 #9 Skrevet 24. august 2015 1 stav er penest, men det er viktig med lange bord. Vil heller ha 3 stav parkett enn 1 stav laminat. 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2015 #10 Skrevet 24. august 2015 Jeg går litt mot strømmen her, for jeg liker faktisk 3-stavs veldig godt. Men skal du selge om 3-5 år, er nok 1-stavs det tryggeste (riktignok kan noe som er såpass moteriktig plutselig svinge den andre veien igjen, men 1-stavs holder seg nok fortsatt lenge på toppen). For øvrig kan det være verdt å tenke over at 1-stavs generelt passer best i store rom og 3-stavs i små rom, så det kan være fint å variere gjennom boligen. Det blir også monotont med det samme gulvet overalt, synes jeg. Men igjen: 1-stavs er klart mest populært om dagen, mens 3-stavs anses av mange som fullstendig umoderne. Anonymous poster hash: 6a78f...376
helenaa Skrevet 24. august 2015 #11 Skrevet 24. august 2015 (endret) Hvis du skal ha noe som holder seg i 5 år: Gå for enstavs eikeparkett. Akkurat nå er det trendy med hvitoljet eik, men det kommer til å gi seg, tror jeg. (Har det selv, så jeg håper ikke jeg blir lei, men frykter at det i alle fall blir nokså umoderne) Vanlig eik er mest tidløst. Enstavs tror jeg ikke er en motegreie; det gir et roligere uttykk enn 3stavs, og er dyrere, det har mao to egenskaper som ikke går av moten. Men legg merke til at enstavs ikke bare er en ting; det finnes ulike bredder. Jo bredere, desto bedre. Edit: Jeg ville i alle fall ikke blandet en- og tretavs. Det må være likt i alle rom, i alle fall innenfor samme etasje. Endret 24. august 2015 av helenaa 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2015 #12 Skrevet 25. august 2015 Vi har nå bestemt oss for en en-stavs eikeparkett i en mellom-tone som er ganske varm. Ikke for mørk eller lys! Vi syntes den var fin så får vi satse på at det blir bra:) takk for svar!Anonymous poster hash: 0f6ab...cd0
AnonymBruker Skrevet 25. august 2015 #13 Skrevet 25. august 2015 Hvilken parkett ble det?Anonymous poster hash: 433d3...613
AnonymBruker Skrevet 25. august 2015 #14 Skrevet 25. august 2015 Kommer an på rommene, har du store flater ville jeg tatt 1-stavs. Men jeg syns ikke noe om å variere gulvet i boligen. Vi skal ha 2-stavs i vår leilighet nå. 1-stavs ville ikke gjort noe for leiligheten mtp planløsningen. Anonymous poster hash: fbcaa...b1b
AnonymBruker Skrevet 25. august 2015 #15 Skrevet 25. august 2015 Jeg er ikke helt enig i at trestavs er finest på små rom. Små rom kan fort bli enda mer rotete enn store og enstavs er som regel mye roligere å se på. Vet det er mange som sier det, men jeg ser det ikke.Anonymous poster hash: 433d3...613
helenaa Skrevet 25. august 2015 #16 Skrevet 25. august 2015 Hvor små er "små rom"? Våre soverom er ca 7-12m2, og jeg hare tenkt at jeg gjerne skulle hatt enstavs på dem. Noen innspill?
AnonymBruker Skrevet 25. august 2015 #17 Skrevet 25. august 2015 Hvis du skal legge i hele boligen ville jeg ikke valgt det samme for alle rom. Ellers kan det hende jeg ville valgt litt mer basert på pris på et lite rom man sjelden oppholder seg i. Som sagt, så synes jeg enstavs er finest uansett, men vet mange er uenige med meg. Hva synes du selv da?Anonymous poster hash: 433d3...613
AnonymBruker Skrevet 25. august 2015 #18 Skrevet 25. august 2015 Hvor små er "små rom"? Våre soverom er ca 7-12m2, og jeg hare tenkt at jeg gjerne skulle hatt enstavs på dem. Noen innspill? Dit vi skal nå er det snakk om blant annet 7 og 11 m2. Men det kommer også an på hvilken vei du skal legge gulvet mtp om du vil få rommene til å virke bredere eller lengre. Har du muligheter til åfå det visualisert i et program eller hos de som selger hjelper det. Der vi flytter fra er rommene lange men smale, der la vi trestavs, det gjør at rommene virker bredere. Ville jeg hatt rommene til å virke lengre ville jeg lagt en stavs i den andre retningen. Dit hvor jeg flytter er rommene hverken brede eller lange, derfor to stavs. Anonymous poster hash: fbcaa...b1b 1
Gjest Sunhands Skrevet 25. august 2015 #19 Skrevet 25. august 2015 1 stav er penest, men det er viktig med lange bord. Vil heller ha 3 stav parkett enn 1 stav laminat. Enig.
ClosedParadise Skrevet 25. august 2015 #20 Skrevet 25. august 2015 1-stavs er utrolig flott!! Har det selv, og er utrolig fornøyd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå