Gå til innhold

Når man får ett, så må det komme en til?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De er alle 19-24 år. 

Det er snakk om 8 stk. 

Samtlige har TO barn, eller ett til på vei. Er det vanlig å gå så fort frem? Alle har barn som er maks 2 år imellom! 

Ikke alle er i stabile forhold heller, men to barn med to forskjellige fedre, eller nettopp blitt sammen med typen og blitt gravid, også får de et til ganske fort. 

De er de eneste på min venneliste som har barn, og samtlige av de har enten to, eller en og en på vei. 

Anonymous poster hash: 5a600...b8d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange er ekstremt opptatt av å "gjøre seg ferdige" med småbarnstiden, andre igjen er opptatt av at ungene skal bli gode lekekamerater og ha glede av hverandre og noen synes rett og slett det er så fanstastisk å sette små nye mennesker til verden at de begynner pån igjen ganske raskt.

Forskning sier jo at 3-4 år er den ideelle aldersforskjellen, selv om 1 år eller 10 år kan være like supert.

Studier forteller også at småbarnsperioden er den desidert tøffeste tiden i et forhold, det er da flest sliter, og det å få to eller flere med kort mellomrom er særlig tøft.

Blant mine bekjente og i min del av Norge er det ikke normalen å få barn i 19-24 års alderen, de fleste er i starten av 30 årene. Men de som får ett barn får gjerne nestemann to år etter ja.

Skrevet

Forstår at man ønsker å ha småbarnsperioden over ganske raskt. 

Men, kun én av de som har barn, har eget hus, mann hun har vært sammen med i over ti år, ferdig med utdanningen og en stabil jobb. 

De andre hopper fra den ene fyren til den andre. Ikke ferdig med utdanning, eier ikke noe eget. 

Forstår ikke hvordan de vil ha TO barn, når de har et så ustabilt liv. 

Jeg kunne aldri ha tenkt meg å bli gravid nå. Er så ung selv, bare 24 år. 

Er ikke i et forhold, for jeg ønsker å være fri og gjøre det jeg vil, når jeg vil. Jeg elsker barn, og ønsker meg mange, mange barn. Men samtidig så elsker jeg friheten. 

ts

Anonymous poster hash: 5a600...b8d
Skrevet

Jeg er enig med deg, men nå er jeg en person som selv hadde "alt på stell" før jeg fikk barn, og jeg hadde mange år i "frihet" først. Har aldri angret på det :)

Dessuten er småbarnsperioden en fanstastisk hyggelig tid (hvis man har alt på stell) og jeg har kost meg med hvert barn i 3-4 år før neste kom.

Du har masse masse tid foran deg til både mann og barn, ingenting å stresse med. Og jeg tror det er lite sannsynlig at du ender opp som en sliten alenenor uten jobb og bosted. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...