AnonymBruker Skrevet 23. august 2015 #1 Skrevet 23. august 2015 Jeg jobber i butikk, og har opplevd flere ganger at kunder velger å sette hele kurven(med varer) på båndet fremfor å legge opp en og en vare. Personlig synes jeg dette viser totalt manglende folkeskikk. Er det noen her som mener dette er greit? Anonymous poster hash: 8f969...aba 6
Gjest imperio Skrevet 23. august 2015 #2 Skrevet 23. august 2015 ... er det virkelig folk som gjør det? :O har aldri sett det før..
Silfen Skrevet 23. august 2015 #3 Skrevet 23. august 2015 Det har jeg heller aldri sett. Bortsett fra på bunnpris, men det var fordi betjeningen ba om det.
AnonymBruker Skrevet 23. august 2015 #4 Skrevet 23. august 2015 Det har jeg opplevd noen få ganger, men det har da vært eldre mennesker som har hatt vanskelig for å bevege seg, eller har vært "litt surrete". Det er forståelig hvis det dreier seg om kunder som er eldre og skrøpelige, eller hvis de har en sykdom eller er handikappet. Friske folk klarer godt, og bør helt klart, rydde varene ut av innkjøpskurven selv. Anonymous poster hash: 3e6cb...c91 5
AnonymBruker Skrevet 23. august 2015 #5 Skrevet 23. august 2015 Les tråden om dumme ting kunder sier/gjør-tråden:P Du vil ikke angre! Anonymous poster hash: c0ffc...911 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2015 #6 Skrevet 23. august 2015 Eldre mennesker gjør ofte dette fordi det tar kortere tid om du i kassen tar varene ut enn om de gjør det selv. Ellers har jeg en dårlig butikketikette; Har jeg ting i kurven som ikke knuser, så tømmer jeg heller hele kurven på båndet fremfor å plukke tusen små ting. Har jeg egg i kurven tar jeg disse ut og tømmer resten. Anonymous poster hash: d20eb...cf2 3
AnonymBruker Skrevet 23. august 2015 #7 Skrevet 23. august 2015 Det har jeg heller aldri sett. Bortsett fra på bunnpris, men det var fordi betjeningen ba om det. Jeg har også blitt bedt om å sette kurven på disken i enkelte butikker. Det er mulig at noen kunder setter opp handlekurvene sine fordi de er vant til at det skal gjøres sånn i andre butikker, og ikke fordi de er for late til å ta ut av varene selv. Selv synes jeg det er en selvfølge at man gjør det selv når de skal på bånd, og ikke disk. Anonymous poster hash: 3e6cb...c91
APhxxxTWN Skrevet 23. august 2015 #8 Skrevet 23. august 2015 (endret) OP her. Må legge til at dette var en kvinne rundt 40 som virket godt trent(gikk i treningstøy.) Har selvfølgelig forståelse for at eldre trenger hjelp med poser, pakking, osv Endret 23. august 2015 av APhxxxTWN
tøydokka Skrevet 23. august 2015 #9 Skrevet 23. august 2015 det har jeg aldri sett.. Ville tenkt det var latskap og veldig frekt. Unntaket er naturligvis svært skrøpelige mennesker, da hadde jeg forstått det..
AnonymBruker Skrevet 23. august 2015 #10 Skrevet 23. august 2015 Hva mener du? Setter kurven på enden av båndet sånn at man kan plukke ut en og en vare uten å måtte bøye seg ned til gulvet hver gang , ELLER sende kurven avgårde til kassapersonalet for at de skal plukke ut av den selv? Det første, ikke noe frekt i det???? Det andre, sært men håper det bare gjelder folk som nevnt over her som har problemer med å gjøre det selv, f eks folk med leddsykdom som ikke kan bevege armene så mye eller gamle skrøpelige personer. Anonymous poster hash: 6b403...bf6
APhxxxTWN Skrevet 23. august 2015 #11 Skrevet 23. august 2015 Hva mener du? Setter kurven på enden av båndet sånn at man kan plukke ut en og en vare uten å måtte bøye seg ned til gulvet hver gang , ELLER sende kurven avgårde til kassapersonalet for at de skal plukke ut av den selv? Det første, ikke noe frekt i det???? Det andre, sært men håper det bare gjelder folk som nevnt over her som har problemer med å gjøre det selv, f eks folk med leddsykdom som ikke kan bevege armene så mye eller gamle skrøpelige personer. Anonymous poster hash: 6b403...bf6 Sette hele kurven på båndet slik at kassapersonalet må plukke varene ut fra kurven er det det snakkes om.
AnonymBruker Skrevet 23. august 2015 #12 Skrevet 23. august 2015 Jobber selv i matbutikk og har opplevd dette noen få ganger. Utrolig irriterende. Men det verste er de som hiver pengene på kassebåndet og så ruller pengene ned i sprekken. Hvem får kjeft? Jo meg. Det er ikke alltid båndet vil stoppe før det er for seint og å klare plukke opp 40 1 kronenere og 3 20'ere er ikke like lett å gjøre kjapt bestandig.Anonymous poster hash: 58fbd...aa6
AnonymBruker Skrevet 23. august 2015 #13 Skrevet 23. august 2015 Da jeg jobbet i matbutikk (sluttet før sommeren) opplevde jeg dette av og til. Eldre mennesker spurte som regel om det var greit før de gjorde det, og hadde som regel en ganske god forklaring. Men opplevde også at mennesker i både 20-, 30- og 40-årene som gjorde dette. Jeg ba dem alltid ta ut av varene selv, og forklarte det med at vi ikke hadde "lov å bøye oss slik". De godtok alltid forklaringen min uansett om jeg bare dro den ut av rævva. Anonymous poster hash: 84e28...80a
globalagogo Skrevet 23. august 2015 #14 Skrevet 23. august 2015 Uff så uhygienisk... Hjulene på vogna har vært overalt inne i butikken, og så skal de berøre båndet hvor mat skal ligge? Hva tenker folk med? 1
Shinigami Skrevet 23. august 2015 #15 Skrevet 23. august 2015 Opplevd dette maaaaaange ganger. Greit at eldre gjør det, men er flere unge og friske mennesker som gjør dette.
Høhø Skrevet 23. august 2015 #17 Skrevet 23. august 2015 Uff så uhygienisk... Hjulene på vogna har vært overalt inne i butikken, og så skal de berøre båndet hvor mat skal ligge? Hva tenker folk med? De vanlige kurvene uten hjul, ikke de med hjul. De med hjul er for store og klumpete uansett.
Cowboy Lotte Skrevet 23. august 2015 #18 Skrevet 23. august 2015 (endret) Ja selvsagt gjør jeg dette, er da de ansattes jobb å utføre vare-arbeid uansett. Vanligvis når jeg er i butikken er jeg ofte litt ekstra følsom pga når jeg er omringet av mye mat så settes det mange underlige følelser i sving. Bruker ofte å prate med de ansatte og spørre litt hvorfor de egentlig jobber der og hva de faktisk egentlig ønsker å oppnå i livet. Livet mitt er ofte litt ensomt, så grei måte å få litt sosial oppmerksomhet på. Bruker ofte å klage på priser og at varer ser dårlige ut, og kreve å få de gratis. Byr gjerne opp til diskusjon og det skjer ofte at jeg skriker, kjefter og smeller så hele butikken hører det, da bruker faktisk folk å gi seg, og gir meg ofte både gratis varer og litt avslag. Lønner seg virkelig å være litt engasjert når man drar ut, plutselig ble ukes-handelen nesten gratis og du sitter igjen med mer penger til overs! Endret 23. august 2015 av Cowboy Lotte 2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2015 #19 Skrevet 23. august 2015 Kanskje de ikke kan norsk butikk-etikette? I mange land skal man levere hele korga med varer til den ansatte. Anonymous poster hash: fa7a5...ff7 2
globalagogo Skrevet 23. august 2015 #20 Skrevet 23. august 2015 De vanlige kurvene uten hjul, ikke de med hjul. De med hjul er for store og klumpete uansett. De har også stått på gulvet da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå